Försämra inte kollektivtrafiken i Falun!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Försämra inte kollektivtrafiken i Falun!.

Stisse

#1 Försämringar

2016-03-24 16:23

Kollektivtrafiken är en del av navet i vår infrastruktur, och även ä en stor del av vårt välfärdssystem. Den får inte försämras. Bara förbättras ✌


Gäst

#2

2016-03-28 17:00

Det Falun behöver är mer kollektivtrafik med fler turer och bättre täckning i hela kommunen för att på allvar kunna bli ett alternativ till privatbilismen.

Gäst

#3

2016-03-29 06:48

Hoppackar jag säger bara hoppbackar. Skandal av Falukommun att prioritera så fel. Men kommungubbarna slipper väl åka buss. Fler bussar så det går att åka buss oftare.

Gäst

#4

2016-03-30 06:28

Med hänsyn till att folk inom Humlebacken och Hälsingberg har så stor blandning av barnfamiljer och framförallt äldre som behöver näraliggande kollektivtrafik ,anser vi det oförsvarbart att dra in
Busslinjen Hälsingberg.
Gudrun o Janne Fogelberg.

Gäst

#5

2016-03-31 11:54

Vill ha bussen kvar

Gäst

#6

2016-04-07 07:22

Jag åker mycket buss då mina föräldrar jobbar 7-16 på andra orter på olika sidor om stan. Jag gillar att åka buss och finner ett lugni detta. Men kommer linjer att läggas om och dras in kommer jag tvingas gå flera kilometer till närmsta busshållplats för att ta bussen. Jag kommer då inte att ta bussen utan istället cykla eller försöka åka med mina föräldrar eller kompisar med körkort.
Buss är ett bra och miljövänligt sätt att ta sig fram, så länge mycket folk väljer buss framför andra färdmedel! Det som dock kommer att ske vid dessa omläggningar osv är att folk som inte bor inne i city kommer att välja ett annat färdmedel då bussen kommer bli mer svåråtkomlig på flera sätt, Ni har även redan gjort bussresorna dyrare, vilket gör att folk redan slutat åka buss.

Ni säger att ni vill att fler ska välja bussen istället för bilen, men hur ska det gå till om linjer dras in och tas bort? Läggs om så att folk får gå flera kilometer till närmsta busshållplats och inte ens kommer fram dit man ska? Priset höjs så att folk med mindre pengar tvingas välja andra sätt att ta sig fram då de inte har råd, och engångsresänärer drar sig från att åka?