Avgå Rikspolischef Dan Eliasson

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avgå Rikspolischef Dan Eliasson.


Gäst

#51

2016-01-27 18:26

poliserna håller på att stressa jhjäl sig,usla löner och risk för allmänheten att råka illa ut när polisen inte hinner med sitt jobb

Gäst

#52

2016-01-27 18:35

Därför sådana människor som honom ska inte få sitta och bestämma över svensk lag. Håller man mördare och våldtäktsmän om ryggen, ger dem empati istället för de drabbade. Då har man gjort ett lagbrott. Ska avgå med omedelbar verkan.

Gäst

#53

2016-01-27 18:39

Det är en person som inte passar för jobbet som polischef.

Gäst

#54

2016-01-27 19:02

Det har gått för långt...

Gäst

#55

2016-01-27 19:21

En socialdemokrat som misslyckats i allt han företagit sig men som ändå ges en för medborgarnas säkerhet helt avgörande position. Vilka hållhakar har han på medlemmarna i partistyrelsen?
Hans kända kvinnoförakt har dessutom tagit sig groteska uttryck genom mörkandet av våldtäkter och sexövergrepp mot flickor och kvinnor och nu, också totalt ofattbart, genom sympatiyttringarna med den asylsökande som högg ner den unga kvinnan i personalen på boendet i Mölndal. 

Endast i en diktatur kan en sådan rikspolischef få sitta kvar.


Gäst

#56

2016-01-27 19:24

Han har gått för långt, för många tabbar!
Fel man för det jobbet!!

Gäst

#57

2016-01-27 19:34

För att jag är dödligt trött på våra makthavare!
Sverige är redan sjunkande skepp bortom all räddning!
Det gör mig mycket nedstämd inför framtiden och en stor oro för hur våra barn och barnbarn skall leva i ett Sverige som hag ålskade så mycket. All min stolthet som svensk är borta! Jag skäms!

Gäst

#58

2016-01-27 19:53

När rikspolischefen i SVT tillhandahåller en förklaringsmodell varför gärningsmannen agerar på detta sätt och dessutom att dessa synpunkter läggs fram under pågående brottsutredning har man passerat gränsen. Dan Eliasson kan inte längre ha regeringens eller riksdagens förtroende och bör därför avgå.

Gäst

#59

2016-01-27 20:10

För att jag anser att de " styrande" definitivt har slut på ursäkter för sina irrationella beslut!! Ska offren för dessa individer få skuld och ringaktas, inte få den högaktning de verkligen ska ha när de får sätta livet till för " barn" vilket de oftast inte är ( när de har skägg o hår på bröstet) o ingen kan bevisa att han är 15 år eftersom inga papper finns på ngn. O detr synd om honom? ! Offret? Hade hon barn? Föräldrar? Syskon? Vänner? Vart försvann hon i allt det här?!

Gäst

#60

2016-01-27 20:19

Han är en fara för landet!

Gäst

#61

2016-01-27 20:20

Att tysta ner för allmänheten om brott som begår bara för det inte ska gynna några enstaka partier är inte att vara neutral och sköta sitt arbete. En polis ska upprätthålla lag och ordning och inte vara politiska. Att sedan säga att man kanske ställer in evenemang om det upprepas är också fel sätt att förebygga brott. Gör ert jobb och bara för det finns idioter så betyder inte det att man måste ställa in allt för polisen inte får dom resurser dom behöver av sin chef att göra sitt jobb!! Medborgargarde vill vi ju inte ha. Men det finns snart om inte polisen klarar av sitt jobb pga ledningen inte ger dom verktygen att göra sitt jobb. Skandal.
Det va bara en av alla anledningar jag skrev på detta

Gäst

#62

2016-01-27 20:25

Av den anledningen att jag vill hedra den mördade vårdaren och hennes familj ,,, En polis får aldrig ta parti för någon förövare ,,gäller också rikspolischefen !! Att sedan SvT vinklar detta på sitt sätt ,,,i stort oemotsagda är hyckleri och vänsterstyrning från media ,,allt som handlar om invandring ska i stort vara oemotsagt av SvT ,, Dan Eliasson är ett kräk och hör inte hemma nånstans ,,skäms

Gäst

#63

2016-01-27 20:40

Människan är ju totalt inkompetent.

Gäst

#64

2016-01-27 21:23

För att rikspolischefen är en idiot som sitter och försvarar en mördare!! AVGÅ !!

Gäst

#65

2016-01-27 21:55

En så inkompetent person på en så viktig post, du måtte ha djupa relationer till sosseledarna för att ha fått denna gåva med tillhörande lön som du långtifrån är värdig!!!

Gäst

#66

2016-01-27 22:36

För det finns gränser för vem man kan ge olika uppdrag. Jag vill värna om vår polis som vi alla behöver så mycket.

Gäst

#67

2016-01-27 22:40

För att han inte är opartisk och ömmar mer för mördare än offer.

Gäst

#68

2016-01-27 23:06

För att ta en mördare i försvar är inte ok

Gäst

#69

2016-01-27 23:12

rikspajas

Gäst

#70

2016-01-27 23:26

Rikspolischefen har missförstått sitt uppdrag och bör omedelbart bytas ut.

Gäst

#71

2016-01-27 23:28

Vår rikspolischef är en nolla som inte skall ha tillgång till maktens korridorer

Gäst

#72

2016-01-28 00:09

Jag anser Dan Eliasson totalt inkompetent för sin roll som rikspolischef liksom hans tidigare befattningar såsom chef/generaldirektör för Migrationsverket och Försäkringskassan.
Han hade och har lågt förtroende av sina anställda/medarbetare.
Det är en gåta för mig hur han lyckats få den ena toppositionen efter den andra. Att 8 av 10 poliser idag funderar på att säga upp sig tror jag beror till om inte hela, så till stor del på just Dan Eliasson. En riktigt följsam sossepolitruk av värsta slag.
Jag tycker han borde avgå/avsättas omgående samt åtalas för det han varit orsak till av jäv och dyl under sin "karriär".
Han är en sådan person som gör mig rädd ! Jag har inte längre förtroende för poliskåren pga honom som chef .

Gäst

#73

2016-01-28 02:47

Kräkaren har inte någon som helst kunskap eller erfarenhet av polisiert arbete, utan är en politiskt tillsatt, komplett odugling

Gäst

#74

2016-01-28 05:12

För att jag fattar inte hur man kan vid en sån här hemsk händelse som detta mord på en ung tjej sitta öppet och tala om mördaren vad han gått i genom för trauman etc. Det låter som om du kommer hit från krig och elände då är det bara att fortsätta mörda här ... nä fy ... det är inte det minsta synd om mördaren alls... det är fruktansvärt att sånt här ska hända i vårt land överhuvudtaget ... skäms borde han göra ... fy

Gäst

#75

2016-01-28 05:13

Vi kan inte ha en sån pajas som Rikspolicef hela omvärlden skrattar åt oss ändå!!!!