Gör skjutvapen lagliga i självförsvarssyfte. #PISTOLKÖRKORTET


Gäst

#51

2016-08-21 12:13

Det borde vara lagligt att skydda sig med vapen om man blir attakerad med vapen.


Gäst

#52

2016-10-26 20:21

Vårat engång trygga land är ej tryggt längre, rätten att få försvara sin familj och sin mark måste utökas, även om det innebär att avlossa Pistol skott om nöden kräver detta.
DAVID

#53 medborgarrättighet

2019-04-26 04:05

 Pistol körkort? Det skall vara en rättighet som svensk medborgare att kunna köpa en pistol. Inte något körkort. Jag är ej slav till svenska staten. Jag har rätt att försvara mig själv och min familj från er och från staten. Jaktgevär samma sak. Autism och Asperger skall givetvis inte vara några problem. Skriver inte på körkort nonsens då man redan diskriminerar mot personer med diagnos när det gäller körkort. 

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2019-05-26 00:53


Hårkors

#55 En självklarhet

2019-09-22 23:16

Det finns i nuläget två vägar att gå.

Den lagliga eller olagliga

Alla är inte kapabla att slåss med händer eller fötter. Framförallt när våldet blivit grövre och gärna i övertal mot enskilda individer.

Kriminella måste få smaka sin egen medicin. Om de riskerar skada eller dödsfall är det inte lika enkelt eller roligt att våldta en kvinna eller råna en åldring eller yngling.

Alla människor har rätt att försvara sig och detta är egentligen inte ens en fråga för diskussion.

Sveriges politiker vill efterlikna USA så mkt det bara går. Och med terrorister på sin bakgård hade polisen kunnat dra nytta av dugliga skyttar som kan agera innan Polisen hunnit fram.

Med mångkultur följer även kriminalitet och terror. Då fungerar det inte längre att vända andra kinden till och dela ut frikort för att slippa fatta obekväma beslut.

Frihet, beskydd och trygghet

#56 Gör skjutvapen lagliga för svenska medborgare

2019-11-26 15:18

Kriminella gäng blir starkare och starkare. Dessa använder skjutvapen för att hota, apressa hederliga medborgare på pengar. Vi ska ha friheten att skydda oss från det. Inte bara politiker som får ha säpo kan leva under hot. Tvärtom då dom har säpo så undviker eventuellt en ond kriminell att välja en politiker som offer.

 

Men Vi andra då? Folk som bor i utsatta områden utsätts för rån med pistolvapen. Inbrott där dom kriminella använder skjutvapen för att ha kontrollen.   Switzerland är ett land där alla har vapen i hemmet och där sker mycket färre skjutnignar i sverige t.ex.

Registrera varje vapen till person. Finns länder där alla får ha vapen och där  sker det mycket lite skjutningar.

 

Kriminella ska ej ha rätten att ha övertaget. Polisen kan skydda hos till en viss del. Men lever man under hot av kriminella organiserade gäng så måste man få skydda sig själv.

Switzerland

#57 Re: En självklarhet

2019-11-26 15:30

#55: Hårkors - En självklarhet 

Håller med till fullo.. Jag bor i ett utsatt område. blir jag hotad med att bli skjuten så fixar jag vapen själv för att hålla mig vid liv. Inge kriminell smuts ska ha övertaget.

 

Tur så lever jag fridfullt och inte utsatts för rån med vapen ännu eller blivit utpressad av kriminella gäng. Hemma har vi en yxa jag bangar inte att använda vid inbrott om jag måste. Men i såna fall blir offret straffad här i Sverige.

Men händer det. Så inhandlas ett skjutvapen och väst för min hälsa. Livet är ett mirakel och ska hållas vid liv. Ett kriminellt svin får inte ha kontroll över mig med ett skjutvapen. Då ska jag också ha ett för att ha rätten att försvara mitt liv från en person som använder skjutvapen trots att det är olagligt för H*n vet att kontrollen är i dens händer mot en laglydig person.