Rädda Idalaskolan!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Idalaskolan!.


Gäst

#1

2016-04-12 21:50

Alla mina barn har gått på denna skola 6 st och en liten lagom skola tycker jag. Mvh Marianne Karlström. Viktig den får vara kvar ett mycket bra alternativ

Gäst

#2

2016-04-12 22:52

Alla som värnar om den äkta byakänslan i Veberöd måste stå upp mot nedläggning av Idalaskolan. Arbetsbördan för skolpersonal som hjälper, guidar och så mkt mkt mer, kommer bli mkt mer begränsad å det blir lätt att elever m särskilda behov halkar efter, blir skoltrötta å då finns det för lite pedagoger som har tid att hjälpa dessa elever. Svaleboskolan skulle bli trångbott och pedagogers planeringstid inför lektioner blir färre. Vilket kan medföra att eleverna inte får möjlighet till den bästa skolundervisningen som skolorna nu kan prestera eftersom den ovannämnda "tidsbristen" med planeringstid för att personal, inte är överhängande i dagsläget. Veberöd växer så det knakar och då rimmar det illa att lägga ner Idalaskolan. För var extra elev per klass betyder ju det att läraren har minst ett nytt barn som oxå ska få lärarens fokus å utlärande så elever kan uppnå sina mål. Trygga elever kräver trygga vuxna runt hen och att barnet får känna att JAR är viktig å blir sedd.

Gäst

#3

2016-04-13 00:20

Gick på skolan 1 och 2:an och tycker helt klart att den skall vara kvar

Gäst

#4

2016-04-13 04:38

Det är en trevlig liten skola, som ligger direkt anslutning till naturen!

Gäst

#5

2016-04-13 06:23

Det är viktigt att bevara våra mindre skolor.

Gäst

#6

2016-04-13 10:47

För att de mindre skolorna och den bättre närmiljön skapar bättre förutsättningar för barn att vara trygga, ostressade och motagliga för lärande. Att göra skoladministration lättare på bekostnad av trivsel och gemenskap hos barnen ser jag inte så ett bra mål.


Gäst

#7

2016-04-14 19:11

Vi har 2 barn i skolåldern och vill köpa hus i Idala. Utan skolan känns det inte aktuellt.

Gäst

#8

2016-04-28 07:21

Därför att det behövs en skola till!!!!! Mina barn - 4 stycken har alla gått där och det var en bra skolstart!!!

Gäst

#9

2016-04-29 05:06

Det är mkt viktigt att behålla de mindre skolorna i Lunds kommun och inte byta ut dessa mot enbart stora skolor med upp mot 800-1100 barn.

Gäst

#10

2016-04-29 05:51

Det är viktigt att bevara välfungerande små skolor där alla känner sig trygga.