Stoppa de 400 modulbyggerna i Haninge!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa de 400 modulbyggerna i Haninge!.


Gäst

#51 Re: Re: Re: Re:

2016-11-17 08:49

kommuninnevånare sedan 30 år

#52

2016-11-17 12:58

Håller med den person som kommenterat detta, precis samma frågeställning:

"Det handlar väl inte bara om att bo?
Sedan ska det finnas utbildning, jobb, sysselsättning, samhällsintegration, etc... "

Hur tänker man egentligen kring detta eftersom man idag tillåter folk att på pendeltågsstationerna, bo i husvagnar på bl a allmäna parkeringsplatser eller skogsskogspartier, bryta och plocka ved och elda med runt bebyggelsen för att hålla värmen, riva upp insamlade klädespåsar för att få kläder, detta är det jag själv har sett  i Haninge kommun redan idag samt att man låter människor sitta och tigga utanför affärerna och på tunnelbanor och pendeltåg. Inte människovärdigt och inte heller tillåtet enl Sveriges latstiftning.

Utdrag Svenska Dagbladet: Det är inte tillåtet att lägga sig att sova utanför McDonalds på Norrmalmstorg. Det är inte förenligt med ordningsreglerna att belamra trottoaren med sitt bohag. Det är inte lagligt att slå läger i parker, att skräpa ner eller att bygga små skjul i skogspartierna.

Själv har jag två barn som ingenstans har att bo, 29 och 24 år trots att de har arbeten utan bor inneboende hos vänner. Jag själv har varit tvungen att skuldsätta mig och köpa en lägenhet för att ha någonstans att bo och även jag har fast inkomst sedan 70-talet.


Gäst

#53

2016-11-17 13:13

Beslutet kommer att fattas vid kommunfullmäktige den 5 december kl. 16:00 och mötet är öppet för allmänheten. Det gäller att så många av oss som möjligt kan vara med på mötet och göra vår röst hörd! Det här är TILLFÄLLET att göra något åt saken!


Gäst

#54 Re:

2016-11-17 13:18

#53: -  

 Mycket bra information


Gäst

#55

2016-11-17 14:38

det räcker nu

Gäst

#56 Re: Re:

2016-11-17 15:10


Gäst

#57

2016-11-17 15:28

Det är fel väg att gå.
Finns det inte bostäder eller arbete skall inte kommunen göra konstgjord andning genom att uppföra dessa byggen.

Gäst

#58

2016-11-17 15:29

De som är tänkta att flytta in i barackerna i Vendelsö och Brandbergen är ensamkommanda män som söker asyl. Det intressanta är de inte bostadslösa idag utan bor i migrationsverkets boenden i Åre. Stockholm är väl mer attraktivt... Och Meeri Wasberg är inne på banan att sätta upp boenden för alla, trots det att hon kan säga NEJ till detta (vilken många andra kommuner redan har gjort). Kommer den 5 december!!!


Gäst

#59

2016-11-17 15:59

De kåkar som kommer att byggas har ett tidsbegärnsat bygglov på 10 år och sen kan de utökas med 5 år. Så om de byggs så måste vi räkna med att ha dem stående där i 15 års tid!!!! Oacceptabelt!


Gäst

#60

2016-11-17 17:24

Inte riktigt klokt detta.

Maila kommunstyrelsen och kommunen med en överklagan.

Sen tycker jag verkligen att alla som har möjlighet ska närvara vid mötet den 5 December. 

Om endast hälften kommer av alla personer som skrivit på här, då kommer det bli bra tryck i den lokalen, kommer alla, ja då lär det tas upp i media..


Gäst

#61 5 Dec

2016-11-17 20:51

Se nu alla till att komma 5 Dec och sätta stopp för vansinnet


Gäst

#62

2016-11-17 21:32

Tid: Måndagen den 5 december kl 16.00
Plats: Skärgårdssalen, Haninge kommunhus (entréplan)

Vi syns där!


Gäst

#63

2016-11-17 22:23

Jag bor precis där,och vill inte ha husen där.

Gäst

#64

2016-11-18 07:14

Detta är inte ok. Finns massa andra ställen i Haninge att bygga på. Vi har betalat dyrt för vårt hus för att vi och barnen ska ha det tryggt. Är en lång väg att gå från buss till hus. Barnen ska kunna gå tryggt där. Vi bor i ett villa område. Inte bland lägenheter. Huset är vår pension och vill inte tappa värde där dessa ensamkommande barn. 18-20 åringar som de kallar barn. Nej tack. Kan strunta i Vega staden och bygga där då istället. /. Arg och orolig 5 barns mamma

Gäst

#65

2016-11-18 08:39

Ett starkt NEJ!

Att folk som kommer hit och får bostäder för dom som har stått i kö i flera år är helt galet.

Jag känner mig mer och mer orolig över att jag aldrig kommer få ett eget boende för att dom som kommer hit får ju företräde till en lägenhet heter före mig och alla andra som har stått i kö.

Varför bryr sig inte kommunen om oss som redan finns här och som har stått i kö i flera år.

Sorgligt är det!


Gäst

#66

2016-11-18 09:21

För att invandringen gott för långt å kommuner å riksdag kör över oss å ingen information

Gäst

#67

2016-11-18 11:26

Hur kommer det sig att dessa planer har mörkats av kommunen? Jag har inte hört något om detta först nu! Bra om vi kan sprida info till andra. Kommer någon att lämna över underskrifterna som samlas in till kommunen? 


Gäst

#68

2016-11-18 16:45

Förstår inte att politikerna vill skapa ett "Gottröra, Tensta,
Biskopsgården" i de flesta kommuner i Sverige. Ge vår nuvarande befolkning, inklusive alla invandrare, en möjlighet till ett bra självständigt liv innan gränserna öppnas "på vid gavel" !

Gäst

#69

2016-11-18 20:00

Det räcker nu.Sverige kan inte vara hela värdens socialtjänst.Varför tas inte våra egna hemlösa,utförsäkrade och gamla omhand på ett värdigt sätt !Det är skandal.
Haningebo sedan födseln.

#70

2016-11-18 22:20

Kan inte förstå varför dagens politiker, som borde ha sitt förstånd kvar,  vill skapa ett "Hovsjö, Biskopsgård och Tensta"

i alla kommuner i Sverige som inte har kurrage nog och säga stop ?! Ge först nuvarande boende i sverige, inklusive

invandrare, en möjlighet att skapa ett drägligt liv här innan våra gränser öppnas "på vid gavel".

Tror att det har gått så långt att den politiker som offentligt vågar tycka som vi "vanliga" människor, får lämna politiken/ blir

arbetslös när massmedia startar "drevet !!

Säg stopp och gör det nu, innan det är försent !!!


Gäst

#71

2016-11-18 22:32

För att Haninge redan tagit emot så många flyktingar som allmänheten orkar.

Gäst

#73

2016-11-19 17:00

Hemlösa anhöriga

Gäst

#74

2016-11-19 17:34

Bor i närheten av en av platserna för den tilltänkta byggnationen. De få grönområden, som finns runt våra hus ska inte bebyggas och förtäras. Klart olämpligt läge, med tanke på att våra barn leker och använder dessa grönytor.
Doris

#75 Du glömde vist att det var Fredrik som yppade "öppna era hjärtanRe: Such för Socialdemokraterna!

2016-11-19 18:56

#19: Rädd - Such för Socialdemokraterna!  

Du glömde visst att det var Fredrik som yttrade sig med orden "öppna era hjärtan" och efter 8 års privatiseringar och nedmontering utav välfärden övergav HAN skeppet när det redan börjat sjunka.

Sossarna gör vad de kan för att rädda skutan i underläge då de STÄNDIGT motarbetas utav Alliansen. Alliansen jobbar enbart för sina likasinnade, makthavare, företagare och rika människor i allmänhet. Deras fickor är redan fulla och de kan köpa sig allt de behöver och de håller alltid varandra om ryggen.
Sossarna är fega men de försöker iallafall jobba för oss som är mindre lyckligt lottade.