Skolupproret Gislaveds Kommun 2016

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skolupproret Gislaveds Kommun 2016.


Gäst

#51

2016-02-26 16:52

Har barnbarn i förskola där föräldrar valt område att bo på för skolan, både när det gäller skolväg och närhet
göstA

#52

2016-02-27 10:31

Återigen så väljer gvd kommun att gå en väg som i övriga Sverige skulle anses något oklokt. 

Jag som större företagare i kommunen slår mig för pannan varje gång det kommer ut nya dumma förslag. Har politik och tjänstemän fullständigt "glömt" bort att man faktiskt jobbar FÖR kommuninvånarna inte emot. 

När ska gränsen vara passerad för hur många dumheter som kan tolereras i denna kommun.

I ett privat företag så hade personer fått lämna men i den skyddade kommun världen så är det helt ok att gång efter gång få göra dyra kostsamma misstag. Suck.  


Gäst

#53

2016-03-08 12:14

Det är inget fel på ungarna - de är inte dummare än förr.
Lärarna är heller inget större fel på. Såå varje ny regeringen
börja och klabba med skolan, och kommunpolitiker hänger på.
Där är största felet. Låt elever och lärare få arbetsro istället
för det ändrande hela tiden och påläggande av administrativa
bördor. Pedagogerna vet bäst hur det ska funka. Finns det ingen Pisa-mätning för politiker - förmodligen skulle den visa att
de inte läskunniga eller om de kan läsa så fattar de ändå inget.
Göteborgs universitet har forskat på inlärning och ingenstans
kan man se att eleverna presterar bättre i stora enheter eller av skjutas omkring i bussar i timmar.

Gäst

#54

2016-10-06 15:01

på grund av att våra politiker inte lyssnar på deras väljare och inte begriper hur idiotiskt deras diktaturfasoner är och hur det kommer att drabba våra barn och säkerheten när dom skall bussas hit och dit och sedan behöver cykla på gatorna jag vet vilka som jag inte lägger min röst på nästa val