Stoppa Familjelivs åsiktförtryck

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa Familjelivs åsiktförtryck.

Stephen

#1 Bra initiativ

2012-09-06 13:11

Sorgligt hur sverige har blivit, detta är ett bra initiativ, i alla fall en boerjan på en liten foerändring, och själva saken, åsiktsfacism, känner jag så väl igen. Idag får man inte tycka och säga vad man vill i Sverige, utan alla ska tycka lika.
Suzy Goatlover

#2 Så intressant

2012-09-07 12:00

Innan jag skriver under skulle jag vilja veta vad syftet med listan är. Vad kommer att hända med den sen? Kommer den att skickas någonstans? Till vem?
Petitionsstartare

#3 Re: Så intressant

2012-09-11 21:06

#2: Suzy Goatlover - Så intressant

Den ska skickas till Familjelivs redaktion i syfte att få ett stopp på vansinnet dom håller på med.

My

#4

2012-09-14 12:03

Alla människor som bor eller vistas i sverige - oavsett kön,hudfärg och religon ska visa respekt,vänlighet emot djur och människor och följa svenska lagar.Annars ska denna person utvisas eller få kännbart straff för att samhället ska markera att man ska inte utnyttja sverige eller skada andra människor.Kvinnor och barn måste speciellt skyddas.


Gäst

#5

2013-02-17 15:26

Bra initiativ, ni är inte ensamma om att vara dödligt less på modererande kommunister. FL tar alla priser!
Dorian Ertymexx

#6 Litet verklighetsförankring tack

2013-03-25 21:47

Ni menar alltså att jag ska få logga in på era respektive hemsidor och skriva vad jag vill, och ni ska inte ha rätt att moderera detta som ni behagar? Har ni startat en likadan petition kontra Avpixlat, undrar jag då, som är MYCKET brutalare i sin moderering av oliktänkande?

Jag vill påminna om att Familjeliv INTE är ett publikt, officiellt forum för demokrati, det är en privat website, med full rätt att tillåta och förbjuda vem som helst att skriva vad som helst. Precis som ALLA privata websiter. Det är inte "åsiktsförtryck" att ta bort folk som missbrukar sidan och bryter mot sidans regler. Precis som det inte är "åsiktsförtryck" att stämma någon för förtal, för den delen.

Mvh,

-Dorian Ertymexx
Fridsdyrkare

#7

2013-03-25 22:32

Det är kul att åsiktsfrihet ska inskränkas till "invandringskritiska" (eller xenofober, som jag själv vill kalla dem). Skärp er, för helvete. Åsiktsfrihet är en sak, men era friheter får aldrig trumfa andras friheter, och det är lustigt nog enbart i xenofobiska sammanhang som rätten att inte bli kränkt på grund av ens härkomst får underordnas rätten att kränka folk från annan härkomst.

Så, alltså: skärp er och läs på lite historia, särskilt den som skedde för snart 100 år sedan.
Orcha (finns på fl)

#8 Vem vinner på det här?

2013-03-25 22:45

Ett privat men ändå ett öppet forum skapar så mycket skvalp i karet att några finner det viktigt att starta en petition mot det.
Ett privatägt forum sätter upp sina regler och även om man inte är överens med dessa så är du där helt frivilligt, passar det inte så finns det andra forum att välja.
Jag förstår ärligt talat inte irritationen.

Lite som att är dina barn hos mig så gäller mina regler.
Sovtider, tandborstning och inga svärord, etc.
Åsiktsfrihet

#9 Trams

2013-03-31 21:11

Kan bara instämma i de tre föregående inläggen. Vilket trams!
humanist

#10 Re: Bra initiativ

2013-04-03 09:56

#1: Stephen - Bra initiativ 

Vi har yttrandefrihet i Sverige, men vi får ta ansvar för det vi säger och ex inte hetsa mot folkgrupp. Sverige är ett bra land, sorligt bara att vi inte tar tillvara på den kompetens som nyinvandrade personer faktiskt har!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-05-15 10:40


Kille

#12 Bra men inte bra

2013-11-15 14:53

Jag tycker det är helt ok att ha någon form av modereringstjänst. Men då ska modereringen också vara neutral och inte låta personliga åsikter styra sitt modererande.

Idag så modereras inlägg efter moderatorns egna känslor och åsikter. Om inlägg skrivs som går emot vad moderatorerna själva tycker så kommer den personens inlägg lättare plockas bort. Vid klagomål på detta beteende så lägger dem locket på a la diktatur.

Moderering bra, men jag är för en öppen demokratisk och neutral moderering.
Alex

#13 Re:

2020-05-10 15:16

#7: Fridsdyrkare -  

Och du vet vad som hände för snart 100 år sedan. Du har levt på denna tid och sett detta med egna ögon. Eller? 

Men visst hände det någontingt för snart 100 år sedan: 140 miljoner människor mördades av kommunisterna.