Hundupproret mot SKK.s rovdjurspolicy.
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Jo men du vill väl inte heller kunna gå ut i skog och mark med din hund då förstår jag...
Skall väl till att en varg tar ett människobarn för att alla Vargälskare skall få upp ögonen!
Hundupproret mot SKK.s rovdjurspolicy.
http://www.skk.se/Global/Dokument/Om-SKK/Remisser/SKKs-remissvar-SOU-2012-22.pdf
SKK ideel organisation som vill ta liv!
företag som agerar som myndighet med egna lagar som inte tillåter insyn. De sluter leden vid kritik.
LÄS
#79: - Hundupproret mot SKK.s rovdjurspolicy.
LÄS vad ordföranden vräker ur sig.
Hedvig
Bra SKK!
Intressant läsning
Enligt denna statistik ska vi i första hand förbjuda bilar då absolut flest olyckor sker i trafiken med lösspringande hundar.
Sen bör vildsvinen utrotas, vi ska lära våra hundar att simma och inte minst lära våra jägare att skjuta då det tydligen inte kan skilja en hund från ett vilt....
Har all respekt för hundägare som förlorar sin hund i ett vargangrepp men man måste se det i rätt proportioner! Var är media när en hund blir påkörd av en bil, drunknar, dödad av ett vildsvin eller må gud förbjuda, blir skjuten av misstag av sin ägare?
Om vi nu ska utrota en art som är farlig så bör vi nog börja snegla åt det farligaste rovdjuret av de alla: människan.
Re: Re:
Tror att det lilla barnet långt tidigare kommer att bli överkörd av en bil, mördad, kidnappad, misshandlad, våldtagen, mm innan en varg tar den.
Innan man öppnar munnen kan man ju passa på att läsa på lite statistik, både nationellt och internationellt och se hur många vargangrepp på människa som skett de senaste 100 åren och sedan jämföra det med hur många barn som blivit mördade, misshandlade, mm.
Senast det skedde ett vargangrepp i Sverige var 1854. Önskar det var så länge sen barn utsattes för övergrepp från människan...
Vargen tillhör Sveriges fauna
Lägg ner Kennelklubben. Den står ändå inte för något bra!
Har varit trogen SKK under många år - Men nu är det SLUT med det!!!
Vargens flockbeteende märks hos de allra flesta hundar som tycker om att umgås med och trivs i en familj (flock). Många hundägare får erfara att flocken har en speciell rangordning, med ett alfapar som styr flocken, genom att hunden ibland försöker utmana husse och matte i rollen som "alfadjur".
HUR AGERAR NU SKK?! ALLA HUNDÄGARE STÅR DEFINITIVT INTE BAKOM DEM!!!
SKK genetik skit
SKK rovdjurspolicy
Med alla vargätna hundar och vargar som inte räds att gå in i bostadsområden är jag inte längre lika självklart inställt att vargen ska vara orörd. Det verkar inte som vargen funkar normalt..den är för tam när den tar hundar på verandan hemma.
| This discussion has been closed. |
Re:
#14: voff voff -
"Taxkärringar"?
Ja, ser du inget "värre" än taxkärringar i SKK vet jag inte vilken organisation du tittar på.
För mig (som har bruks- och dvärghund) är tax en jakthund, och såvitt jag kan se och läsa och räkna ihop är jägare och jakthundsfolket i minoritet i hundsverige.
Stackars tragiska lilla du! :)