Låt Syed Latif få stanna i Sverige

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Syed Latif få stanna i Sverige.


Gäst

#26

2016-04-05 09:19

Jag anser att utvisningsbeslutet är felaktigt och att man inte hanterat överklagan korrekt. Syed Latif har tagit stort eget ansvar för att bygga upp sitt liv i Sverige, han har skaffat jobb och bostad, och hela tiden varit aktiv i att skapa möjligheter och förutsättningar för delaktighet i samhället. Han har dessutom visat stort engagemang i att hjälpa nyanlända och nysvenskar att lära sig svenska språket och bli delaktiga i det svenska samhället. Låt oss ta tillvara på Syeds kompetens, engagemang och förmåga till inkludering!

Gäst

#27

2016-04-05 09:22

Vi "predikar" för god integration - här är en person som har varit i Sverige i nästan 6 år, har läst vad han kunde komma över för att lära sig svenska, har studerat i fyra år på universitet, skaffat sig jobb, bostad, vänner, ett socialt nätverk - har gjort allt för att bli integrerad i det svenska samhället utan att ligga samhället till last - och ändå ska han utvisas - det är inte klokt med tanke på att vi behöver unga människor som visar att de har viljan och förmågan att bygga upp vårt svenska samhälle. Han har fått rötter här i Sverige! Att utvisa Syed Latif är emot alla mänskliga rättigheter.

Gäst

#28

2016-04-05 11:04

Det är vansinnigt gjort av myndigheten.

Gäst

#29

2016-04-05 11:22

Vill inte att denna skamliga utvisningen ska få existera.

Gäst

#30

2016-04-05 11:24

Låt oss medborgare förstå den byråkrati som byggts upp och som numera handhas godtyckligt av rättsinstanser och enskilda byråkrater som tycks tro att deras jobb går ut på att slå undan benen på människor som inget hellre vill göra rätt för sig, leva och verka i fred. Systemet liknar allt mer en bananrepublik, vilket urholkar människors allmänna moral att vara lojala och medmänskliga. LinkedIn är en sida som är fullt synlig för var och en på jordklotet som har tillgång till en dator med nätanslutning. Hur har domstolen kunnat komma fram till ett annat beslut?

Gäst

#31

2016-04-05 11:40

Om individen har arbetat hårt och med rättskaffenhet för att uppnå sina mål så ska han bli gynnat och inte på detta vis! Ta de människor som gör det motsatta istället!

Gäst

#32

2016-04-05 12:05

För att det är fel att utvisa en person som sköter sig, bara för att han inte fått jobb på arbetsförmedlingen.

Gäst

#33

2016-04-05 13:13

Därför att jag tycker att det är för djäkligt att en man som han har varit här i 6 år, kan svenska och är mycket ödmjuk och trevlig. Hur tänker Sverige? Tänk så mycket vi har kostat på honom i form av undervisning och annat. När han nu har ett jobb, så skall han utvisas. Förstår inte resonemanget. I och med att han har ett jobb betalar han skatt och bidrar därmed till den svenska statskassan. Tänk om.
.

Gäst

#34

2016-04-05 13:39

En person bor i ett land i nästan sex år och utvisas bara för att ett arbete inte har utannonserats på arbetsförmedlingen. Det är orättvist, säjer Syed Latif till SvT.

Gäst

#35

2016-04-05 14:00

jag tycker dom e taskiga.

Gäst

#36

2016-04-05 14:42

Jag känna honom igenom IM's Språk Kaffe, han är en duktig och trevligt kille. Låt honom stanna kvar.

Gäst

#37

2016-04-05 15:02

För han bör få stanna, och har gjort rätt för sig

Gäst

#38

2016-04-05 15:06

Syed besökte det språkkafé jag arbetar som volontär på och jag fick en väldigt bra relation med honom. Han pratar utmärkt svenska, men ville förbättra sig ytterligare. Vi jobbade med att förbereda sig för körkortsprov, det teoretiska, men det arbetet förefaller numera bortkastat. Fy vad dåligt Migrationsverket!

Gäst

#39

2016-04-05 16:28

Jag känner honom personligen och vet att han kan tillföra svenska samhället något positivt.

Gäst

#40

2016-04-05 16:37

De flyktingar, som visar att de kan få ett arbete, på egenhand och lärt sig svenska och visar att de är en tillgång för oss, måste få stanna kvarnligan Sverige!!

Gäst

#41

2016-04-05 17:27

Han har pluggat och läst. Bott i Sverige i många år. Han gör något bra!

Gäst

#42

2016-04-05 17:37

Kära Syed!!!
Det här är så sorgligt- men inte är sista ordet sagt ännu.
Jag skriver på och delar pronto
Vi hörs och ses!!
ylva

Gäst

#43

2016-04-05 17:40

För att han behövs.

Gäst

#44

2016-04-05 17:51

För att man bara hör negativa saker om invandrare. Människor från andra länder är precis som vi.
Jag har ett motto, det finns skitstövlar i alla länder, men det beror inte på hudfärg eller var de kommer ifrån, de är bara skitstövlar och sen är det vi andra

Gäst

#45

2016-04-05 18:03

Jag har träffat den här trevliga mannen några gånger och vet att han har integrerats fint i vårt samhälle. Han har gjort mycket för att hjälpa andra, på språkcafeet i Skurup t.ex. Han har drivkraft och har fixat jobb och bostad själv, ligger inte vårt samhälle till last. Tvärt om! Jag ber migrationsverket att icke verkställa det beslut som jag och många tycker är helt felaktigt!

Gäst

#46

2016-04-05 18:13

För att detta e fel så klart

Gäst

#47

2016-04-05 19:31

Snälla modernisera Sveriges intergationspolitik. Jag vill inte ha SDs monotol på den frågan.

Gäst

#48

2016-04-05 19:51

 Inkompetens hos migrationsverket som underkänner Linked In som jobbsajt. Stelt o byråkratiskt och kanske ett symptom på inhumana system som gör att de som arbetar där stänger av och bara orkar följa praxis Så trist när det drabbar oskyldiga. Hur skall Syed veta hur arbetsgivaren annonserat ut sina tjänster.Nej gör om gör rätt migrationsverket!!!


Gäst

#49

2016-04-05 20:43

SKÄMS! Så här får det inte gå till! Människor med ambitioner, driftighet och ansvarstagande behövs i Sverige. INGEN söker jobb endast via Arbetsförmedlingen. Man söker via flera olika kanaler. Massor av människor hitta jobb via linked in.
Face it, accept it!

Gäst

#50

2016-04-05 20:50

När myndigheter gör fel på grund av löjliga regler och då det är uppenbart att invandraren gjort allt för att anpassa sig till Sverige då måste man som medborgare reagera. Personen har skaffat jobb och utvisas pga att jobbet inte var utannonserat via arbetsförmedlingen. Sådant slösas det resurser på men de som inte anpassar sig får stanna. Upprörande.