Barnen är Vår framtid, Hammarökommun!!!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Barnen är Vår framtid, Hammarökommun!!!.


Gäst

#1

2016-06-02 08:06

För att visa mitt missnöje inför de planerade nedskärningarna inom förskolan och skolan i Hammarökommun

Gäst

#2

2016-06-02 08:12

Våra barn är allas barn. Barndomen är så viktig för hur det senare går i livet. Skolan är barnens arbetsplats
gäst3

#3

2016-06-02 08:53

För att jag idagsläget inte kan se hur pengarna som "försvunnit"  har använts. Upplys oss om vilka andra prioriteringar som har gjorts, vilken konsekvensanalys som gjordes innan ni förtroendevalda ledde oss till den här situationen. Ge mig som Hammaröbo, tvåbarnsmamma en chans att få påverka min och mina barns framtid innan ni prestenterar detta katastrofala resultat. Om pengarna försvann på att bygga säkrare vägar, bättre miljö, hälsosammare mat för gamla och barn, flyktingmottagandet, etc så är det ok, men det vore bra om ni kunde redogöra för vad som hänt.


Gäst

#4

2016-06-02 08:54

För jag vill att mina barnbarn ska ha en bra skola, vårt minsta går på Lillängsskolan och det ska inte flytta från denna skola som är så bra. Jag har skrivit till kommunen och fått ett väldigt luddigt svar. Stödjer verkligen ert upprop.

Anonymous

#5

2016-06-02 08:58

För att göra skillnad för Våra barn

Gäst

#6

2016-06-02 09:09

Vem har slarvat med slantarna?

Det finns gott om folk som betalar ansenliga summor skatt vilket driver våra skolor.
Hittills har dessa skolor lyckats intressera eleverna såpass för de ämnen som lärs ut
så att de mätbara skolresultaten hamnar i toppen i flertalet mätningar.

Frågan är om inte politikerna hellre avgår, alternativt gör om och gör rätt,
istället för att köra en av Sveriges mätbart bästa skolkommuner i botten.

Mitt förslag är att hitta den skyldiga till svinnet och låta denne göra rätt för sig.
Barnen är definitivt inte att beskylla eller utsätta för något p g a detta.


Gäst

#7

2016-06-02 10:33

Jag är förälder och är angelägen om mina barns framtid. Att den ska bli så bra som möjligt.
jimmi persson

#8 svar till #3

2016-06-02 10:46

Om du tittar på Sätterstrand businesspark så har vi skjutit in 7 miljoner bland annat.

Sen har du vindkraftverken som ätit upp flertalet miljoner för oss här ute för att de ska snurra (och då har vi inte ens skjutit in nog med pengar för att laga de som är trasiga.. bra va?)

Där har du orsaker till tapp på pengar.. 

Fick inte lägga med länkar så ni får googla :)


Gäst

#9

2016-06-02 11:39

Så oerhört viktigt att besparingar kopplat till Budget 2017 inte drabbar våra barn.

Gäst

#10

2016-06-02 12:57

Är mormor och farmor till barn på Hammarö.
Vill att barn bästa ska gälla för alla barn. Lag i Sverige i FN s barnkonvention

Gäst

#11

2016-06-02 13:29

Jag jobbar i skolan och tycker att det redan sparats tillräckligt. Våra löner släpar efter jämfört med de resultat vi visar .

Gäst

#12

2016-06-02 18:52

Om jag har förstått rätt så bidrar Hammarö kommun med sk. Robin Hood skatt . Jag har förståelse för att man ska hjälpa fattigare kommuner ,men det rimmar dåligt när vi inte har råd att fortsätta att bedriva våran egna verksamhet på ett bra sätt ??????

Gäst

#13

2016-06-02 19:41

För att skolan inte får försämras för våra barn

Gäst

#14

2016-06-02 19:42

Jobbar i Hammarö kommun som förskollärare . Vi har redan för stora barngrupper som det är och lyfter det i enkäter och utvärderingar. Verkar inte som politikerna bryr sig utan nu kommer de här sparförslagen istället. Det kommer bli dyrare i slutändan med alla sjukskrivningar och barn som mår dåligt.
Peter Nielsen

#15

2016-06-02 20:04

Mina barn förlorade sin skola. På nyårsafton gick den upp i rök. Det var deras extra hem där de kände sig trygga. De vistades troligtvis mer av sin vakna tid på Götetorp än i sitt eget hem. De vistades där från dryga ett års ålder, till dryga sju.

Götetorp lever fortfarande. Deras vänner, klasskamrater och pedagoger strävar vidare. En vecka efter branden var jag stolt och imponerad över Hammarö Kommun. Nu är jag bara besviken.

Ledade politiker i Hammarö Kommun vill ta chansen att låta även Götetorps ande gå upp i rök. Det borde räcka med det trauma mina barn upplevt. De ska inte behöva sättas i flera års kaos.

Under mina 14 år som landstingsanställd så har jag upplevt flera stora omorganisationer. Ingen av dom har medfört mindre än 30% personalomsättning! Tjänstemännen som strävade och kämpade för att ge mina barn en trygg vardag efter branden borde hyllas som hjältar. Inte straffas med neddragningar och kraftiga omorganisationer.

Bit i det sura. Bygg upp Götetorp. Ändra inte på ett vinnande koncept, eller som det heter: Don't fix it if it aint broken!

Oroliga föräldrar

#16

2016-06-02 20:16

Mina barn går redan i för stora förskolegrupper. De är helt slut efter en dag på förskolan, trots att de bara går 6 timmar per dag. Hur ska barn och personal orka ännu större grupper?? 

Politikerna gick till val på att satsa på barnen, inte ett ord om försämringar. Höj skatten tills de investeringar som behövs är gjorda eller statsstödet ökar! 


Gäst

#17

2016-06-03 05:35

En av anledningarna till att jag väljer att bo med mina barn just på Hammarö är att de har en sådan bra skola . Förstör inte den.
Susanne

#18

2016-06-03 08:58

Det har varit för stora barngrupper i flera år, ett jädrans trassel med vikariepoolen på småbarnsavdelningarna, ingen kontinuitet, ledsna och stressade pedagoger. Hur kan man tro att det blir bra att spara pengar..? Blir så arg. Om kommunen hade låtit bli Sätterstrand och de jädrans vindkraftverken så hade pengar funnits nu. Varför är det våra barn och duktiga förskole- och skolpersonal som ska betala priset för att politiker klantat till det..??!


Gäst

#19

2016-06-03 11:07

Det har sparats tillräckligt på Bin i hammarö.

Gäst

#20

2016-06-03 13:03

Skolan är en av Hammarös stoltheter och jag vill att den ska fortsätta vara det!

Gäst

#21

2016-06-03 15:03

För jag har barn i kommunen och är orolig för hur stora grupper det kan bli i skola och förskola. 

Ser bara förluster för alla om det blir så. 

Barnen är vår framtid och ska inte redan från start stressas.


Gäst

#22

2016-06-03 22:33

För att Hammarö kommun måste satsa på barnen. Risk finns annars för kommande utanförskap som kan kosta samhället mer än de sparar kortsiktigt just nu.
Kommunen växer (mest inflyttade barnfamiljer) och det kommer in fler skattekronor i och med det. Se till att förvalta dem väl. Satsa på barnen som är hela Sveriges framtid.

Gäst

#23

2016-06-03 23:04

Jag både har barn i kommunen och är pedagog i skolan .

Gäst

#24

2016-06-04 06:17

För alla våra barns skull!

Gäst

#25

2016-06-04 07:32

För att besparingarna går emot barnkonventionen i mina ögon! Och förslagen på hur det ska genomföras går emot allt vad forskningen visar hur inlärning ska främjas!