Bojkotta Dramaten!

Bojkotta Dramaten! / Uppdateringar / Uppföljning / Kommentarer


Gäst

#26

2019-07-04 07:57

Vi ska också tänka på att där är också är ett stort mörkertal av misshandel och inte för att tala om den psykiska misshandeln som pågår i många hem däri många unga flickor som kommit hit och lever i detta mångkulturella samhället och vill leva som svenskar. Dessa så kallade Hedersmord som Måste stoppas varför det nu kallas så kan jag inte begripa vari ligger Heder i att ta livet av sina döttrar. Min underskrift står givetvis kvar
AKH

#27 Re: Tack

2019-07-04 08:09

#13: - Tack

Till att börja med vill jag hylla och tacka dig Susanna för att du tog initiativ till denna viktiga namninsamling! Jag håller med i allt du skriver ovan och blir både upprörd och förvånad över de siffror du uppger. Visste att problemet var stort, men kände inte till att det var SÅÅ STORT som BRÅ anger. Min gissning är att fler än jag lever i ovisshet, så det här måste kommuniceras och få den plats i samhällsdebatten som det förtjänar. Hur kan media fortsätta med sin ensidiga rapportering kring frågan, trots MeToo, dokumentären om Josefin mm? Det känns som att det bara är allmänheten som är engagerad i frågan, inte media och politiker som är de som har den stora makten.

Så till din fråga om hur vi tar detta vidare. För mig känns det givet att överlämna namnunderskrifterna till Dramaten OCH ansvarig politiker, dvs justitiemininstern. Men jag tror det behöver göras något oväntat i samband med att namnunderskrifterna överlämnas. Att få fram budskapet genom att berätta storyn och siffrorna, kanske genom mänskliga formationer, dans eller teater? Sen bjuder man in media till detta och delar i sociala medier. Förhoppningsvis får det både medial uppmärksamhet och viral spridning som i sin tur kan leda till någon förändring...

Ja, det var mina tankar :-)

/Anna-Karin


Gäst

#28

2019-07-04 08:35

Hej Susanna! Jag är en av de kvinnorna som skulle kunna vara en i statistiken. Jag hyser inget allmänt hat mot män men mot män som misshandlar. Konstigt är att någon överhuvudtaget kan tycka något annat. Jag står bakom min underskrift till 100%! Tack för att Du tar kampen! Caroline Björck
Marie

#29

2019-07-04 08:41

Min underskrift står kvar!

Marie Hagberg


Gäst

#30 Re:

2019-07-04 10:07


Gäst

#31

2019-07-04 10:08

Jag har skrlivit under och det står jag för, INGEN kvinna eller man ska bli utsatt för detta våld av något slag.

Gäst

#32

2019-07-04 17:26

Min underskrift står fast // Angelica

Gäst

#33 Re: Re: Tack

2019-07-04 17:59

#27: AKH - Re: Tack 

Tack Anna-Karin för ditt inlägg och tankar och idéer. Det låter bra, tycker jag, men behövs en del arbete såklart för att det ska kunna bli verklighet. Fast så är det ju med det mesta i och för sig:-)


Gäst

#34

2019-07-04 20:58

Tack Susanna för ditt engagemang! Självklart står min underskrift kvar! 

Hälsar Inger Åberg i Halmstad


Gäst

#35

2019-07-05 10:39

Jag står fast vid min underskrift, naturligtvis. Tack för din insats och saklig info. 

Vänligen Nannie Fredrikson


Gäst

#36

2019-07-05 21:48

Jag står för min underskrift och viker inte undan för några kränkta män!! //Monica Okpe, Vaxholm
Ullis

#37 Är kvinnofrid ett hot?

2019-07-06 10:48

Du ska veta att du har mitt fulla stöd i allt du skrivit i uppropet och i inlägget ovan. För vissa män är det svårt att hantera frågor om kvinnors självklara rättigheter, vilket visar att kampen för feminismen fortfarande är jätteviktig. 

Sussan

#38 Backar inte ur.

2019-07-07 14:53

Jag står helt klart fast vid min underskrift i detta ämne, skådespelaren det handlar om har utsatt flera kvinnor än Josefin så hans karma hittade tillslut fram till honom med. Den hittar alla, förr lr senare. Oavsett.

 


Gäst

#39

2019-07-08 07:31

Håller med dig Susanna och står fast vid min signatur för sakfrågan. För att få bukt med detta våld måste vår regering på allvar ta tag i frågan och genomlysa våra förlegade lagar i grunden. Stå stark Susanna Kumlien, du gör ett beundransvärt jobb! Anders Storgårds
Carin Lann

#40

2019-07-08 16:09

Jag står självklart fast vid min underskrift vad som än händer.

Som du så bra skriver, så är problemet med mäns våld mot kvinnor så mycket större i hela vårt samhälle.

 


Gäst

#41

2019-07-08 20:49

Tack, håller fullständigt med dig!! Och min underskrift står orubbligt kvar!! Med vänlig hälsning, Sofie Hjort

Gäst

#42

2019-07-08 22:19

Jag instämmer helt o fullt! Mäns våld mot kvinnor har varit tystat och tabu i evigheter och fortsätter för att inget görs. Det tystas fortfarande ner..en skam i dagens samhälle. Våld är ALDRIG ok..fysiskt eller psykiskt Jag står bakom min underskrift

Gäst

#43

2019-08-14 20:18

Du har rätt Susanna!