Gör skjutvapen lagliga i självförsvarssyfte. #PISTOLKÖRKORTET


Gäst

#1

2016-02-14 03:43

därför att utvecklingen som sker i Sverige med dagens och förra regeringen så krävs det för att vanliga människor ska kunna försvara sig när rättssystemet nu har havererat och staten skiter i Svenska folket!
(Politiker, håller identiteten hemlig för tillfället)

#2 Helt rätt

2016-02-14 04:09

Schweiz, Österrike samt ett flertal europeiska länder tillåter redan detta. Vi är långt efter. Dags för en förändring.

Vet att flera politiker redan i nuläget har pratat om något liknande inom snar framtid.

Vi måste bara ligga på om detta. Så snälla skriv under.  


Gäst

#3

2016-02-14 14:06

Mycket bra!

Gäst

#4

2016-02-14 14:48

Vi blir mer o mer USA lika så varför inte.....

Gäst

#5

2016-02-14 15:43

Reflektera över texten där du skrivit att man ska ha en hagelbössa under sängen. Jag är för vapen under kontrollerade former. Även i självförsvar, dock på sin person eller vapenskåp! Misstänker att du kan få mer underskrifter om du redigerar din text något..

Jag upplever att texten är skriven i affekt, skulle rekommendera att den blir mindre känsloladdad o rent saklig!

 

Kul att du var upp det till diskussion! :-)

Gäst

#6 Re:

2016-02-14 15:55

#5: -  

Det finns mer att anmärka på i sammanhanget. Polis och militär av olika årgångar är i många fall undermåligt skickade att hantera vapen i självförsvar.

 


Gäst

#7

2016-02-14 16:54

Effektivt självförsvar är en mänsklig rättighet.
262 miljoner människor har mördats av sina egna regeringar bara under 1900-talet, så när regeringen säger att du inte ska få ha vapen för självförsvar........
Källkritik

#8 Faktakoll

2016-02-14 17:24

"....OCH DET ÄR ETT FAKTUM"

Jaha! Säger du det! Ja då måste det ju vara så....

Suck...


Gäst

#9

2016-02-14 17:36

Jag tycker det vore självklart att få bära skjutvapen.

Gäst

#10

2016-02-14 18:10

sen så tror jag att det är otroligt många som inte kommer använda dom i just själv försvars syfte,finns många som har diagnoser som inte är diagnoserade och kan vara otroligt farlig för allmänheten med ett vapen om den personen i sig skulle bli arg t.ex å inte riktigt vet vad den gör/håller på med vilket jag har många erfarenheter av och då kan det hända otroligt många olyckor.bara min åsikt,men det hade varit bra för just dom som känner sig tryggare med ett vapen som själv försvar vilket man igentligen inte ska behöva.men som det ser ut nu i om världen och sverige så skulle de underlätta framför allt för det kvinnliga könet med tanke på allt dom utsätts för av idioter som hissen uppenbarligen inte går ända upp för eller saknar alla trappsteg.


Gäst

#11

2016-02-14 18:37

I dagens Sverige krävs detta tyvärr!!!
nisse hult

#12

2016-02-14 19:12

i teorin e det fint, men kännslan säger anorlunda.. vem som hälst klar ar inte av att hantera vapen i pressade sitvasoner o risken för att skada tredje part e för stor.. det jag får en kuslig känsla av ät att det skulle bli som ett beväpnat medborgar garde alla cowboy tiden nar sherifen skulle jaga buset ur staden statistist läste jag att 2 på 100 i krig skuter för o döda fienden hälfen av 2 va sycopater.. så lek me siforna lite nu  100.000 svänskar får tilstånd då har vi 100 potensiella skyttar som använder sina vapen i självförsvar o det e ju fint.. men dom andra nu då??? närvskakiga små barns morsor o latte pappor me arteleriet i fickan i T banan eller fiket o Mr Bad ass moderfucker dyker upp... vad händer då?? när latte pappan me späda lämmar o 3 små barn i runt sig.. bra han sin då ny in köpta smith mod 29 i 44 mag o kastar bly i en folksamling me risk för 6-7 pärs till för utom Mr Bad ass moderfuker.. vist jag e på o säger panga ner kräket men då sk det va en utbildnig typ IPSC å regelbubden månads vis träning o ett tävlingar nu o då så person me vapen i han fugerar under sträss o kan leverera på mål.. med en mjuk ammo som bara går in i kropp o dumpar 100% av sin energi i kropp o inte ger genomslag eller splitter.. som beväpnad e man altid nr2 du kan aldrig vara proaktiv allså skut först o fråga sedan, fukar inte.. gör gör det men samhället skulle aldrig axeptera detta.. men jag e den förrsta som skulle söka om man fick bära för o försvara sig.. o det e mest för man fladrar om kring på divärse vilt olyckor.. inte för att folk ska ha i gäll en, man e för ful för det ;) haha

J K
Ansvarig för denna petition

#13 Re:

2016-02-14 21:09

#5: -  

 Självklart skall vapnen förvaras i godkända vapenskåp eller på person. Det finns jätte bra skåp lösningar som öppnas med fingeravtryck. Nätt och litet på nattduksbordet.  


Gäst

#14

2016-02-15 03:14

Tycker att det är mycket viktigt att kunna äga ett vapen lagligt, efter 25 år inom försvarsmakten så borde detta inte vara så krångligt men tyvärr är det en kamp att få sin licens efter att ha klarat av tävlingar och antal timmar på skjutbanan nuförtiden med otrolig lång handläggningstid. Det borde gå smidigare.
Tack
MBR

Gäst

#15

2016-02-15 09:25

Jag har kört Lokaltrafik med buss i många år. Våld, hot och biljettjafs bara ökar. samhället bemöter med att ta bort kontanterna så många hederliga skattebetalare inte kan åka. Alla hederliga bör kunna försvara sig själva istället för att bli våldtagna och misshandlade. Man kan ju inte lita på att våra duktiga men underbemannade poliser hinner fram i tid, tyvärr. Jag och flera kollegor har länge önskat en tjänsterevolver för självförsvar. Mvh busschaufför för hederliga passagerare


Gäst

#16

2016-02-15 10:17

För rätten att kunna försvara mig och min familj.

Gäst

#17

2016-02-15 13:22

Tycker det behövs när polisen numera nedprioriterar för mig allvarliga brott

Gäst

#18

2016-02-16 01:11

Vill kunna försvara mina vänner och min familj.

Gäst

#19

2016-02-17 09:20

Detta är idag en nödvändighet då vi ser kriminaliteten öka och polisens resurser minska. Befolkningen har laglig rätt till skydd och inte den rättsröta vi ser nu.

Gäst

#20

2016-02-17 11:27

Borde vara en självklarhet att varje laglydig medborgare skall få försvara sig själv och sin egendom. Nu när landet är under invasion borde det inte vara något snack om saken.

Gäst

#21

2016-02-17 12:57

I den takt som våldet åkar ser jag det som ofrånkomligt, man måste ha rätten att försvaraxsig o det sina. Överfallen sker mest med ett antal förövare vilket inte går att försvara sig emot utan ett vapen.

Gäst

#22

2016-02-17 14:33

Det behövs i rådande läge politiker utsätter svenska folket för!

Gäst

#23

2016-02-17 14:45

För att jag tycker att man som Svensk måste få försvara sig när man är i verklig knipa.

Gäst

#24

2016-02-17 20:35

Det är skamligt att staten har berövat oss laglydiga, ostraffade och psykiskt friska medborgare rätten att utöva den SJÄLVKLARA RÄTTIGHETEN till självförsvar. Rättsväsendets beskydd är fullkomligt odugligt och det kan man inte förlita sig på.

Gäst

#25

2016-02-17 20:51

För att det ska vara en medborgarrättighet att få skydda sig själv samt sin familj.