NEJ till Nedläggning av skäralids restaurang i söderåsens nationalpark

NEJ till Nedläggning av skäralids restaurang i söderåsens nationalpark / Uppdateringar / Uppdatering / Kommentarer


Gäst

#1

2020-07-23 20:52

Allt ska vara kvar. Älskar restaurangen

Gäst

#2

2020-07-23 21:11

Utan restaurang Skäralid tappar söderåsens nationalpark en dragnings kraft, som för min och många andra, att det finns bättre utbud annorstädes. Så gör en bättre analys !!
Chitta

#3 Nej till nedläggning med det bestämdaste

2020-07-23 22:56

Lägg inte ner Skäralid

Vårt fina utflyktsmål 

Med underbar natur och den goda maten som serveras

Gör om gör rätt,  ta INTE bort det som är bäst 

Mvh 4 pensionärer från Landskrona 


Gäst

#4

2020-07-24 06:26

Skäralids restaurang är så välplacerad och hör ihop med Söderåsens nationalpark och bygden runt omkring. Väldigt mycket som påverkas negativt om den inte finns kvar.
Vädjar till att ändra beslutet om nedläggning och hitta andra lösningar på det problem som verkar finnas enligt myndigheterna. Jag kan se nya omständigheter om restaurangen läggs ner som eventuellt skapar större problem och slitage på naturen än vad som finns idag. Restaurangen är en central och viktigt punkt på många sätt. 
Så ledsen för hela processen och beslutet som ännu står fast. Söderåsens nationalpark är unik i kombination med Skäralids restaurang!

Lägg inte ner restaurangen!!


Gäst

#5

2020-07-24 08:19

Så tråkigt att man inte kan samarbeta!!! Jag har besökt denna restaurang många gånger, de senaste åren även firat min födelsedag här . Skäralid och nackarpsdalen har en vacker natur som inte finns på annan plats, efter en underbar promenad tar vi alltid en lunch eller fika här och njuter Nerläggning av restaurangen blir att ingen kommer upp på besöker er utställningen! Jag har mina ”rötter ” här sedan 1800-talets mitt . Min mormor var född i Röstånga, hennes föräldrar hade vagnmakeri vid branddammen . Här finns många känslor i dessa marker Låt mej få komma och njuta av en god vällagad lunch eller bara en fika MVH Annette Jönsson

Gäst

#6

2020-07-24 08:29

Min fam. har besökt denna restaurang många gånger, de senaste åren även firat min bröllopsminnesdag här. Skäralid och nackarpsdalen har en vacker natur som är unik, efter en underbar promenad tar vi alltid en lunch eller fika här och njuter. Nerläggning av restaurangen innebär också att ingen kommer upp på besöker er utställningen! Ett förslag: Skolorna behöver utflyktsmål. Med grillplats informationstavlor snitslad vandringsled, grillplats. Sune C

Gäst

#7

2020-07-24 09:51

Jag har mejlat och bett de ändra sitt beslut <3 Så tråkigt, jag beklagar och hoppas de ändrar det.

Gäst

#8

2020-07-24 11:01

Absolut skall restaurangen vara kvar! Underbar mat och service och det gynnar ju även turismen till Skäralid!
Mp

#9

2020-07-24 11:18

Lått det va kvar underbart ställe


Gäst

#10

2020-07-24 12:05

Mkt tråkig läsning. Mail skickat till Länsstyrelsen

Gäst

#11

2020-07-24 16:43

Klart vi ska ha kvar restaurangen i Skäralid. Underbar service. Kommer inte besöka parken utan restaurangen
Elsa

#12

2020-07-26 16:12

Det är riktigt dåligt att man gör på detta sättet. Restaurangen har stor dragning under vår och sommar. Själva parken vore inte så välbesökt om inte serveringen fanns.

Det har gått prestige i det hela och därför hoppas vi att detta tas upp av media för att se hur allmänheten reagerar som inte har läst detta på FB

Tyra

#13

2020-07-27 15:30

Det måste väl gå att smälla upp några Expandia bodar om det nu behövs extraplats, restaurangen skall väll inte behöva slå igen på grund av platsbrist. Skäralid och nationalparken kommer bli ett jävla tråkigt utflyktsmål om den försvinner. Tycker det är skandalöst dålig planering från länstyrelsens sida, skärpning för fan. Här har man firat födelsedagar, ätit påskmiddagar och jul luncher.


Gäst

#14

2020-07-28 17:34

Det är mycket tråkigt om man stänger Skäralids Restaurang. Den har stor dragningskraft. Själva parken vore inte så välbesökt om inte serveringen fanns. Jag känner många som åker hit bara för att äta. Jag personligen älskar att åka hit och vandra och sen avsluta med en god middag eller bara en härlig fika.

Länsstyrelsen och Naturvårdsverket kan ju sitta var som helst. Om de tycker att det är ont om plats i deras lokaler så får de väl bygga ut på annat håll eller flytta till annat ställe. Det är så andra företag gör. Allmänheten tycker om att åka hit och njuta av naturen och fira högtidsdagar. Hoppas verkligen att den blir kvar

Mvh Gunilla

Ulf

#15 Re:

2020-12-01 20:38

#14: -  

 


Gäst

#16

2020-12-02 08:01

Detta är missbruk av det demokratiska systemet. Kjell Karlberg

Gäst

#17

2021-02-27 16:35

Helt vansinnigt, de som inte kan gå spåren men vill komma ut i naturen och då över en bit mat kan inte göra detta, skärp Er Ländtyrelsen.

Gäst

#18

2021-02-27 16:37

Helt vansinnigt, de som inte kan gå spåren men vill komma ut i naturen och då över en bit mat kan inte göra detta, skärp Er Ländtyrelsen.



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...