64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.


Gäst

#451

2016-04-10 19:07

Har såna problem med FK så man orkar inte mer snart. Dom lyssnar inte alls

Gäst

#452

2016-04-10 19:14

Jag känner en som har problem med försäkringskassan. Får inge hjälp över huvud taget. Läkarna har försökt men försäkringskassan strular.

Gäst

#453

2016-04-10 19:16

Känner en person som har fibro och har problem med försäkringskassan. Hoppas se en förändring med detta!

Gäst

#454

2016-04-10 20:48

Inkomstnivån för arbetsoförmögna är kriminellt låg. Hur ska man kunna leva ett drägligt liv på denna låga inkomst. Skamligt. Det är lätt att sitta bakom ett skrivbord och besluta hur andra ska få leva. Och då har de beslutande inkomster på över 100000:-/månad. Det som många av oss har i årslön. . Horribelt

Gäst

#455

2016-04-10 23:37

Människor som mår dåligt behöver inte må sämre pga ekonomin.

Gäst

#456

2016-04-11 05:28

Själv drabbad.

Gäst

#457

2016-04-11 07:07

Jag har sjukersättning o lever snålt
Angel

#458 Re:

2016-04-11 07:24

#1: -  

 orättvist varför bli straffad för att man är sjuk?

Man måste ju ha råd att få sjukhusvård, tandläkare, mediciner hur ska det gå till med denna urusla sjukersättning. Jag trodde heller inte att det var sant att man får betala mer i skatt ska man skratta eller gråta. 


Gäst

#459

2016-04-11 08:17

Jag skrev under för att jag vet att det är sant, av egen erfarenhet.

Gäst

#460

2016-04-11 09:46

Detta är min familjs vardag.
Vi lever på ruinens brant

Gäst

#461

2016-04-11 10:11

Jag har 2 barn & blev sjukskriven efter att dom föddes. Ska dom behöva drabbas av att sjukpenningen är så låg så det inte finns pengar till aktiviteter, utflykter, leksaker osv? Inte konstigt att fettma hos barn ökar när föräldrar som är sjukskrivna inte har råd med fotboll, hockey, innebandy, ridning m.m. Nu får det vara nog.

Gäst

#462

2016-04-11 15:00

Det går inte att leva ett drägligt liv på såna låga nivåer.

Gäst

#463

2016-04-11 15:48

8 500 kr i månaden ger inte ett värdigt liv...
Sjuk och fattig

#464

2016-04-11 15:52

ca 1800 kr kvar efter att alla räkningar är betalda. Det är svårt att få det att räcka till läkarbesök, mediciner, mat, hygien, kläder, skor, tandläkare, frisör och allt annat som folk tar för givet! Försök att leva på det "kära" politiker!!

Människor tvingas att låna pengar, att leva på anhöriga... Barn blir utsatta! Det finns inget värde i att vara sjuk och fattig! Ångesten och depressionerna ökar bland oss som är sjuka och fattiga! 

Är det meningen att vi ska leva så här resten av våra liv?

Vad blir nästa steg? Återinförande av fattighus? 

 

 


Gäst

#465

2016-04-12 06:38

Pga att min sambo får så låg inkomst att det hämmar familjens framtid! Vi lever mer eller minde på min inkomst!

Gäst

#466

2016-04-12 06:51

Hej
Tycker att alla ska kunna få en ekonomi .
Vi vill försörja oss själva.
Så därför låt oss få kunna göra det.
Vänlig Siv

Gäst

#467

2016-04-12 18:00

Därför det är för jäkligt att man har jobbat sönder sig i denna land och sen pga en läkare som feldiagnostisera mig att jag var frisk och det visade sig en elak artad tumör det hadde går så långt att dom fick amputera bort delar av min kropp för dom vägrade att lyssna på mig som sa att något stor inte rätt till hadde det gått 3 månader hade jag inte överlevt läkarna så att jag hadde en Ängla vakt efter operation blev jag sämre att jag fick den högsta graden fibromyalgi trotts 6 läkare varnade försäkringskassan att jag befann mig i en väldigt dåligt skick för att återgå i arbete tvingade dom gå jobba under morgon för att kunna stå på Benen i arbetet gick in i toaleterna och grät utav smärta och sen ta med morgon för att orka med dagen sen slutade med att jag fick åka in till akuten till slut ledde att jag kunde inte mer under dom 2 första åren fick dom spruta mig 24 sprutor från nacken ner i rygraaden har bara blivit sämre fick 3 diskar helt slita samt disk bukningar samt atros och lätt allt till sämre trött alla insatserna för försäkringskassan vägrade lyssna dom 6 läkaren som varnade att jag kunde jobba i den till ståndet tack vare politikernas och fk 38 gånger ambulans intag till akuten tack vare er sen 2013 09 fram till idag trött att läkaren skriver att alla Mina rehabeleterigar är utömda har inte fått någon resultat av för bättring samt att jag kan ej mer återgå i någons alls arbeten i alla marknadens förfogan att alla möjligheter är utömda så nekas jag till sjuk ersättning går i rullator kan inte en sitta i en vanlig stol äter smärtstillande gråter mig till söms dagligen det är er jag har att tacka för att ni var så omänskliga mot mig jag har hamnat i en sån stor depression av all detta lidande och jag förnekas gång på gång av försäkringskassan rätt till sjukersättning trotts att läkare kurator intyg att jag är så all varlig sjuk jag tycker att Sverige är omänskliga mot dom allvarliga sjuka människor hur kan man leva med att göra människor mer sjuka fattar imte att ni imte har dåligt sam vete Fk ovh politikerma att leka så med människors rättigheter mot dom allvarliga sjuka människor ni b borde skämmas att göra så med vänliga hälsningar Susana Vargas

Gäst

#468

2016-04-12 19:58

Hemskt att Sverige inte ser till sina befintliga medborgare som i de flesta fall jobbat och betalat skatt. Att så många lever i fattigdom är en skam. Själv jagar jag extrapriser för att ha råd med mat till familjen så jag vet vad jag pratar om.

Gäst

#469

2016-04-13 04:23

Det är viktigt att de som haft oturen att drabbas av sjukdom får det stöd de behöver.

Gäst

#470

2016-04-15 11:31

För det måste bli en ändring. Ingen väljer att bli sjuk och inte kunna arbeta som förut och ska kunna leva också.

Gäst

#471

2016-04-15 12:33

Jag har själv sjukersättning och vet precis vad det handlar om .Jag skriver under både för min egen skull och andra i samma situation .

Gäst

#472

2016-04-15 13:30

Jag är själv drabbad. Har varit helt utan inkomst sen jan -14. Ärendet ligger idag på kammarätten med hjälp av facket.

Gäst

#473

2016-04-15 13:43

För att alla med sjukersättning inte längre existerar i politiska sammanhang. Vissa partier påstår att dom kämpar för att sjuka ska få behålla sin ersättning. Dom menar att dom är mot den bortre tidsgränsen. Men en sjukersättning som man inte kan leva på är i sig inte värd något.
flisan

#474 Re:

2016-04-15 13:50

#467: -  

 Blir både lessen och upprörd när jag läser din historia. Förstår inte att Sverige som är ett så rikt land kan göra så här mot en människa. Skickar dig ljusa varma kramar för det är allt jag kan göra just nu <3 Men tillsammans med denna sida hoppas jag på en förändring så ditt liv kan bli till det bättre.


Gäst

#475

2016-04-15 13:53

jag har haft fibromyalgi i 3 år och det gör ont i kroppen var dag smärtgränsen är hög tar mycket på energin många som har fibromyalgi känner igen det här man kan inte jobba med det som man gjorde innan måste gå och utbilda sig men då kan dom säga så här du har redan utbildning du får inte gå denna eftersom du redan har en utbildning jag ville läsa till skötare på vägledningshuset och då sa dom så jag har jobbat som undersköterska innan. Jag har även och har jobbigt att läsa på distans så man sitter i en rävsax när jag dyslexi