Stäng inte skolan i Söderbykarl!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stäng inte skolan i Söderbykarl!.


Gäst

#1

2016-04-05 05:30

Jag har själv gått där och fyra av mina barn vilka har utvecklats till starka individer.

Gäst

#2

2016-04-05 05:38

Jag tycker att det är viktigt att bevara de små byskolorna. Det finns många anledningar men främst för barnen. Att de ska få gå i en skola nära hemmet och slippa åka längre sträckor varje dag. Att de ska kunna gå i en skolan med sina vänner, där alla känner alla, de känner trygghet, de blir sedda. Risken för utanförskap minskar i en liten skola.
Behåll en levande landsbygd, behåll byskolorna!!

Gäst

#3 *1

2016-04-05 05:45

Söderbykarls skola är en bra skola, där varje lärare ser upp till var och en individ. Tar sig tid och lyssnar på barnen skolan ska vara kvar  


Gäst

#4

2016-04-05 06:02

Låt de små skolorna vara kvar, finns ingenting bra med att enbart ha stora skolor. Tänk på barnen!!

Gäst

#5

2016-04-05 06:04

Skolan är viktigt.
Utveckla skolan så kommer fler elever söka ditt.

Gäst

#6

2016-04-05 06:19

Livsviktigt för en levande bygd och inte minst, väldigt viktigt för barnen som får en mycket lugnare och tryggare start på sin skolgång. Har själv haft tre barn i mindre skola på landet ända upp till sjuan...... och dom åren var ovärderliga. Det är också perfekt att övergången till en större skola sker i och med högstadiet för att sen övergå till gymnasiet!

Gäst

#7

2016-04-05 06:59

Små skolor ska finnas kvar.. Många barn idag klarar inte av stora barngrupper och skolor

Gäst

#8

2016-04-05 07:39

För att stötta min vän som jobbar på skolan och så borde vi vara rädda om landsbygden och livet där.

Gäst

#9

2016-04-05 09:54

Värnar om hembygden. Många vill bo på landet men inte utan skola. I små skolor blir barnen sedda, jätte viktigt för deras utveckling! Den tiden de bussas runt i kommunen kan de leka och spara tid och pengar. Dessutom lär man sig bättre i små enheter. Vi ska satsa på ungdomar!!

Gäst

#10

2016-04-05 10:19

Min dotter går i Söderbykarls skola, och trivs jättebra

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-04-05 12:23



Gäst

#12

2016-04-05 14:19

för att en skola är viktig för att en by ska kunna leva och utvecklas vidare. barn är våran framtid och dom behövs överallt för en levande landsbygd

Gäst

#13

2016-04-05 15:15

viktig fråga!

Gäst

#14

2016-04-05 15:26

Jag vill ha en levande landsbygd och det innebär barn med familjer som vill bo här nära skolan.

Gäst

#15

2016-04-05 17:47

Själv har jag gått på söderbykarls skola, jag har lärt mig mycket och hade de alltid kul medmina kompisar på rasterna! tycker det är tråkigt att den inte går upp till 6:an skulle lätt gått kvar då!! 

Tycker samma som en annan de är bra med en skola i en liten by, så inte barnen ska behöva pendla fram och tillbaka från söderbykarl, (((:


Gäst

#16

2016-04-05 18:11

Bevarande av bygden och för barnens bästa!

Gäst

#17

2016-04-05 19:01

Vi flyttade till Söderbykarl för skolans skull. Den ligger bra till med  närhet till naturen, den har bra lärare som har jobbat där länge, det finns många ideella krafter som kämpar för och bryr sig om barnens och socknens bästa.  Vi har en gemytlig skolmiljö som bidrar till trygga och glada barn.

 


Gäst

#18

2016-04-12 16:41

Har barn i Söderbykarls skola.

Gäst

#19

2016-04-12 16:50

Jag har barn på Söderbykarls förskola. Vi bor i Älmsta men har ändå valt Söderbykarls skola som förstahandsval, då vi vet att den är bra. Skolan är så himla viktig både för bygden och ett bra alternativ för barn som ev. behöver en lite mindre skola.

Gäst

#20

2016-04-12 17:22

För att bättre skola finns inte, har två barn som gått där redan. Hade första barnet i en större skola första skol året där hon inte alls utvecklades och blev sedd, när hon kom till Söderbykarl gick det bara framåt å framåt, enorm utveckling. Nu går mitt minsta barn i Söderbykarlskolan efter att ha gått sitt första skolår i en större skola, där trivdes hon inte alls, efter bytet till Söderbykarl ser jag som Mamma en lycklig glad tjej som tycker det är roligt att gå till skolan.
Som barn gick jag i en klass med många elever, jag trivdes aldrig i skolan. Låt Söderbykarls skolan leva vidare, för här får barnen allt dom behöver, underbara lärare, en härlig gemenskap där alla känner varandra, här bryr man sig!

Gäst

#21

2016-04-12 20:41

Små skolor ger möjligheter för barn som inte passa in i de stora klasserna som set blir. I så kallad f-3 klass ksn man öka möjligheterna till individuell inlärning och på så viss nå kunskaps målen hos fler elever, vilket läroplanen strävar efter , att så många elever som möjligt ska nå kunskaps målen .

Gäst

#22

2016-04-14 22:13

Barn från andra skolor flyttar till våran skola, det måste betyda att våran skola har något som andra inte har! Låt våran skola och elever få ro och slippa alla nedläggningshot! Vi tycker om våran skola och vill att den ska finnas kvar!