Betongpark Falköping

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Betongpark Falköping.


Gäst

#1

2012-09-06 18:17

Ge oss en skatepark!

Gäst

#2

2012-09-06 22:20

Make it happen!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2012-09-09 19:39



Gäst

#4

2012-09-10 00:38

Mer skate åt folket
Värmland

#5 skate

2012-09-12 23:52

Parker för extremsporter är något som fler och fler kommuner/städer i hela landet har börjat bygga. Fkp som säger sig vara så sportsliga borde inte ligga efter i detta, intresset finns, tro mig! Detta året, 2012, har varit ett skapligt stilla år för dom extrema sporterna. Men jämför med fotboll, ofta folk spelar boll i en vanlig park, om de inte finns en fotbollsplan? Finns det en plan, då spelas det. Byggs det en skatepark, kommer mååååånga fler att åka av alla sorter!

If you build it, they will come (lite kliché kanske, men en kliché är en kliché av en anledning).
KrilleB

#6

2012-09-15 12:18

Falköping behöver det här, det råder ingen tvekan om att detta är en bra investering för staden..!!
LMA

#7

2012-09-17 17:43

SKRIV PÅ !

Gäst

#8 Make it happen

2012-11-08 21:49

För 13år sedan satt jag som representant från gymnasiet tillsammans med diverse politiker, socialtjänstemän samt polis och andra samhällsbetydande människor och diskutera hur vi skulle få unga att stanna kvar som invånare i Falköping. Vi kom alla fram till samma sak, det fanns inget att göra för yngre generationen. Mycket har hänt sedan dess, vi har fått ett jättefint sportcenter och möjligheterna har blivit fler. Men samtidigt idrottar inte alla och de alternativa nöjena som musik eller skateboard blir ibland bortprioriterat. Replokaler läggs ner och ungdomsgårdar och cafeer läggs ner. Naturliga mötesplatser för ungdomar försvinner men inte behovet och om det inte finns plats, var ska de vara? På stan..? Känner man som ung att det finns inget att göra kommer alltid tanke komma att man vill bort. Jag säger inte att allt blir bra med en betongpark. Men det finns äldre drivande skateboard åkare i Falköping som kommer hålla liv i parken och inspirera yngre att börja åka skateboard. Dessutom har sporten funnits i generationer så det kommer alltid komma en nästa generation som vill åka, vilken investering genererar en sådan avkastning? Det kommer alltid finnas skateboardåkare och det finns inga nackdelar med att sammla dom på en plats, än ute på gatan. Med flera kulturela möjligheter för ungdomar kommer fler hitta en tillhörighet och inte känna sig utstötta och bli mobbade eller bli mobbare. Skateboard kommer alltid finnas men en betongpark kommer fler känna en gemenskap, Falköping ska varaven stad där ingen är utanför.. En stad för alla. På sikt kan det hållas tävlingar och göra Falköping känt som en händelserik stad både gällande traditionell idrott och alternativ sport, som sedan också kan kombineras i form av evangemang för hela bygden. I framtiden vill jag att människor ska flytta till Falköping och inte från och därför ställer jag mig bakom förslaget. /Karl Leijon