Stoppa socialtjänstens maktmissbruk, speciellt mot de familjer som vänder sig själva till dem för att få hjälp och tror att det är en trygghet efter att ha levt med Våld i nära relation!

Stoppa socialtjänstens maktmissbruk, speciellt mot de familjer som vänder sig själva till dem för att få hjälp och tror att det är en trygghet efter att ha levt med Våld i nära relation! / Uppdateringar / DELA! / Kommentarer


Gäst

#1

2022-02-07 05:21

Hej! Jag ska be min syster dela på Facebook! Det är många som inte vet hur socialtjänsten jobbar nuförtiden. De tar barn för att ge till familjehem som drivs likt affärsverksamhet. En business helt enkelt. Det är helt normala familjer som drabbas av LVU och det är tröstlöst när man får socialtjänsten emot sig. Det är ofta skola eller BVC som sätter igång drevet. De vill styra allt som har med familj och barn att göra nu. ES
M

#2 Re: ja det är så hemskt!

2022-06-13 16:12

#1: -  Eller som jag, trodde att det var ett "skyddsnät" och kunde vända mig dit för hjälp efter att levt med våld i nära relation. Första 1,5 året fick jag ingen hjälp led mitt barn, sen var jag helt slutkörd = ensamstående + ett trauma att bearbeta. Ville ju ha hjälp för mitt barns skull och för att ha lite framförhållning och så jag kunde ta tag i det jag behövde samtidigt. Sen fick jag nya handläggare som inte läste tidigare utredningar och körde "confession bias" alltså hade redan bestämt sig för vad problemet var och endast kollade efter sånt och sket fullständigt i vad jag hade att säga. Som att alla kände mitt barn bättre även dom fast dom aldrig träffat honom. Nej fy fan, det är helt sjukt hur allt får gå till på den här fronten och så mycket det maktmissbrukas och görs tjänstefel utan att dom får lida!

 




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...