RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X

RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X / Uppdateringar / KENNETH SANDSTRÖM HAR FÖRLORAT SIN LEGITIMATION / Kommentarer

Dorthe Ludvig Ankeraa

#26 Re:

2017-03-16 20:26

#8: -  

 Jag åkade til BCA-clinic i Augsburg, Tyskland, för behandling i februar 2015. Jag är BCA-clinic mycket tacksam. Igjen jobber jag mycket, och det är mycket bra verkligen. Länket heter: http://www.bca-clinic.de/contact/. Jag finns på facebook, om du gjerne vil höra min historie. Jag var mycket sjuk i 2015, behandlingen har varit mycket virksam.

Anders

#27 Vården i Sverige är sjuk...

2017-03-20 22:58

Vi behöver utåtriktade forskare/läkare som kan inhämta kunskap och utveckla den, utan att behöva bli hånade och uteslutna när dom passerar den av svenska myndigheter så hårt bevakade gränsen inom sjukvården.

Jag har själv fått hjälp av Kenneth Sandström. Efter mycket rännande till läkare, kameror samt röntgenmaskiner och med otaliga diagnoser i bagaget, hittade jag till slut doktor Kenneth Sandström. Det blev vändningen på 2,5års nedåtgående hälsa.

Det är uppenbart att vården i Sverige totalt saknar kunskap om vissa sjukdomar. 

Man måste själv drabbas för att förstå...

 

Borrelia och TBE Föreningen stöder Kenneth genom en insamling. Var med och stötta honom.

http://www.borrelia-tbe.se/

twar

#28 Re: Re:

2017-03-25 18:34

#16: - Re:  

 Visst. Poängen är att du ska få välja själv. Det är inte staten som skall välja åt dig. Om ditt sista hopp i livet är Macchiarini, varsågod sök hans hjälp, men kom inte och gnäll på staten sedan. Om ditt sista hopp att bli frisk är att få antibiotika av Sandström, ja då skall du ha rätt till det.

Du ser själv att det enda som funkar är eget ansvar. Staten varken vill eller kan ta ansvar för dig.

När staten ingrep mot Macchiarini var det för sent. Flera personer hade redan dött och vilken idiot som helst fattar då att hans behandling är farlig. Staten gjorde ingenting för att förhindra dessa dödsfall. Staten tog inte sitt ansvar. Alltså

När staten avlegitimerar Dr Sandström, är det närmast att betrakta som ett brott. Staten har i princip förbjudit verksam behandling av kroniska atypiska infektioner, t ex borrelia och twar. Den sista läkaren i Sverige är nu försatt ur stridbart skick av staten. Därigenom förvägrar staten behandling av svårt sjuka människor. Deras lidande förlängs, deras tillstånd och plågor förvärras, en del kanske dör. Staten gör sig skyldig till misshandel och vållande till annans död. Staten har valt att du inte ska ha möjlighet att få hjälp vare sig du vill eller inte.

twar

#29 Re:

2017-03-25 19:44

#18: -  

 Vad menar du med upprättelse?

Hur kan staten ersätta förlorade år då man varit sjuk och lidit?

Vissa har dött en för tidig död.

Man skulle naturligtvis kunna stämma staten, vilket är mycket riskabelt och sådana processer kan ta 10 år och slutar i EU domstolen. Även om man får rätt får man inte tillbaka förlorade år. förlorad hälsa, och döda kommer inte tillbaka.

Det går ALDRIG att få upprättelse.

Staten måste riva upp sitt kriminella besluta omedelbart!

twar

#30 Svenska staten

2017-03-25 20:18

Ni kanske tror att statens behandling av Dr Sandström är ett undantag? Ett misstag, en tillfällig avvikelse, ett specialfall? En fadäs i ett annat välfungerande system?

Jag måste tyvärr göra Er besvikna. Detta ärende är ytterligare ett exempel på det vansinne som breder ut sig inom den svenska statsapparaten. Förr fanns ett visst mått av professionalism och en förståelse för att staten är  till för medborgarnas bästa och inte tvärtom. Idag är finns staten till för sig själv. Dess enda syfte verkar vara att öka sin egen makt och rikedom på medborgarnas bekostnad.

Dr. Sandström däremot arbetar för sina patienters bästa i enlighet med humanism, läkared och sin egen professionalism. Det blir en väldig kontrast mot den offentliga sjukvården som inte bara har totalt misslyckats att diagnosticera och behandla kroniska infektioner, utan även vägrar att ge verksam vård och medicin till svårt sjuka patienter. Man skulle då kunna tro att staten skulle ta till sig av Dr Sandströms kunskaper för att förbättra sjukvården. Men logiken i den byråkratstyrda statsapparaten fungerar inte så. Den fungerar tvärtom!

Sandström måste krossas och patienterna måste tystas. Ett exempel måste statueras så att inga andra läkare får för sig att frångå statens behandlingsrekommendationer. Annars blir det ju uppenbart att den offentliga sjukvården inte fungerar och att vi inte får någon vård för de dryga skattepengarna! Sådan är logiken i den svenska statsapparaten.

Ytterst, så är det en större konflikt mellan staten och medborgarna som blir mycket tydlig här. Staten kommer inte att vika sig en tum. Det skulle kunna öppna dammluckorna. Tänk om folk fick för sig att det är bättre att sluta betala skatt och finansiera sin egen sjukvård? Tänk om vi är grundlurade av staten? Tänk om jag inte får någon adekvat sjukvård när jag som bäst behöver den, trots att jag betalat skatt hela mitt vuxna liv? Tänk om statstjänstemännen i första hand tänker på sin egen karriär istället för medborgarnas bästa?

Om staten nu inte ens klarar av att sköta en av de viktigaste uppgifterna, där liv står på spel, vad är det som säger att staten är bäst på att klara av andra uppgifter?

Om staten inte kan garantera oss grundläggande trygghet, varför skall vi då betala världens högsta skatter?

Varför skall vi låta oss förtryckas av deras vansinniga beslut?

Det är den typen av frågor som väcks.

Om du inte har varit i konflikt med en myndighet, fråga någon som har varit det. Eller ring och maila och ställ frågor om deras agerande i kända fall av vanstyre och maktmissbruk. Du kommer att märka att de flesta myndigheter är totalt maktfullkomliga, inkompetenta och korrumperade. Tjänstemännen känner sig 100% trygga i att förtrycka dig som medborgare.

Ring Socialstyrelsen, HSAN och IVO och begär att få veta orsaken till att Dr Sandströms leg har dragits in.

Det är dags att vi börjar resa oss mot statens förtryck av oss medborgare.

 

 


Gäst

#31 Re: Re:

2017-04-06 07:44

#29: twar - Re:  

Upprättelsen syftar på de läkare här eller i andra länder som fått sina legitimationer indragna

då de hjälpt patienter att bli bättre. Syftar inte på patienternas lidanden.


Gäst

#32

2017-04-19 07:32

Som tolk träffar jag alla läkare i hela örebro län dagligen. Jag ser hur de jobbar, bemötandet och hur de behandlar sjukdomar. Jag vet att dr Keneth är bästa i hela Örebro län. Jag har rekommenderat honom till alla mina anhöriga. Han har gett mig många bra tips och tack vare honom är jag frisk. Han är en medmänniska som jobbar med hjärtat. 

ak

#33

2017-08-13 11:30

Jag har varit patient hos Kenneth Sandström, och kan inget mer än att bara säga positivt om honom, han är den enda läkare som tar en på allvar och det märks verkligen att han att han bryr sig om människor och att han gör det för en god sak. Jag önskar att det fanns fler läkare som han. Därför kräver jag att läkar licens återlämmnas till dr Sandström. 


Gäst

#34

2019-08-31 20:11

Vi vill ha honom i tjänsten tillbaka. Vi behöver personer som han.