Bevara Gamla Kraftstationen i Deje

Bevara Gamla Kraftstationen i Deje / Uppdateringar / Fortums sociala ansvar klingar falskt, kräver stopp för alkoholförsäljning i Gamla Kraftstation / Kommentarer


Gäst

#1

2022-08-11 07:19

Jag, en utflyttad Dejebo sen 30 år. Sen en tid tillbaka började mina medmänniskor runt mej prata om en utställningslokal som de kallade "Gamla kraftstationen",alla var väldigt imponerande av läget, innehållet o alla trevliga människor! Jag undrade förstås var detta låg, fick svaret att det ligger i Deje. Många har åkt dit pga alla ringar på vattnet,de flesta lika nöjda. Jag själv var väldigt imponerad av hela platsen. Deje har fått en plats på kartan , jag bor 20 mil hemmifrån😅 folk tipsar om stället, den vackra konsten som ställs ut, den häftiga lokalen . Det vore riktigt illa om alltihop bara slängdes bort! ..... Tänk om o tänk rätt, använd stället ännu mer än det görs😻

Gäst

#2

2022-08-11 08:57

Så klart de sätter sig på tvären men vad gör Forshaga kommun? Står de på eran sida eller är de ointresserade , är de ointresserade finns en annan agenda. Fattar inte Fortum att det är konstutställning så vill de inte, de har blivit småpåvar många inom Fortum.

Gäst

#3

2022-10-31 20:50

Viveca och Andreas Wiendl skriver under. Det är självklart att Gamla Kraftstationen i Deje ska få fortsätta verka i samma konstnärliga anda som de har gjort fram till nu. Ett underbart ställe .

Gäst

#4

2022-10-31 23:28

Jag har mailat svt Värmland i förra veckan  och föreslagit att man ska göra ett reportage om förhandlingarna mellan Forshaga kommun och Fortum. Påpekat att vi är många som vill veta.

Man kan ju hoppas att dom nappar på förslaget.

W. Lööv