Nej till skolplikt från tre års ålder!

Nej till skolplikt från tre års ålder! / Uppdateringar / S lägger förslag om avgiftsfri och obligatorisk förskola från två års ålder / Kommentarer


Gäst

#1

2020-10-12 10:03

Oj, ja jag tycker att barn behöver stimulering från de är små och tyvärr får inte alla den genom att vara hemma. Fsk ska förbereda barnen för skolan men fasiken inte från 2 års ålder. Barn behöver få vara barn med å man kan lära på så många olika sätt å där igenom måste de förstås inte vara obligatorisk fsk från 2 år. Låt dem få vara barn så länge som möjligt. Sen med denna utveckling med plattor och mobiler kanske barnen kan behöva iaf fsk från 3-4 år.

Gäst

#2

2020-10-12 10:14

Vad vidrigt, så förfärligt

Gäst

#3

2020-10-12 10:39

Fy, det kunde alltså bli ännu värre. Tack för ditt oerhörda engagemang Madeleine, Föräldraupproret är så viktigt.
Rösta rätt

#4

2020-10-12 10:47

Jag vill slopa skolplikten helt egentligen. Och det här är vansinne. Det enda vettiga, utöver att protestera, är att rösta på högerpartierna som inte följer Socialdemokraterna vilja. KD, M och SD har antagligen en aning bättre syn på saken i alla fall. Sen finns det så klart partier utanför riksdagen som verkligen är frihetliga som KLP.

Alla ska inte bli tvingad till något bara för att Sossarna fått för sig att invandrarnas barn ska gå på förskola.


Gäst

#5

2020-10-12 11:27

Men herregud vad är det med S och vad hände med valfriheten? Jag delar igen och hoppas på många fler underskrifter.

Gäst

#6

2020-10-12 13:16

Helt jävla sinnessjukt!! Hur fan kan nån lägga fram ett sånt här förslag. Ta bort mer av den lilla tid vi har med våra barn. Fy fan.
Elin

#7

2020-10-12 18:11

Vill gråta av det här. Är påtvingad jämställdhet viktigare än demokrati och rätten att få ta egna beslut om sitt eget liv? Viktigare än 2 åringars egna behov och tid med viktiga anknytnignspersoner? Jag kommer flytta utomlands om det här går igenom. På riktigt.


Gäst

#8

2020-10-12 18:56

Då flyttar jag från Sverige. Morr

Gäst

#9

2020-10-13 09:49

Sinnessjukt 😢

Gäst

#10

2020-10-13 13:06

Ett absolut NEJ!!!! Det här är en krigsförklaring!!! Stopa SATANIST SOSSARNA NU!!!!!!! De har absout ingen rätt att göra deta ovansätt om det går igenom eller inte.. OM DE KOMMER HEM TILL DIG SÅ ÄR DET OLAGLIGT!... Det är olaga intrång och de kan inte påtvinga nån förelder eller barn eller en människa överhuvudtaget!!!! ovansätt vad SÅ HAR DU ALLTID FULLMAKT!!! Och CIVIL OLYDNAD ÄR LAGLIG RÄTT ATT SLÅ TILLBAKS!! framförallt OM DU KÄNNER DIG HOTAD!!! Det här är KRIG och inget annat!!!!! DET ÄR DITT LIV!" INTE LANDETS INTE PARTIERNAS INTE EKONOMIN INGENS ANNAS ÄN DIT" Låt dig inte luras!!!!

Gäst

#11

2020-10-14 10:51

Så de vuxnas frigörelse är viktigare än barnens perspektiv? Numer är Barnkonventionen lag i Sverige och det måste göras en ordentlig utredning ut barnens perspektiv. Politiker är inte tillräckligt kunniga i detta. För vissa barn passar förskola tidigt, andra inte. Det vore katastrof för vissa barn, att göra förskolan obligatorisk. Ett farligt feltänk! Hälsn. en förskollärare, biolog, mamma, mormor och f d dagmamma.
Frihet att välja för familjen.

#12

2020-10-14 14:07

Wifi och 5G förberedda sändare och master har installerats nära så gott som alla förskolor och skolor med mycket stark strålning vid gemensamma utrymmen såsom gårdar och ingångar för att säkerställa att alla barn blir bestrålade. Det är farligt för hälsan med dessa strålningar, ta reda på mer själv på strålskyddsstiftelsens hemsida och det är farligare dessto yngre barnen är. Fler föräldrar borde överväga att ha barnen hemma istället till följd av strålningen om man inte hittar strålningsfri förskolor eller dagmammor.

Dessutom med den misskötta invandringen till Sverige kommer barnen inte lära sig riktig Svenska på många förskolor eftersom invandrarna i mycket hög grad väljer att prata arabiska istället för Svenska. Invandrarbarnens dåliga svenskkunskaper och användning av arabiska i kombination med  personal som också väljer att prata arabiska och i många fall inte ens kan korrekt Svenska kommer att påverka barnens möjlighet till att lära sig sitt språk och identifiera sig som Svenska. Detta är på sikt men förändringen kan gå mycket fort i fel riktning. Obligatorisk förskola från två år kan bli ett starkt vapen för vissa att på ett obemärkt sätt tvinga på ditt barn, och i förlängningen din familj, en annan kultur, ett annat språk, andra sedvanor och värderingar än de Svenska. Utan att du har förstått vad som händer innan det är för sent. 

Det talas om att syftet med tvånget är jämställdhet och då måste man fråga sig för vem då? Är det "hemliga" syftet att vi Svenskar ska bli mer jämställda Islam och de länder som muslimerna kommer ifrån. Man måste fråga sig varför det behövs tvång om det nu ändå är så att flesta barn går på förskola före två års ålder. Är det ett desperat försök att få ut invandrarna i samhället tidigt. I så fall verkar det bli på andras bekostnad. Invandrarna har ju möjlighet att åka till sina hemländer med småttingarna tills dom identifierar sig med deras kultur och kan deras språk och sedan komma hem till Sverige i tid för gratis skolgång mm. Det kan ju inte vi Svenskar göra vi måste flytta från vårt hemland om vi vill undvika kulturellt och politiskt tvång. 

Jag tycker familjens integritet och sammanhållning är viktig likaså språket. Där spelar kultur och språk en mycket viktig roll. 


Gäst

#13

2020-10-16 12:58

🤮 på det citatet om ovligatoriskt från två år. jag är högutbildad men VILL jobba deltid. Frigörelse? Wtf! Så idiotiskt formulerat. Att sätta in alla barn i förskola och tvinga alla att jobba heltid är inte lösningen. Ge kvinnor högre lön eller männen lägre lön. Då har du Större jämlikhet.

Gäst

#14

2020-10-17 00:26

Av alla mina 5 barn så kan jag säga att dom LED på förskolan. Grät och fick ångest. Nu när min nr 5 kom, så är hon fortf hemma och jag Ser en helt annan trygghet. Hon är social tar för sig på ett annat sätt och är väldigt utåtriktad. För hon vet att jag finns där 24/7. Om dom vill titta på huruvida barn far illa måste dom göra d på annat sätt. Detta är inte okej! Det är mina barn inte statens barn. Fixa så det blir bättre för alla barn med npf istället så dom klarar grundskolan!!

Gäst

#15

2020-10-17 11:19

Om dom vill ha koll på om barn far illa i sitt hem, skapa tätare kontakt m tex bvc! Alla barn passar inte i skola eller förskola. Det är så många barn som har ångest redan vid 7 års ålder pga stress och press, ska man införa detta även till en 2 åring?? Ska man ta bort den värdefulla tid som vi vill ge våra barn? Lägg förslag på hur ni ska stötta och anordna resurser för m behov tex Npf barn. Det är grundskolan som är viktigt, faller dom ur det systemet är det viktigt att d finns ett skyddsnät. Att barnen får den hjälp dom behöver och stöttning för att klara grundskolan. Sätt in lag där istället! Att alla barn har rätt till stöd i skolan!! Oavsett vad. Nej absolut inte att jag tänker låta staten "ta" mitt barn. Av alla mina 5 barn så kan jag säga jag att man ser skillnad på syskonen. Tvillingarna tex grät i 4 års tid för dom hatade förskolan. Medans min 2 åring nu är hemma och njuter. Stort nätverk omkring oss mkt utflykter. Nej till detta! Vi får protestera tsmns!

Gäst

#16

2020-10-17 20:03

Sossarna är sjuka o har maktbegär o besatta på att fajtas fantasi spöken, som om kvinnor som vill vara med sina barn är det värsta som finns. När det är något fint! För den med en hammare ser allt ut som en spik.

Gäst

#17

2020-10-19 20:02

Om grund-problematiseringen inför denna motion är att barn har ojämlika hemmaförhållanden så tycker jag "jämlikhetsreformer" borde handla om att stärka familjer samt deras roll att själva kunna ta hand om sina barn på bästa sätt. Det bör vara fokus och inte att överföra föräldraansvaret från föräldrar till staten!!

Gäst

#18

2020-10-24 22:56

Finns det inget mer vi kan göra? Detta är ju helt sjukt.

Gäst

#19

2020-11-23 20:31

Nu verkar det vara från 5 lika galet de.
Emma

#20 Re:

2022-06-06 11:24

#10: -  

 Fast så illa som du skriver/stavar så är det kanske inte så dåligt iaf 😂




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...