Rör inte vårt sparande!

Rör inte vårt sparande! / Uppdateringar / Tack till alla er sparare i hela Sverige! / Kommentarer


Gäst

#26

2021-06-07 15:28

Fantastiskt bra att någon tar tag i något som väldigt många tycker. Och har kunskapen att ro ett sådant här projekt i hamn. Vilket många av oss äldre inte klarar av, utan vi nöjer oss med att knyta näven i byxfickan och svära. Maktlösheten sköljer över oss. Bra jobbat. Kom igen med fler bra projekt. Bengt Göran

Gäst

#27

2021-06-07 15:31

Mycket bra Frida❣️Pressa henne duktigt nu👍🏼

Gäst

#28

2021-06-07 15:42

Tack Frida, Bra initiativ och detta får inte bli verklighet att vi skall behöva betala högre skatt på vårt sparande som vi redan har skattat för!
Wenche

#29

2021-06-07 15:56

Hej

Jättebra initiativ! Tycker som flera andra här att stäng inte ned på torsdag. Låt oss alla dela uppropet och få flera underskrifter för större genomslag.


Gäst

#30

2021-06-07 18:16

Tycker det vore bra om man kunde dela på MSN, vill inte dela på FB och har inte Twitter/Anne-Sophie

Gäst

#31

2021-06-07 18:48

Kanonbra jobbat! Jag är imponerad. Kan man fortsätta jobba med detta så att det inte blir tyst efter att insamlingen är lämnad? Skapa ett mer ihållande uppror med hjälp av andra aktörer, grupper, opinionsbildare och influensers? Exempelvis Avanza, Privata Affärer, Aktiesparna, Utdelningsjägaren, Henrik Jönsson m.m. Med vänlig hälsning Tony Blom

Gäst

#32

2021-06-07 18:51

Gött jobbat 👌💪
Anne

#33

2021-06-07 19:00

Hoppas att fler skriver under . Jättebra initiativ 😀


Gäst

#34

2021-06-07 19:08

Tack Frida😁👍

Gäst

#35

2021-06-07 20:27

Hej Frida. Fråga Magdalena om Warren Buffet lär ut fel filosofi till alla världens investerare? Vågar hon säga det TV? Mvh Tony

 

 


Anonymous

#36 Calle

2021-06-08 05:51

Bra initiativ! Men stäng inte för tidigt. 


Gäst

#37

2021-06-08 07:03

Jag är riktigt upprörd. Våra politiker sviker oss som vanligt. Dom kan börja använda våra skattepengar på ett bättre sätt i stället för att hela tiden hitta nya lösningar att skinna oss vanliga. Magdalena har nog dessutom sett till att fylla sina egna lador,i stället för att snacka om "våra" fulla lador. Nä mitt politikerförakt är mer än totalt.
Bergq

#38 Högre räntor?

2021-06-08 10:31

Gynnas landets ekonomi av låga räntor eller höga räntor? Uppenbarligen är svaret, just nu, låga räntor. Vilket leder till ett billigt ISK. Ska det ändras? ..ändra i så fall räntorna.

Finns en anledning till varför vi inte låter riksbanken styras av politiker.

Fredrik

#39 Stort tack till Frida Bratt!

2021-06-10 00:23

Kommer öppna ett konto på Nordnet imorgon!

Nästa val kommer jag rösta på Moderaterna som lovar att den här skiten med att förstöra mitt och alla svenskars sparande i ISK kommer att ordnas upp till det bättre!

Moderaterna lovar sänkt skatt på ISK och de har min röst i riksdagsvalet i September 2022 garanterat efter det här utspelet från Sossarna.

 

 
Trött Sosse

#40 Fler underskrifter

2021-06-10 08:27

Hörde först talas om denna insamling via dagens omnämning i Aftonbladet. Det skulle ju fått betydligt fler underskrifter om det funnits lite större närvaro på sociala medier. Förslaget är ju skandal!

Min röst har alltid gått till Socialdemokraterna. Men när man ser hur sjukvård, apotek och skolor privatiseras och läser om fattigpensionärer, kommunchefers sexsiffriga löner och nu detta börjar det bli dags att se verkligheten.

Vad sägs om att börja återuppbygga den urholkade välfärden innan ni ens vågar yttra något om skattehöjningar.

Tyvärr är det nog dags att sluta rösta på vänsterblocket, som vänt ryggen åt det Svenska folket.


Anonymous

#41

2021-06-10 09:34

Kan du inte låta den vara över helgen? Många kanske inte hinner se detta Jag såg detta idag Mvh
Nick

#42 Always Right to stand against Wrong

2021-06-16 19:12

Thank you for very well describing the issue. No government should push against investing less or have a ceiling on it. It would definitely drive the system towards weak instead of making it strong. First of all, we earn the salary and you put 30% tax on that, and then we want to invest that deducted amount to save for our future, and then you again try to put huge tax on that. I believe opposition parties must strictly oppose this move.


Gäst

#43

2021-11-19 14:40

3.5 miljoner sparare kan inte ha fel. Att vägra ändra på avdragsagsrätten för hus och hem för att inte förlora makten är en felaktig bedömning som gör att du tyvärr inte blir vår förstya kvinnliga stadsminister. Dadgostar har helt rätt att vi är ett skatteparadis för att Person skulle bli rik efter sitt stadsministerskap. Ge dig inte på oss småsparare, vi är minst lika viktiga som de rika! Mvh G

Gäst

#44

2021-11-22 09:39

Dom ska INTE röra vårat sparande. Jag anser att sossarna snart kan liknas vid riktiga landsförrädare.