Gör skjutvapen lagliga i självförsvarssyfte. #PISTOLKÖRKORTET
Kontakta namninsamlingens skapare
Vill kunna försvara mig vill ha ak5an hemma samt sprängmedel som jag kan ta från försvaret gratis. Om jag känner mig hotad eller kränkt eller felbehandlad tycker jag man ska få döda/mörda utan påföljd
annorlunda och otryggt land mot tidigare. Har själv redan blivit pistol- och knivhotad, nästa gång vill jag inte hamna i detta fruktansvärda underläge. Är inte intresserad av att hota någon eller ö.h.t. använda ett vapen, men jag känner mig som sagt OERHÖRT OTRYGG i dag!
Det finns även vapen som är ickedödliga men dessa är visst förbjudna de med.
Att vapen borde vara lagligt? era jävla horungar som tänker så. Jag hade en katt under -70 talet och gissa vad den gjorde under årens gång i det vapenlagliga sverige? Den sköt sig själv i kattsandlådan. Den hade sätt lägenheten under sina 9 långa katt år.
Nu var det bara dags att trycka av. Nästa gång är det inte en katt med en svans utan det är olle med tändstickor i bakfickan.
Jävla luder det är vad du är reinfeldt och Jimmie åkesson. Jag tror på den lilla och liberala kultern. Ramazoti el Caméron.
Glöm inte att det finns en annan petition som handlar om icke-dödliga vapen, skriv under båda!
http://www.skrivunder.com/legaliser_icke-dodliga_vapen_for_civilt_bruk
Det är en mänsklig rättighet att kunna försvara sig med våld. Annars kommer hela Sverige sluta som prästen i den franska kyrkan, oförmögon att göra något, förutom att "tappa huvudet".
Hade känt mig säkrare bara av att ha vetskapen att min granne har ett lagligt skjutvapen, utifall något hade hänt mitt hem, för att inte tala om att ha ett själv. Hade absolut inte bangat för att hjälpa samhället med dessa "verktyg".
Jag ser varje dag hur samhället går utför, hur fler brotts begås, grövre brott, kriminella får tillgång till fler och fler vapen. Laglydiga oskyldiga människor blir utsatta mer och mer utan rätt att försvara sig med icke-dödliga vapen eller dödliga vapen. Jag tycker verkligen att alla laglydiga människor efter genomförd utbildning ska får bära vapen för att försvara sig med. Det handlar inte om att "våld föder våld". Jag förstår verkligen inte det tankesättet även om jag respekterar de åsikterna.
En laglydig medborgare skall ha all rätt i världen att försvara sitt liv eller annans liv med alla medel tillgängliga. Naturlagen går enligt mig före alla andra lagar. "Kill or be killed". Oavsett vad politiker lagstiftar så kommer 99,9% av alla människor försvara sitt liv eller anhörigas liv med de medel som krävs oavsett om det är lagligt eller inte, det är vår mänskliga instinkt. Vårt liv är mer värt än förövarens liv. Det vet jag att även du tycker.
En pistol dödar inte en människa. En människa dödar en människa.
| This discussion has been closed. |