Stäng inte Debaser!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stäng inte Debaser!.


Gäst

#1

2016-01-26 19:52

Jag har varit på Debaser många gånger, många fina minnen.

Gäst

#2

2016-01-26 21:01

Tidigare gick man på studion, gino, melody osv. Finns knappt några små bra konsertställen kvar i stan.

Gäst

#3

2016-01-27 04:49

Politikerna vs medborgarna. Dessa folkvalda individer som tror de kan göra vad de "själva" tycker, måste stoppas!

Gäst

#4

2016-01-27 06:44

Idiotiskt att förstöra fantastisk kultur!

Gäst

#5

2016-01-27 08:37

För att jag tkr små konsertlokaler är viktigt för att hålla kulturlivet i Stockholm levande.

Gäst

#6

2016-01-27 10:44

Tycker beslutet/förslaget att kasta ut Debaser är helt orimligt, ologiskt och antagligen bottnar i skamlöst förmynderi. Skrattretande att förslaget kommer från Kulturförvaltningens om borde måna om kultur och inse att vi redan har mängder med sparsamt utnyttjade bibliotek.

Gäst

#7

2016-01-27 11:00

Förra stadshusmajoriteten behandlade Debaser Slussen som skit. Nu fortsätter den nuvarande på samma linje, med att skjuta Debaser Medis i sank. Motstridiga besked, orimliga korttidskontrakt och orealistiska löften om ersättningslokaler som inte existerar. Inte nog med att staden inte lyfter ett finger för att stödja det levande musikliv Debaser förser staden med, man ägnar sig åt ett direkt motarbetande. Ge seriösa arrangörer långsiktiga och trygga kontrakt så att de som brinner för musik kan få arbetsro och göra det de är bra på!


Gäst

#8

2016-01-27 11:04

"Konsertlokaler, som är till för att stödja och berika musiklivet och därmed konsten. Stängs ner en efter en. Vilket gör mig arg, förbannad, och uppgiven. Låt arrangörerna, få längre kontrakt, och en tryggare miljö att arrangera i. Många arrangörer, gör detta utan vinstintresse. De mellanstora, och mindre banden behöver ha anpassade lokaler, för deras storlek"


Gäst

#9

2016-01-27 12:06

Helt vansinne.... Då skivor ej längre säljer och musikers princip enda inkomstkälla numera är live uppträdanden... Så är det ytterligare ett skamgrepp mot denna yrkesgren...!
Bibliotek i all ära... Men när nu folk mer och mer läser på nätet, så kan man ju kraftigt ifrågasätta behovet av ett större bibliotek än det som redan finns....!!
Dessutom dränerar man människors möjligheter till alternativa musikställen som kan ta halv-stora artister, som blir för dyra för mindre klubbar....!!
Skandal.... Klubbat av ett gäng livsteoretiker.

Gäst

#10

2016-01-27 15:16

Jag ser en systematisk utrensning av Stockholms centrala musikscener, som om den fortsätter kommer att göra staden mindre levande och mindre attraktiv för väldigt många av oss.

Gäst

#11

2016-01-27 20:28

Debaser Medis har varit som ett andra hem för mig sen 2002. Det är ledsamt att det kommer försvinna

Gäst

#12

2016-01-27 20:33

Herregud finns det inte tillräckligt med bibliotek runt om i landet, majoriteten av folket köper ändå böcker via nätet, och Musik vill man helst ha så mycket som möjligt utav.

Gäst

#13

2016-01-28 07:30

Det behövs konsertlokaler av denna storlek i centrala Stockholm.


Gäst

#14

2016-01-30 20:46

Debaser känns fan i mig som ett konstverk och tanken om att jag, som då är under 18, aldrig kommer att få uppleva detta känns så in i helvetes jävla skit surt, så ja, det är min anledning.

Gäst

#15

2016-01-31 13:00

Åh, alla dessa gånger man gått på spelning och tänkt att "fan, vad synd att det inte finns några bibliotek i den här stan... nehepp, det blir en fantastisk spelning istället då."

Gäst

#16

2016-01-31 20:34

Kultur är det finaste som finns och det finns redan ont om bra livemusik ställen så snälla stäng in ner detta! Jävla äckel politiker förstå att musik är en viktig del av våra liv...

Gäst

#17

2016-01-31 20:46

Det finns nästan inga konserthus i Stockholm som inte är av den allra största storleken.

Gäst

#18

2016-02-01 09:58

Den svenska musik-scenen, som röner stora internationella framgångar, behöver en lokal förankring i bra konsertlokaler. Debaser Medis är en av få kvarvarande lokaler där Stockholmspubliken kan uppleva modern kvalitetskultur av både svenska och utländska artister. Om Debaser skulle försvinna skulle det vara en drastisk förlust för svenskt musikliv.
Skräddaren

#19

2016-02-01 19:07

DEBASER FOREVER

Tappat lusten för dagens politiker

#20

2016-02-01 20:24

DebaserMedis är ett ställe man tar för givet när det vankas mindre konserter! Det ska finnas kvar, det ska leva vidare.. länge länge till.

 

När man har vänner på besök i Stockholm beger vi oss ofta till Debaser medis för musik och live-uppträdanden.

 

Ett till bibliotek 2016 är omodernt och bakåtsträvande. 

 

Gör om, gör rätt.