Stoppa Gota Medias/Barometerns mediehus på Kvarnholmen


Gäst

#1

2012-01-25 00:43

vi måste bevara de gröna växande träden i stadsmiljön.
mvh håkan.klasson
Jan-Åke Nilsson

#2 Ang. mediahuset

2012-01-25 01:09

Där är vackert. Har promenerat där många gånger med familjen.
Kan förstå Gota Media för det är ett kanonläge, men någon HEJD får
det vara.

Gäst

#3

2012-01-25 10:48

Den som vill förstöra en så vacker historisk plats med en ful byggnad måste ha tappat både sans och förnuft.

Gäst

#4

2012-01-25 13:46

Som gammal lärare och historiskt intresserad person har jag/vi vid ett flertal tillfällen varit i Kalmar och då givetvis besökt såväl slott som det historiskt vackra området däromkring. Jag/vi tycker därför att det är ett fullkomligt befängt förslag, vilket skulle göra Kalmar till ett int. åtlöje, att bygga ett stort fult Mediahus på denna vackra plats! /Lennart S, Gbg.
SDU

#5 Bra idé

2012-01-25 14:00

Ska tipsa alla jag känner att skriva på.
Det finns ingen anledning att förstöra den gröna parken för ett fult mediahus som kan byggas på annan mark. Vill man satsa på parken kan man bygga utkiksplats och brygga utan mediahuset.

Passa på att läsa sanningen på nationell.nu

Gäst

#6

2012-01-25 14:58

Ett liten bidrag mot maktfullkomliga politiker.

Gäst

#7

2012-01-25 22:59

Nu har det gått för långt! Att dom ska förstöra naturen och utseendet.

Gäst

#8

2012-01-26 14:52

Verkar idiotiskt att förstöra kulturmark bara för prestige,som jag uppfattar det som.
El Gordo

#9

2012-01-26 20:29

Det lär inte bli något. Alla Kalmars politiker jag talat med säger sig värna om Klamars gröna ytor
UncleBob

#10

2012-01-27 03:14

Är detta inte ett område i förbindelse med slottsområdet? Själv är jag från Landskrona och hade någon velat bygga ett sånt skrytbygge i närheten av Citadellet, (som slottet här kallas), hade man kölhalat vederbörande och sparkat ut dem från Landskrona. Det får vara nån måtta!

Gäst

#11

2012-01-28 13:26

Stoppa ligisterna!

Gäst

#12

2012-01-28 14:37

Låt Kalmar vara den fina stad som det är.Ta inte bort den möjligheten med galna nybyggen!
Maja Dacke

#13 Tänk framåt utan prestigevånda

2012-01-28 21:16

Alla framtidsmedvetna företag bygger sina nya kontorskomplex i utkanterna av en stad, där det finns möjlighet till expansion och där andra liknande verksamheter som kan etablera sig. Inte i ett så här avgränsat område, där dessutom en modern byggnad bryter totalt med den övriga stadsbilden. Dessutom, har Gota Media tänkt ta över rollen som ledande mediaföretag i Sverige i konkurrens med de Stockholmsbaserade?
Anders Andersson
Gäst

#14

2012-01-29 14:59

Bygget är absolut galenskap ur kulturhistorisk synpunkt, dessutom anskrämligt fult. Förr kunde man bygga vackert, tydligen inte så nu längre.


Gäst

#15

2012-01-30 21:17

snart finns det inga gränser för någon Dummhet.

Gäst

#16

2012-02-01 09:33

Kalmar borde veta bättre än att förstöra det gröna som finns. I en turist- och framtidsstad borde man vara mån om naturen då den inte bara förskönar utan även renar luften.

Gäst

#17

2012-02-04 10:07

"mediahus" kallas det
"mygelhus" vore ett bättre namn

Gäst

#18

2012-02-04 10:21

Bygg inte bort vårt kulturarv.
Realist

#19 Re: Nej det är på Kvarnholmen

2012-02-13 16:50

#10: UncleBob -

Det är inte i anknytning till slottsområdet, de tänker bygga det på ett markområde på 1600 talets Kalmar där det har stått en bastilion vid namn Gustavus Primus. Bygget kommer ta bort det som finns kvar av bastilionen under marken, samt en del över marken i närheten av vattentornet, ta bort strandskyddet och hota en utrotningshotad växt som växer där som de planerar att flytta på. Det räcker för att göra vem som helst arg som har sunt förnuft. Det är inte bara Kalmars historia, utan också Sveriges historia.

MSH
Gäst

#20

2012-02-18 01:02

Detta är ett vansinnesdåd som håller på att inträffa i vår vackra stad, jag Michael Stenqvist Haglund är officiellt motståndare till ett sådant absurt förslag. Vilket försöker rättfärdigas med kommentarer likt: " Våra lokaler är för stora" - Och detta ger er rätt att förstöra vår starkt kulturella miljö? Idioti!


Gäst

#21

2012-03-01 02:38

Detta ärende är egentligen en fråga för Direkt Demokrati, beslutande folkomröstning.

Gäst

#22

2012-03-01 14:46

Jag har alltid trott att Kavrnholmen var K-märkt
Varför förstöra denna miljö ,så som det är gjort i stadsparken ,det är synd och skam att förstöra en av landets finaste stadsparker,och nu är det nästa gröna stråk som skall förstöras."Det finns ett grönområde på Ängö som kan bebyggas med ett glashus då ser vi ändå Ölandsbron genom glaset "
Man kan modernisera det nuvarande Barometnhuset !!!!

Gäst

#23

2012-03-01 16:18

Denna byggnad gör ingen nytta på den platsen... Tillgänglighet, nej, bra för handeln i centrum, nej, bra för parkeringsplatser, nej, bra för en unison arkitektur, nej...
Om man nu ska bygga, bygg den ute vid tingshuset istället! Oanvänd yta, ja, bättre folkflöde, ja, färre kritiska personer, ja, mer unison arkitektur, ja, parkeringsplatskonflikt, nej, bra för handeln i centrum, ja...
Det enda som jag har läst från Gota Medias sida angående placeringen är "Det är här vi har funnits och det är här vi vill finnas kvar." och det är ett alldeles för klent argument för att få bryta emot alla de punkterna ovan.
Tragiskt är det!

Gäst

#24

2012-03-01 16:55

Kan inte förstå överhuvudtaget att nåt sånt här kan bli aktuellt,slopa förslaget,,ur miljö sunpunkt ska det finnas grönområde,,,och ett sånt här fantastiskt område historiskt sett,,,,"tänk först" å handla därefter,,,,<3

Gäst

#25

2012-03-01 17:01

Det är en självklarhet att man stöttar denna fråga. Skall vi kalmariter förlora det som vi är stolta över? Det som har legat till grund till vår vackra stad? Jag är stolt kalmarit, och kommer förbli. Jag vill att mina barn skall växa upp och uppleva kalmar på det sätt som jag har fått göra. Gota Media har enbart vinstintressen, och ett företag som enbart har vinstintressen och vill lägga under sig mark som till tillhör Kalmars folk skall inte ha rätt att bruka den jorden - för den tillhör oss, våra barn.
Bygger Gota Media; så rasera de vår identitet.
Mvh Rickard Hjertqvist