Skona hundarna ifrån mässorna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skona hundarna ifrån mässorna.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2011-12-23 00:58


Egoister

#2 ingen hundar på mässa överhuvudtaget

2011-12-27 18:25

det är väl knappast roligt för de "tävlande" hundarna att vara på mässan heller, av exakt samma anledningar? Det är av rent mänskligt intresse dessa mässor hölls och de gynnar på inget sätt hundarnas liv eller deras livskvalité.


Gäst

#3

2011-12-28 11:19

Tycker hundar kan få stanna hemma och inte följa med på mässor

Gäst

#4

2011-12-28 21:28

Det är en fruktansvärt stressande miljö för hunden. Finns ingen som helst orsak att utsätta den för detta.

Gäst

#5

2011-12-29 11:06

Tur att n¨gon engagerar sig i detta, det är inte rätt någonstans att ta med sig djur på mässor eller bland stora folkskaror, inte nog med att det inte är speciellt bra för djuren. Tänk på alla allergiker som finns med! Det är respektlöst, både mot djur och medmänniskor.
Glenn58

#6

2011-12-29 15:37

En hundutställning utan hundar är säkert intressant!

Gäst

#7

2011-12-29 21:41

Man ska inte dra alla över en kam, det är en utställning först och främst. Mina fyra hundar har inga problem alls att vara på sådana ställen...
Annika

#8

2011-12-30 00:22

Inpassering med hund sker i entré 1 (vid bron till P-huset Focus) och entré 5 (huvudentrén). Veterinärsinsläppen öppnar 07.00 varje dag.

Nummerlappen skall stämplas innan inpassering. En person per hund får gå in på nummerlappen. Har du fler hundar som ska ställas ut andra dagar kan dessa gå med in även om det är "fel" dag. Medtag i så fall nummerlapp, vaccinationsintyg och hunden. Dessa medföljande hundar berättigar till fritt inträde.

Observera att om du vill besöka MyDOG de dagar du inte tävlar gäller ej nummerlappen som entré. Dock gäller en stämplad nummerlapp, tillsammans med vaccinationsintyg som entré för hunden. Då passerar man genom kassan

Med Andra Ord får man inte gå in med hund som inte skall ställas ut eller tävlas med under mässdagarna på My Dog...
Kluraren

#9 Hästarna på mässan då?

2012-01-01 17:08

Tycker ni ska fundera såhär då: Som jag såg på Göteborg Horse Show förra året så var det flertal hästar på mässområdet - jag har aldrig sett hästar som varit så stressade och nerviga och dom står i mitten av sin TINIMINISMÅ hagar och folk hänger in för att få röra? Dom har inga huvor som skyddar eller någonting heller!

HUR TROR NI ATT DESSA HÄSTAR MÅR?! vi snackar alltså nästan värre, då oftast folk har hundburar till sina hundar på utställningar där hundarna kan få vara ifred och ingen som håller på och klappar och grejer.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2012-01-03 02:17



Gäst

#11

2012-01-03 03:43

som före detta utställare av hundar på Svenska Mässan "My Dog" så tror jag om jag inte minns helt fel får man inte ta med sig hund till mässan om man inte ställer ut den och kan uppvisa nummerlapp för hunden. Och detta enbart för att det är tillräckligt mycket hundar i rörelse redan. Så det Annika har skrivit är nog ganska sant.
och inlägg #5 har nog inte hängt med riktigt, om man är allergisk mot hundar så går man väl inte till en av Sveriges största hundutställningar där det vimlar av hundar. Utställarna har ju med sina hundar inne på mässområdet oxå, så är man allergisk och går dit är man bra dum och får skylla sig själv.