VÄSTRAUPPRORET MOT HÄLSOSCHEMA!!

VÄSTRAUPPRORET MOT HÄLSOSCHEMA!! / Uppdateringar / BESLUT ÄR TAGET IDAG!!! / Kommentarer


Gäst

#1

2023-01-10 20:02

Fyfan! Rent ut sagt! Att dom som bara sitter på sina arslen kan bestämma såna viktiga saker utan att ens ta hänsyn till dom som faktiskt ska arbeta utifrån det som blir bestämt. Skamligt! Jag är mammaledig just nu. Men jag vet inte om jag har någon lust att komma tillbaka till ett arbete som bara havererar. Bättre att sluta direkt än att sluta när man gått in i den berömda väggen 😭

Gäst

#2

2023-01-10 21:00

Upp till kamp, vi kan ju inte bara resignera, dom måste ju klart och tydligt få vetskap om att alla känner sig överkörda. Gör ett reportage i tidningen, kontakta anhöriga, politiker eller säg upp er allihopa, samma dag, samma tidpunkt. Blir så jävla förbannad på sånt här översitteri, nån jäkla skrivbordsprodukt. 🤬🤬🤬

Gäst

#3

2023-01-10 21:52

Vilket svineri!

Gäst

#4

2023-01-10 23:07

Vem kan samla oss som jobbar i vården i Sollefteå kommun??? Detta kan vi inte gå med på.

Gäst

#5 Re:

2023-01-10 23:09

#2: -  

 Vem eller vilka tar tag i detta att samla oss alla i kommun? INGEN VILL DETTA


Gäst

#6

2023-01-11 06:03

Er arbetsgivare bryter mot medbestämmandelagen. Man får inte klubba igenom beslut utan fackets delaktighet. Det ska göras samverkan och riskbedömningar. Skyddsombudet kan anmäla till Arbetsmiljöverket för att visa ståndpunkt

Gäst

#7

2023-01-11 12:21

Så bedrövligt att dom går över personalens huvuden och bestämmer trots att det är den personalen som skall utföra jobbet. Dom kommer att få många sjukskrivna i personalen och kanske många slutar istället för att bli sjuka. 

Sen tänker jag även på brukarna. I det jobb jag haft finns det en del som måendet blir försämrat av att det kommer ny personal och om jag förstått denna  förändring kommer det att hännda ofta. Då avbokar brukarna sitt besök och måendet kan försämras. 

Nej låt personalen bestämma

Elisabeth Lilliesköld
Ramsele

#8 Re: Re:

2023-01-12 06:47

#5: - Re:  

 Vi jobbar på det tsm med kommunal💪




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...