Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk.


Gäst

#176

2016-04-06 10:40

Detta är det viktigaste du kan skriva under på hela året !

Gäst

#177

2016-04-16 17:26

Jag vill att laglydiga medborgare ska ha någon möjlighet att försvara sig om dom blir angripna av brottslingar.

Gäst

#178

2016-05-21 15:16

Jag är för att man ska få skydda sig mot idioter, våldtäkt och djurplågeri är vidriga brott. Har själv blivit utsatt för pedofilövergrepp när jag var barn och har under flera år blivit mobbad för att jag är furry och andra furrisar har också blivit mobbade och illa behandlade av idioter.

Därför är jag för GunRights och skulle vilja att både jag och vänner till mig fick ha vapen så vi kan skydda oss mot idioter och skydda djuren mot djurplågare!

Läs gärna min blogg ^^
http://smirre.bloggo.nu/

Gäst

#179

2016-07-11 00:42

Det är dags att vi får försvara oss mot det som pågår. Sorgligt men nödvändigt.

Gäst

#180

2016-07-11 18:24

Det sier seg selv at en må ha lov å være bevæpnet.Bare å føge nyhetene det!Enhver må ha lov å føle seg trygg i eget land!

Gäst

#181

2016-07-12 08:20

Det har kommit för mycket våld till Sverige och våra flickor och unga kvinnor är utsatta, så ska det inte vara. Sverige har varit fritt från detta. Jodå svenska män våldtar också men de kommer inte i närheten av vad dessa invällare gör.

Gäst

#182

2016-07-12 15:43

Trött på att tjejer o svenska killar blir slagna rånade o våldtagna av araber o negrer
Ordningsvakt

#183 Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-08-10 10:41

#7: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Nisse polis, jag tycker verkligen att det är sorligt att du kan har denna syn. Jag har arbetat nu 7 år i tunnelbanan som ordningsvakt och kan nästan garantera dig att jag har haft fler ingripanden och incidenter än vad du har haft som polis under 7 år. 

Jag ser verkligheten precis lika mycket som dig om inte mer, åtminstone i offentlig miljö där jag arbetar med de uppgifter jag är förordnad av er att utföra. 

Jag har slagits för mitt liv väldigt många gånger. Jag har ingripit mot GM med kniv, pistol, slagträn, mm. Det enda jag har att försvara mig med är en batong. Du har vapen att försvara dig med samt fler befogenheter.

Jag ser varje dag hur samhället går utför, hur fler brotts begås, grövre brott, kriminella får tillgång till fler och fler vapen. Laglydiga oskyldiga människor blir utsatta mer och mer utan rätt att försvara sig med icke-dödliga vapen eller dödliga vapen. Jag tycker verkligen att alla laglydiga människor efter genomförd utbildning ska få bära vapen att försvara sig med. Det handlar inte om att "våld föder våld". Jag förstår verkligen inte det tankesättet även om jag respekterar dina åsikter. 

En laglydig medborgare skall ha all rätt i världen att försvara sitt liv eller annans liv med alla medel tillgängliga. Naturlagen går enligt mig före alla andra lagar. "Kill or be killed". Oavsett vad politiker lagstiftar så kommer 99,9% av alla människor försvara sitt liv eller anhörigas liv med de medel som krävs oavsett om det är lagligt eller inte, det är vår mänskliga instinkt. Vårt liv är mer värt än förövarens liv. Det vet jag att även du tycker.

En pistol dödar inte en människa. En människa dödar en människa.


Gäst

#184

2016-08-10 22:23

Achmed går till doktorn och förklarar sitt problem : han får ont i ögonen efter att ha haft sex.
Efter en lång undersökning förklarar doktorn helt enkelt :
Du tål inte pepparsprej!

Gäst

#185

2016-08-28 20:10

Jag känner mig väldigt otrygg!
Erik

#186 Måste förbereda oss

2017-01-04 19:51

Det kommer att bli värre i Sverige med mer våldsbrottslighet pga invandringen. Även ISIS tycks låta deras krigare komma hit för att vila upp sig medan de planerar att erövra oss också i framtiden. Sverige vill ju som bekant inte utvisa våldsbrottslingar till hemländer som är i krig utan då får de vara kvar och attackera flera svenskar (oftast kvinnor). Nuvarande och tidgare regering har skapat detta problem varför man inte kan hoppas på att de kommer med en lösning. Kanske om nästa regering har SD med att de kan/vågar fatta nya lagar som möjliggör att vi svenskar kan börja förbereda oss för det inbördeskrig som väntar om 1-2 generationer då islam kommer att börja ta över på allvar, eller iaf försöka. Svenskar, alltså riktiga svenskar, måste alla få möjlighet att lära sig effektivt självförsvar, dvs regelbunden träning i minst 10 år förslagsvis via skolan för de yngre. Vi behöver få använda vapen men för att undvika att samma vapen hamnar i händerna på våldsbrottslingar kan man fundera över alt. lösningar t.ex personligt låsta handeldvapen. Muslimska män från islamiska länder borde ej få inträde hit överhuvudtaget, men om de ändå får det borde de chippas så att de kan spåras vid misstanke om brott. Lagen om religionsfrihet borde ifrågasättas, folkomröstning kunde göras huruvida islam borde undantas från den och förbjudas. Svenska poliser borde sluta se sig själva som de enda med rätt att använda våld mot våldsbrottslingar, de är aldrig där när det sker och kan således ej skydda oss. Nödvärnsrätten borde ses över och medborgare ges större friheter vid nödvärn av egen eller annan person eller egendom. 

anonym

#187

2020-09-18 08:20

jag tycker allt detta är skitsnack, ni alla är små bajskorvar

anonym nmr 2

#188 Re:

2020-09-18 08:24

#187: anonym -  

Allt jag kan säga är att du är rätt! <3