Förbjud fyrverkerier i Höörs kommun

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Förbjud fyrverkerier i Höörs kommun.


Gäst

#1

2016-01-01 19:58

Jag skrev under eftersom jag är mån om miljö, naturen och djuren.Idag när vi förstår mera om hur allt påverkar naturen negativt är det klart att det är inte bra som det är. Det är föresten farligt med fyrverkeri, och varje år händer det onödiga olyckor på grund av det.
Speciellt nu med så många nya svenska medborgare som har upplevt krig ska vi absolut inte har fyrverkeri överallt!
Jag växte upp på Nya Zeeland utan fyrverkerier. Jag har också varit mycket i Australien där kommunen stå för stora fyrverkeri show vid midnatt, men inte människor för sig.
Funkar det i många andra länder som i Australien, så kan det funka hos oss.

Gäst

#2

2016-01-01 19:58

därför att jag tycker de gör mer skada än nytta för allt levande
Ul
Gäst

#3

2016-01-01 19:59

För grannarna skjuter MYCKET precis bakom mitt stall. Förra året skrämde de ut hästarna rakt ut genom boxdörrarna (gick sönder),rakt ut i mörkret, de sprang genom flera stängsel. Jag har förklarat faran och problemet och iår bad jag dem flytta sin skjutplats längre bort vilket avfärdades. I år fick jag göra provisoriska boxar (skruvade upp boxar och dörrar)längre bort från skjutplatsen. Satte på hög musik vid boxarna för att förvilla hästarna . Fick stå hålla den värsta hästen (även fara för mig). Vid brand hade jag inte fått ut hästarna för dörrarna var fastskruvade.
Vänligen Ulla Borg


Gäst

#4

2016-01-01 20:07

Min katt far oerhört illa av fyrverkerier.

Gäst

#5

2016-01-01 20:30

Vill att kommunen står för ett fyrverkeri på Torget så vi slipper det alla andra dagar. Har gärna fyrverkeri under ordnade förhållande

Gäst

#6

2016-01-01 20:30

Fyrverkeri borde skötas av pyrotekniker!

Gäst

#7

2016-01-01 20:46

Istället för att slänga en massa onödiga pengar på sånt skit som förstör otroligt mycket så lägg de på djur som verkligen behöver hjälp.. E så otroligt synd om hundar, katter, hästar m.fl som e skott rädda..


Gäst

#8

2016-01-01 21:00

Min hund hyperventilerar och mår urdåligt i flera veckor

Gäst

#9

2016-01-02 03:23

Det är hög tid för förändring. Med tänkte på en annars hårt gällande miljöpolitik (så som sopsortering, krav på utökat kommunalt vatten och avlopp osv) med grund i EU direktiv, är frågan kring fyrverkeripjäser något släpande tyvärr. Denna fråga bör därför ses över snarast.
Vidare kan ett förbud enbart vara positivt även i frågan där personer behöver uppsöka vård på grund av den vansinniga kombinationen av att fyrverkerier och alkohol faktiskt är laglig. Hur dessa ens får förekomma tillsammans är för mig en gåta.

Gäst

#10

2016-01-02 07:43

Har hundar som upplever detta som ett helvete. Och för alla andra som är rädda. Jag är själv rädd för fyrverkeri.

Gäst

#11

2016-01-02 08:17

Höör är en villatätort med mycket yngre människor och djurägare. Uppskjutning av fyrverkerier inom Höörs stad med omnejd är således inte förenligt med varken gängse djurskyddslagar eller hanteringen av explosiva föremål i tätortsbebyggelse då indirekt eller direkt fara för människoliv och egendom är överhängande i samband med användandet av såväl raketer som smällare.

Gäst

#12

2016-01-02 08:35

Räcker att kommunen står för uppskjutandet så är det kontrollerat..

Gäst

#13

2016-01-02 17:57

Snälla skriv på så vi får ett slut på denna absurditet och egoism!!!

Gäst

#14

2016-01-02 19:13

Har vänner där som har en kennel och jag vill att djuren ska slippa detta!