Kameraövervakning Länstrafiken Jönköping

Kameraövervakning Länstrafiken Jönköping / Uppdateringar / Milstolpe 100 / Kommentarer

Gäst

2018-04-15 19:45

Jag anser att samtliga bussar och tåg och taxi borde förses med bevakningskameror För både passagerare och personal som jobbar ombord på bussar och tåg och taxi har full rätt att känna sig trygg .Det är inte okej alls att det har blivit rejält stökigt ombord på vissa busslinjer och tåglinjer och i vissa taxifordon där någon enskild individ uppträder störande,stökigt och hotfullt ombord gentemot andra passagerare och personal som jobbar ombord, såna stökiga personer kan i värsta fall utgöra ett allvarligt säkerhetshot som i värsta fall äventyrar trafiksäkerheten och sen borde vaktföretag och polis vara mer piggare att patrullera på resecentrar i länet för det har också varit ganska stökigt på vissa resecentrar under de senaste halvåret med personer som är påverkad av alkohol och knark som har uppträtt stökigt och hotfullt. Jag själv blev utsatt för strykhot i Nässjö på resecentrum den 12 februari 2005 på en lördag när jag var på väg till väntsalen så kom det fram en typ som var påverkad av alkohol och utan orsak hotade mej med stryk ,man ska inte tolerera att man blir utsatt för vare sig hot,trakasserier,ofredande stöld,med mera  när man ska gå in i väntsalen för att vänta in tåg eller buss eller taxi