Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk.

Realisten

#26 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-12 23:57

#25: Pinsamma - rädda - ensliga - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Det du verkar ha missat är att de "fega jävlar" som anfaller folk och slår, skär, rånar och våldtar dem sällan är så hederliga att de endast använder sina knytnävar, och de är oftast fler. Om din dotter blir våldtagen av ett gäng barbarer och hon vill bära pepparspray, kommer du säga samma sak då? Kommer du säga till henne "din rädda jävel, sluta vara så feg och använd knytnävarna"?

 

Gå och lägg dig din fjant, låt vuxna människor som lever i verkligheten diskutera.


Gäst

#27

2016-02-13 07:02

Detta behövs eftersom det sker så mycket våldtäkt misshandel rån

Gäst

#28

2016-02-13 08:58

Sjukt att medans avskummen bär runt på diverse tillhyggen så skall inte en normalSensk få shansen till självförsvar ens med en simpel ofarlig pepparspray. Så länge polisen och rättsväsendet klarar av att hålla gansters borta från våra gator eller ens våra egna hem så borde det vara var ens rätt att försvara sig själv utan att riskera värre straff än förövarna.
Oscar

#29 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-13 19:16

#25: Pinsamma - rädda - ensliga - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Du, pinsamma retorikern, jag har inga vapen och kommer inte skaffa några. Behövs det så har jag knytnävarna. Och jag har för min del inte behövt det heller - utom mot de som jag inte _kan_ använda dem emot - polisen - som är de enda som fysiskt attackerat mig. Har du läst något annat? Varför svara på mitt inlägg med ett strawman-argument som påstår saker som inte rör mig och inte bemöter något jag påstått. Strawman-argument används av veka människor med klent förstånd - så läs ditt inlägg och förstå att det är en projicering riktad emot dig själv din stackare.

Jag är för friare vapenlagar _därför_ att det gör samhället säkrare - _all statistik över 120 år pekar på det_ - det betyder inte att jag behöver eller vill ha dem.

Googla din ensliga pinsamma idiot.

 


Gäst

#30

2016-02-13 19:25

Vi tjejer måste kunna få försvara oss. Att bli våldtagen, misshandlad mm o till o med ibland utav flera män samtidigt. Det är få personer som vågar ingripa o de som gör det är hjältar. Men att bli överfallen är ett trauma för livet. Vad är det då för fel att spraya förövaren? Jag kan inte se ett ända fel i det. Det kan ge kvinnor/tjejer en viss trygghet att veta att man bär på ett spray. Vårt samhälle har verkligen gått utför så låt det bli lagligt. Jag bär alltid spray o jag har varit tvungen att använda det tyvärr vid ett tillfälle. Jag kommer att fortsätta försvara mig o min kropp.

Gäst

#31

2016-02-13 20:29

Inga personer ska bli antastade eller något liknande. Det som händer här i Sverige är helt sjukt och vi behöver få ett stopp på det nu!

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-13 20:57



Gäst

#33

2016-02-13 21:54

För att det behövs tyvärr...

Gäst

#34

2016-02-13 22:15

because I think all the women should feel safe from any attacks from any men or women And because my government in Sweden and the police force doesn't seem like they can handle these type of attacks on our women and children

Gäst

#35

2016-02-13 22:45

Har redan blivit både pistol- och knivhotad. Nästa gång vill jag kunna skydda mig!

Gäst

#36

2016-02-13 22:45

För att Sverige är inte längre ett land där det går att vara obeväpnad! Tack så mycket alla politiker!

Gäst

#37

2016-02-13 22:51

Jag vill kunna skydda mig det är min RÄTT

Gäst

#38

2016-02-14 00:18

För att samhället inte längre uppfyller kontraktet att skydda sina medborgare mot brottsligheten.
Sergeant K

#39 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-14 00:27

#16: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

 Polisen har våldsmonopol säger du..

Jag betvivlar att du är polis utifrån det påståendet...

Jag har varit yrkesmilitär och vi fick konstigt nog utöva våld,  dödligt våld t.o.m..

Kustbevakningen är beväpnade..

Tullen kommer att bli beväpnade..

Dessutom så den som hoppar på mig nerkämpar jag..

 


Gäst

#40

2016-02-14 02:12

Sverige har tappat sin trygghet/säkerhet pga detta kaotiska läge politikerna skapat i hela landet. I nödvärn ska det också vara en självklar rättighet att man ska kunna försvara sitt eget liv om så nöden kräver!

Gäst

#41

2016-02-14 07:31

Det är så fullständigt självklart när inte polisen klarar av att skydda medborgarna!

Gäst

#42

2016-02-14 14:53

Alla vi skall ha rätten att använda försvarsmedel,det är en mänsklig rättighet,och får vi inte så görs det ändå,mitt liv kontra förövarens,och då tar man vad man haver

Gäst

#43

2016-02-14 15:35

Vill kunna fly på ett lagligt sätt

Gäst

#44

2016-02-14 17:13

Är kvinna och vill kunna försvara mig !

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-14 20:17



Gäst

#46

2016-02-15 12:13

Självklart så ska skötsamma medborgare få bära vapen och kunna försvara sig mot kriminella. Detta kommer dock aldrig politikerna gå med på eftersom de INTE VILL ha fria medborgare som kan försvara sig själva och sina egendomar.

Det man måste förstå här är att politikerna och resten av makteliten vill kunna kontrollera och styra medborgarna så mycket som möjligt. Vapeninnehav kommer därför aldrig att tillåtas.


Gäst

#47 Re:

2016-02-15 12:59

#46: -  

 Vi måste få politikerna att inse att vi är så många att deras jobb är hotade om de inte går med på en lagändring.


Gäst

#48

2016-02-15 13:02

Detta är en nödvändig åtgärd och självförsvar bör finnas på skolschemat så barn och ungdom kan försvara sig.

Gäst

#49

2016-02-15 13:22

DET ENDA RÄTTA!

Gäst

#50

2016-02-15 16:28

För att det grova våldet bara ökar i Sverige, speciellt mot kvinnor!!!!!