Vi som Vill ha Egen Bostad ... När det finns....

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi som Vill ha Egen Bostad ... När det finns.....

homeless

#1 om ni ser lägenheter stå tomma långa tider maila oss om det eller ring .....

2012-01-09 13:46

är man ute och går eller rör sig så om man ser att det är lägenheter som stått tomma länge så kan kontakta antingen bolaget som förvaltar den eller att man mailar och påpekar det då ¨år man reda på om det är antingen är det renovering ,stambyte eller något annat som ska göras men vissa privata värdar lägger inte ens ut det på bostadsförmedlingen för det är jobbigt att hyra ut en lägenhet det tar tid att kolla upp folk osv.därför låter de hellre den stå tom eller barn får ta över osv

Gäst

#2

2013-01-19 15:37

Jo Tack,nog är det Nedrigt att låta hus stå tomma och förfalla,alltid. Sjelv är jag Uppsagd på min lägenhet i Töreboda,tills Januari Februari-skiftet nu,och tro nu Inte att Jag har någe NYTT Boende...Nej,Nej...I Huset jag bor nu finns det 4st lägenheter,varav Jag mesta delen av åren jag bott här,Har tillbringat MESSTA Delen Ensam i Huset....?!
MASSOR av folk,har frågat många många gånger efter min hyresvärds mobilnummer,men inte vill han hyra ut inte....nej,nej,Svartmögel och Golvdrag och DIVERSE "Fel" är det här i min bostad och Dyrt blir det Vintertid då Vitvarorna har MINST 25-30 År på nacken ( gäller ALLA "vitvarorna")
Inte nog med det,Han behagar inte SVARA ens fall jag försöker få tag i han,så Att Meddela sig om felen gällande fastigheten och dess mer och mer slitna misserabla skick,det är inte att tänka på ens en gång :(
Ledsamt alltihopa....Ändå kan jag ärligt säga att jag har TRIVTS väldigt fint här och det är enbart Sorgligt att det blivit så här....Jag har liksom inte "förtroendet med mig," i Vissa hänseenden...kronefogd-skulder och ett Minst sagt Brokigt Förflutet,ligger mig som en Black om foten,så Gud vare nådig,fall jag kan komma att få Ny bostad,,,,;/...Trots att jag nu är 52 år i år och inehar "fast inkomst" i form av "Sjukpension"sedan ca 10-12 år tillbaks och mina barn är utflyttade i princip,så kommmer det nog inte att bli lätt att finna någe boende för min del ;/
Har sökt i stort sett över hela V.skaraborgs län-från G-bg upp till Värmlandsgränse och Åmålstrakten....Tjii...No Luck ;(
Så till Dig/Er,som ev.läser detta...HOJTA gärna till fall någet skulle råka bli aktuellt!??
Tack på förhand och Tack för Ordet
M.v.H Eva.Nielsen