Vi vill ha BB Sophia kvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi vill ha BB Sophia kvar!.


Gäst

#201

2016-02-12 23:47

Banana Röv

Gäst

#202

2016-02-13 11:30

För att Gudrun Abascal (grundare av BB sophia) fick mig att växa så enormt och ladda för en naturlig förlossning. Är henne evigt tacksam, hon är guld!!

Gäst

#203

2016-02-14 18:44

Hur resonerar man på migrationsverket? En skötsam 18-åring vars mamma dött och som ensam ska skickas till Burundi, som går mot en säker död! Vad är det för människosyn? Hon har dessutom en familj som tar hand om henne. Men däremot de invandrargrupper som missköter sig får stanna! Det här är inte klokt! Var finns logiken? Många kristna skickas tillbaka som julkalkoner för att slaktas! Detta är ett skräckscenario i Sverige!

Gäst

#204

2016-02-15 03:27

För att jag seriöst funderar på om jag vågar födda ett barn till i Stockholm om inte BB Sophia finns kvar..

Gäst

#205

2016-02-15 09:30

Kvinno/förlossningsvården har jag själv, efter förlossning dec 2015, insett är mycket pressad så att ta bort snarare än att lägga till resurser är utom mitt förstånd.

Gäst

#206

2016-02-15 12:34

Jag födde på bb Stockholm och älskar miljön och då fanns inte bb sophia annars hade jag fött där

Gäst

#207

2016-02-15 15:32

För att de är bäst där. Trodde aldrig jag skulle våga föda igen. Efter min första skräck förlossning hos Danderyds förlossning. Personalen lyssna inte på mig och fel beslut togs. Ledde till flera komplikationer.

Gäst

#208

2016-02-15 18:25

Har haft ett helvete när första barnet föddes på Danderyds bb. En elak barnmorska. Skällde ut oss. De hade mycket och göra och inte tid med oss. Hemskickade trots lång resväg. Vattnet hade då gått. Senare kom en större blödning. Men hon nonchalera den oxå. När vi ringde om råd. Satt hemma med vattenavgång och blödning. Vi fick inte komma in på kontroll. Nästa dag var det rejäla värkar. Prata med en annan då. Åkte in fick ingen hjälp. 77 Tim efter vattenavgången föds barnet med hjälp av sugklocka . En stor blödning inträffade. Såg ut som ett slakthus. När de får stopp på den. Blir vi lämnade på rummet. Hon blodig och nedspydd. Får ingen hjälp med barnet som hade lagt blod socker. Eländet fortsätter under hela vistelsen. Inget fungerade. För 10 månader sedan föddes andra barnet hos bb sophia. Inget att anmärka på! Vi är så nöjda

Gäst

#209

2016-02-15 19:04

Tycker BB Sophia ska få vara kvar då det är ett behov av förlossnings platser och dom ger en underbar tillmötesgående vård.

Gäst

#210

2016-02-16 09:35

En av de få bb som är riktigt bra här i Stockholm!!

Gäst

#211

2016-02-16 10:24

Alliansen - täck upp för rimliga förluster! det kostar att driva förlossningsvård och se till att den verkliga kostnaden finns budgeterad för och betalas för. Förlossningsplatserna behövs! Effektivisering kommer efter innovation - BB Sophia är efterlängtad innovation inom förlossningsvården.

Gäst

#212

2016-02-16 20:48

BB sophia var ett underbart ställe att föda på. Blir ledsen när jag tänker att jag inte kommer få föda framtida barn där.

Gäst

#213

2016-02-18 22:37

Det är skamligt att våra folkvalda politiker inte kan ge blivande mammor en trygg och värdig förlossningsvård!

Gäst

#214

2016-02-19 01:24

Jag är orolig inför ev framtida eget barnafödande.

Gäst

#215

2016-02-20 08:30

Vi skall vara rädda om våra blivande mammor och deras ofödda barn. Vi får inte begränsa möjligheterna till omtanke och god vård.

Gäst

#216

2016-02-21 11:32

BB Sophia, både platsen och personalen, var fullkomligt underbart när min son föddes. Kan inte tänka mig ett bättre BB, snälla låt Sophia finnas kvar!
Edna

#217

2016-02-24 08:30

Jag födde min son där förra året och det gick hur bra som helst! Jag som var mindre orolig när om framtida födslar då BB Sophia var så bäst. Villverkligen inte att det ska läggas ned :(


Gäst

#218

2016-02-24 08:42

Stockholm behöver BB Sophia. En familj som tvingas resa längre än nödvändigt i länet blir lättare stressade, och en stressad mamma får inte en bra förlossning. Dessutom är det en mycket välfungerande enhet där både personal och kunder ger uttryck för trivsel och stor nöjdhet.

Gäst

#219

2016-02-24 19:05

Jag födde mitt tredje barn på BB Sofia! Efter en fruktansvärd andra förlossning på BB Sthlm så sökte jag aktivt till BB Sofia! Jag mottogs fantastiskt! Mitt tredje kejsarsnitt blev mitt bästa!

Gäst

#220

2016-02-26 10:19

Vi födde vår dotter i maj 2015 på BB Sophia och blev oerhört väl bemötta och omhändertagna. Vi kunde inte ha fått en bättre start på livet som föräldrar.

Gäst

#221

2016-02-28 14:59

BB Sophias goda vård behövs. Med sin helhetssyn på barnafödandet.

Gäst

#222

2016-03-02 08:14

Är det inte bakvänt att ta bort det bästa stället istället för att förbättra det sämsta? BB Sophia behövs! Det är varken humant eller försvarbart att kvinnor ska skyfflas runt under pågående värkarbete. Det behövs fler platser och det behövs fler BRA platser. Prioriera rätt nu!

Gäst

#223

2016-03-02 16:51

Om jag någonsin ens ska våga skaffa fler barn så måste BB-Sophia finnas kvar. Kan tom tänka mig att betala lite mer än vanligt!! Är livrädd att de försvinner!

Gäst

#224

2016-03-02 20:53

Jag blev väldigt ledsen när jag läste att BB Sophia skulle läggas ner. Där jag upplevde de lyckligaste dagar i hela mitt liv. Där jag fick fantastisk vård trots komplicerad förlossning. Där min man och son fick sitta bredvid mig under en timmes operation för att de inte tror på att separera mamma och nyfödd. Där vi fick lära känna underbara barnmorskor från hela världen bla Kenya och USA. Där jag kände så mycket värme, glädje och kärlek från alla anställda.

Vården på BB Sophia kändes personlig och trygg. Jag behövde inte vänta mer än 10 min på epidural då de har en narkosläkare som jobbar primärt med BB-avdelningen. Och när det bestämdes efter förlossningen att jag skulle opereras så kom jag ner snabbt till ett operationssal med fantastiskt personal som fick mig att känna mig trygg och lugn.

Själv kommer jag från USA och var nervös för att föda i Sverige då jag är van vid idéen av att man har samma läkare från början av din graviditet till förlossningen. Tanken av att träffa en ny barnmorska samma dag som jag skulle föda barn var oroväckande. På BB Sophia fick vi varm bemötande och barnmorskan som var med under min förlossning såg också till att besöka oss de två dagarna vi stannade hos dem och även ringde 9 månader senare för att kolla hur lilla familjen mådde. All personal var så kunniga, lugna och snälla. De var inte alls stressade som man har hört från många andra. Det syntes att de gillade sin arbetsplats.

Vår så nöjd med BB Sophia och hade gärna fött fler barn där. Tycker det är helt sjukt att kvinnovården ska bortprioriteras. Fler BB platser behövs - inte fler sönderarbetade och stressade barnmorskor på trånga sjukhus. Ska vi inte vara stolta i Sverige över vår fantastiska kunniga barnmorskor och den fantastiska vården som finns på alternativ BB som BB Sophia?

Gäst

#225 Upproret förgäves BB Sophia stänger nu 15 maj

2016-03-02 23:00

Kommer ens någon i Stockholm få en trygg förlossning nu?