Hundupproret mot SKK.s rovdjurspolicy.

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Hundupproret mot SKK.s rovdjurspolicy..

Marita

#26 Registrering...

2012-06-17 16:55

Alla ni som inte fortsätter vara med i SKK men vill reistrera hundar , både renrasiga och blandraser vänd er istället till Blandis http://blogg.blandis.nu/

Gäst

#27

2012-06-17 17:16

Vad i hela fridens dar...vargarna har väl lika mkt rätt att finnas till!?

Gäst

#28

2012-06-17 18:28

Har valt att inte förnya mitt medlemskap i SKK

Gäst

#29

2012-06-17 19:11

våra vänner skall vara där dom är födda alla ha rätt att levaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Gäst

#30

2012-06-17 20:18

X

Gäst

#31

2012-06-17 20:26

Vad är det här för dumheter de ägnar sig åt?Har de inget vettigare att ta sig för....motarbeta tex. oseriösa "uppfödare" som tex. Aud Stockman?? Jag blir så trött...........

Gäst

#32

2012-06-17 21:14

Vi måste notera, att jorden tillhör de vilda djuren i första hand och inte människorna.

Vem har gett oss någon som helst rätt att döda och utrota vår fauna???? INGEN!!

Människo-arten är den sämsta tänkbara art, som existerar.
Den försätter ju hela jordens existens i fara.
Det gör inte de vilda djuren!!!

Tänk om Moder Natur finge sköta sig själv, så mycket bättre allt hade varit..... Då hade kretsloppet fungerat perfekt t.ex.

Låt vara stackars vilda djur få vara ifred!!!

Det är vi människor, som inkräktar på deras marker och INTE tvärt om!
OBSERVERA detta!

Gäst

#33

2012-06-17 22:41

Hva som her er i ferd med å skje må aldri noensinne bli en realitet! Dette kan føre til totalutryddelse av rovdyrene våre, noe som er så vel langt over hva som kan godtas som overhode mulig. STOPP DETTE FORSLAGET FØR DET ER FOR SENT!!
Vargvän

#34 Utrota????

2012-06-17 23:06

Jag skulle vilja sen en källhänvisning till var någonstans SJV förordar utrotning av vargen.......
Argumenten här är inte särskilt balanserade, och inte särskilt underbyggda av fakta. Bara en massa gaphalsar som 'tror sig veta' saker.


Gäst

#35

2012-06-18 00:35

Jag är bestört över, och tänker av denna anledninginte gå med i SKK igen, SKK´s syn på rovdjuren och att man stödjer Jägarförbundet.
Visste inte att SKK var så okunnig om Vargen då det är hundens andfader. Även detta ämne borde ju tas upp i en Hundutbildning. Tänker inte gå med så länge man har en neg syn på rovdjur och blandraser. Avel verkar heller inte vara SKK´s starka sida när det gäller kunskaper. Helst i områder "Wolfdogs". Skrämande att veta att så många människor inte har respekt för djur utanför samhället - det som ger oss liv mm
Skeptiker

#36 Länkar tack...?

2012-06-18 11:20

Kan man få länkar till policyn istället för bara en extrem tolkning? Skrämmande att se att det finns så många som bara skriver under med så lite information. Varghatare blir blinda av ordet "varg" medan andra visst blir blinda av ordet "jägare". Ska vargfrågan lösas måste folk på bägge sidor börja lyssna konstruktivt. En facebook like och en underskrift i blindo löser inga problem, skapar möjligen bara större pöbel - på bägge sidor av konfliketn.

Gäst

#37

2012-06-19 14:13

Skamligt av Svenska Kennelklubben!

Gäst

#38 Re: Utrota????

2012-06-19 22:22

#34: Vargvän - Utrota????

Bara söka på google så får du 100 träffar på det. Du måste vara både blind och döv om du missat det.


Gäst

#39 Re: Länkar tack...?

2012-06-19 22:24

#36: Skeptiker - Länkar tack...?

Det går att söka själv, Du sitter ju vid en dator eller hur?. Här har du, latmask:

http://www.jaktojagare.se/se/article_print.php?id=493746


Gäst

#40 Re: Registrering...

2012-06-19 22:29

#26: Marita - Registrering...

SHK, SBK och blandis ÄR INTE SAMMA SAK som SKK. SKK är det enda som gäller om man ska vara seriös, det är bara de som inte får registrera sina hundar i SKK som gör det hos andra. Det är på SKK man registrerar Kennel, har hand om tävlingslicenser, följer FCI´s regler där alla kennelnamn är registrerade, ställer ut bla på internationella officiella utställningar mm. Som man inte får om man inte är med i SKK så således HAR SKK Monopol på hundaveln i Sverige och deras ordförande ska hålla munnen stängd. ALLT stort, nationellt och internationells går via SKK. All avels och hund-data finns på SKK och saknar man de papper så är hunden inte renrasig enligt allt. Rasklubbar står under SKK eller SBK men SBK´s alla hundar är registrerade på SKK om de är renrasiga. Har man blandras så gör det varken från eller till. SKK heter ju Svenska KENNEL klubben.


Gäst

#42 Re: Länkar tack...?

2012-06-19 23:49

#36: Skeptiker - Länkar tack...?

Du har tydligen ingen aning om vad som görs och inte görs och har man inte någon aning kan man vara tyst.


Gäst

#44

2012-06-21 22:57

Jag blir bara så arg !!! Hur kan kennelklubben ställa sig bakom nåt dylikt som ni i princip gör??!! Utrota det djur som är urdjuret till våra hundar!!! Hur lågt får man sjunka???

Gäst

#45

2012-06-21 22:58

Anser inte att SKK ska okagera i denna fråga över huvud taget. De ska i första hand slköta sitt jobb som förening för hund och hundarnas välmående. Vilket dom inte alltid är så bra på.
Bättre att sopa rent framför egen dörr innan de stampar runt i andras revir

Gäst

#46

2012-06-21 22:59

Om kennelklubben tar den positionen i debatten blir aldrig mer en hund i min familj eller vänkrets medlem igen. Kan inte stödja en organisation som ger ett fåtal medlemmar en röst i att försöka utrota vargen. Stöd förbud emot nöjesjakt och värna hunden i stället så detta barbari inte får fortsätta. Vi är många fler hundägare än dessa minimalister som är en sorts individer som hellre låter hunden lida, bara dom får skjuta något och helst varg. Vill ni bli en minoritetsorganisation för hundägare så får vi andra ge oss någon annan stans med våra pengar. Ni borde skämmas.

Gäst

#47

2012-06-22 00:10

skk är ett stort sjukt jävla skämt ..

Gäst

#48

2012-06-25 01:05

Hur fasen kan SKK ställa sig bakom detta? Har uppfödare och medlemmar tillfrågats om saken? Avskeda varenda en som tagit detta beslut.
Cina

#49 Va i!

2012-06-25 01:08

#5: KajD -

Håller fullständigt med, VA FASEN håller SKK på med.

Är uppfödare/medlemmar tillfrågade om saken. Nu är jag tyvärr själv fd uppfödare och ej medlem, men hade i dagarna precis tänkt förnya mitt medlemskap. Detta kommer ej ske.


Gäst

#50

2012-06-25 01:16

Aldrig mer jag kommer vara medlem!!!