Bevara Jarlabergsskolan åk 4-6

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bevara Jarlabergsskolan åk 4-6.

Janna

#1 Lägg inte ner mellanstadiet!

2012-11-22 07:03

Jag vill ha kvar Jarlabergsskolans mellanstadium för mina barn.

Gäst

#2 Jarlabergsskolans framtid

2012-11-23 11:32

Om det absolut inte finns förutsättningar att bedriva F-6 i Jarlabergsskolan, så är det min fasta övertygelse att det är bättre med (det icke traditionella) F-4 än F-3. Barnen är mycket mera barn upp tom år 4. From år 5 börjar vyerna vidgas och det kan tom vara en fördel att barnen beblandas/uppblandas med barn från andra delar av Nacka.
Därutöver är det av största vikt att skolans företrädare är aktiva och offensiva i sin "marknadsföring" av skolan och också drar nytta av närhet och småskalighet,
Rolf Wasteson (v)

#3 Om nedläggning av Jarlabergsskolans mellanstadium

2012-11-25 21:58

Jag är ledamot i Kommunstyrelsen och väljer därför att inte skriva på petitionen, den riktar sig ju bl a till mig. Men det betydere inte att jag inte instämmer i petitionens krav. Vid Kommunstyrelsens verksamhetsutskotts möte 6 november (då jag inte hade rösträtt) så la jag en protokollsantecking som visar min och Vänsterpartiets kritiska inställning till förslaget att lägga ner mellanstadiet.
Läs på http://infobank.nacka.se/handlingar/kommunstyrelsens_verksamhetsutskott//2012/20121106/00_Protokoll_KSVU_2012-11-06.pdf . Om inget nytt framkommer vid Kommunstyrelsen sammanträde 26 nov så kommer jag, som jag skriver i protokollsanteckningen, att rösta att nedläggningen avslås.

Jarlaberg girlzeen

#5 Dikt

2014-01-09 13:55

Jag älskade jarlaberg skolan. Den bästa ! Alla minnen, händelser och vänner. Wow! Jag Alva håkansdotter, och Moa helsträckt samt Daniella roos älskar verkligen jarlaberg skolan. Shit vilka fröknar! Hoppas vi kan fika snart-kanske hos mig della?

Gäst

#6

2015-08-16 13:31

Nacka behöver fler närliggande mindre skolor, inte färre större skolor.