Vi kräver regeringens avgång

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi kräver regeringens avgång.

ARG!!!

#26 En lekstuga!

2012-07-13 01:20

Med 65% av lönen tvekade jag inte ett ögonblick att skriva under!! Både sjukskriven och arbetslös ska man straffas!!! Välkommen till VERKLIGHETEN med 9500 kr i månaden, hälften går till hyran! Regeringen använder oss som försökskaniner till sina olika sk "åtgärder"!!! Sverige har blivit en sandlåda, en lekstuga. Allt till försäljning! Människoliv räknas inte, bara en massa siffror och statistik!

Gäst

#27

2012-07-13 09:53

Kommentarer överflödiga.......

Gäst

#28

2012-07-13 13:04

Alla åtgärder ökar klyftorna i samhället.
Sjukskriven
Gäst

#29

2012-07-13 13:29

Det är helt sjukt hur regeringen behandlar de svagaste i samhället!

Jag är själv sjukskriven och får därför känna av regeringens piska. Som sjuk i dagens samhälle känner du dig jäklat inte mycket värd!


Gäst

#30

2012-07-13 16:15

Regeringen Reinfeldt är avskyvärld. Dom föraspråkar ett samhälle som inte är värt att kallas samhälle. Dom kallar sig arbetarparti precis som föregångarna i tredje riket. vilket bedrövligt påhitt av psykopater som lurar arbetare med fjuttiga tusenlappar extra i plånboken, som med Hitlers brödkakor till desperata. Bort med dom kriminella BorgarBusrna.

Gäst

#31

2012-07-13 16:22

Adolf Hitler hade SS, Fredrik Reinfeldt har FK Försäkringskassa och Ulf Kristersson. Verkar vara en riktig sadist i kapitalismen tecken.

Gäst

#32

2012-07-13 21:42

Har fått nog av hur människor behandlas o det för längesen . Nu tänker jag inte stå o rycka på axlarna längre o oja mig vid kaffebordet . Något måste ändras o det nu med vårt system.

Gäst

#33

2012-07-13 21:58

En regering som styr Sverige på uppdrag av främmande makt kommer jag aldrig att acceptera oavsett vilken färg den har!

Gäst

#34 Re: Många bortglömda

2012-07-14 16:45

#25: Gäst - Många bortglömda

Jag klarar mig inte ypperligt bra. Tur har jag som inte behöver bo på gatan iaf.

Men knappt 3000kr i månaden är ingenting att hurra över.

 


Gäst

#35

2012-07-15 11:36

Vem styr Sverige..!?

Gäst

#36

2012-07-18 22:35

Regering som struntar i Folket måste avgå till kryddpeppar växer!

Gäst

#37

2012-07-19 12:31

Bra
Björn Alvebrand

#38 Respekt

2012-07-19 20:13

Nära hundra år tog det att bygga vår välfärd. Det var inte lätt, många svalt ock for illa. men det fanns en sak som höll dem på fötter, vetskapen om att det fanns något bättre, något dem kunde med stolthet lämna efter sig med orden "ta väl hand om ditt arv ock bygg vidare" Det fans alltid Gulaschbaroner som inte såg med blida ögon på arbetarklassens långsamma förbättringar. Högerkrafter lurade bakom varje hörn för att sparka arbetarna bak i tid. Så kom vi till 2006 ock högern gick till val på falska löften, nu hade den efterkommande generationen glömt det slit de vedermödor den kamp som deras förfäder genomlevde just för att du ock jag skulle få det bättre än de hade det. Vårt arv var som bortblåst vi förde det inte vidare till våra efterkommande, någonstans förlorade vi respekten för våra förfäder, vi hade glömt vår historia, eller kanske bara ignorerade den.Förstod vi inte det som våra förfäder förmedlade? Varje liten förbättring måste man bevaka ock strida för, aldrig ge upp. Men det var precis vad vi gjorde, vi glömde vi gav upp och högern var där ock såg sin chans. Idag ser vi resultatet av vår förlorade respekt för alla de som i decennier slet för att du ock jag skulle få det ännu bättre. Varför?
joel

#39 OCH SEN DÅ?

2012-07-19 21:12

jag tycker också att regeringen bör avgå men jag känner inte för att skriva på någon petition om jag itne får veta hur ni tänker sig att tillsättning av ny regering skall ske? genom folkomröstning? får vi inte då tillbaka samma skitregering? förstår inte hur ni tänkt när ni skapat dena petition , ni får förklara HUR det skall gå till ...

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2012-07-19 21:14



Gäst

#41

2012-07-19 21:18

Hate the system but love the people!!!!

Gäst

#42 Re: En lekstuga!

2012-07-19 21:18

#26: ARG!!! - En lekstuga!

9500 spänn? det är ju schysst! som arbetslös och inskriven hos AF och deltagare i politiskt arbetsmarknadsprogram får jag 3200 i månaden... har ofta ifrågasatt hur det skall räcka till hyra på 3500kronor samt buss till AF och till föreläsningar jag tvingas gå för att få vara kvar i programmet (ca 500-1000kr/månad) samt mat så jag överlever! blir då hänvisad att jag kan bo hos mina föräldrar och låna pengar av dem.. jag är 23 år gammal och har tidiagre jobbat flera år..... 9500 hade jag klarat både hyra och mat med så man ska inte tro att man ahr det sämst, finns även dom som inte får en enda spänn å får plocka burkar/tigga... 0kr i månaden ..


Gäst

#43 Re: OCH SEN DÅ?

2012-07-19 21:20

#39: joel - OCH SEN DÅ?

Så långt är det inte tänkt än, vad som händer sen. Det viktigaste i första
taget är att få bort regeringen innan dom förstör för fler människor än dom
redan gjort. Hur det sen kommer att bli eller utvecklas, får tiden utvisa.
Och även om vi väntar till 2014 kan vi få tillbaka samma skitregering, det
är inte så stor skillnad på det. Men desto snabbare dom kommer bort, desto
bättre anser jag. Det är fritt val att skriva under, men ju fler underskrifter,
desto större chans.


Gäst

#44 Re: Re: OCH SEN DÅ?

2012-07-19 21:24

#43: - Re: OCH SEN DÅ?

det var lite märkligt svar tkr ja. så vadå vet ni vad opinionsundersökningar visar? jo att om de vore val idag så hade moderaterna vunnit igen`? ni kommer inte bli tagna på minsta allvar om ni vill avsätta regeringen för att sedan sätta tillbaka densamma... en revolution och statskupp skulle tas på större allvar...


Gäst

#45

2012-07-19 21:36

Självklart så måste regeringen avgå och helst redan på Måndag den 23/7-2012!

Gäst

#46 Re:

2012-07-19 21:39

#45: -

rådan på måndag? låter som du har en plan, ingen annan här kan berätta för mig vilken ny regering ni tnker tillsätta, kasnke du kan?

Gäst

#47 Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

2012-07-19 21:41

#44: - Re: Re: OCH SEN DÅ?

Enligt opinionsundersökningarna har jag också hört att sossarna
har större chans, och nu säger du moderaterna. Är det egentligen
någon som vet med säkerhet? Tror inte det, och ingen har sagt
att detta heller kommer att fungera. Men att försöka gör varken
ont eller kostar pengar. Samtidigt så känner man sig nyttig när
man i alla fall har försökt. Det kan vara att det var ett märkligt
svar, har du säkert rätt i. Men OM det nu skulle bli som vi vill
så kommer det säkert att lösa sig det andra också. Det finns
i alla fall en hel del som vill att regeringen ska avgå, dom som
har fått det väldigt svårt under deras tid. Men som sagt, det
är fritt val att skriva under.


Gäst

#48 Re: Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

2012-07-19 21:54

#47: Gäst - Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

"Samtidigt så känner man sig nyttig när
man i alla fall har försökt."

 

jag vill absolut itne verka nedvärderande, eller negativ, ja tycker de e skitbra tt såna här saker görs. men att skriva en petition(på itnernet vilket tar ca 2 sek) om att avsätta regeringen utan minsta tanke på hur en ny skall tillsättas är ett jäkligt billigt sätt att "tvätta samvetet" på.. fint att man engagerat sig att göra en online petition, men är det allt? ... finns det verkligen inget mer???

Gäst

#49 Re: Re: Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

2012-07-19 22:05

#48: - Re: Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

Det finns säkert hur mycket som helst man kan göra, men nu är det
detta jag är bra på. Det låter väl också lamt i dina öron förmodar jag,
men alla kan ju inte vara bra på samma saker. Och detta är absolut
ingenting att förakta, precis lika mycket värt som annat. Jag skulle
vilja påstå att allt som görs eller försöks göra har precis lika mycket
värde, precis som alla människor har lika mycket värde. Det finns
faktiskt dom som inte har någon möjlighet att varken demonstrera
eller gå ut och då är detta en bra grej för dom att kunna få uttrycka
sig. Vi ska inte bara tänka på dom som har rörelseförmåga och kan
ta sig ut och demonstrera. Detta är något för alla, gammal som ung,
sjuk som frisk.


Gäst

#50 Re: Re: Re: Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

2012-07-19 22:29

#49: Gäst - Re: Re: Re: Re: Re: OCH SEN DÅ?

absolut att detta är något bra. uppfattar det som att det är du som startat petitionen? (har itne så mkt med saken å göra vem som gjort de ioförsig..) och det är grymt bra, speciellt om man jämför med alla som sitter hema med en öl tittar på tv å klagar på allt, men inte lyfter ett finger för att göra nått åt saken... hade bara alla varit lika engagerade som du så hade vi ju haft 9 miljoner underskrifter på petitionen ;) så jag menar inte att det är fel... men vi borde vidareutveckla iden, jag är nog heller inte rätt person för det i detta fallet då jag visserligen vill avsätta regeringen men jag vill inte tillsätta någon ny... alls...