Låt INTE Migrationsverket utvisa Mehdi och hans familj!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt INTE Migrationsverket utvisa Mehdi och hans familj!.


Gäst

#151

2015-12-15 22:02

Avskyr orättvisa.

Gäst

#152

2015-12-15 22:04

Jag skrev under för att Sverige håller på att göra en riktigt riktigt stor skandal! Blir så irriterad av att man ska skicka hem personer som sköter sig!!!

Gäst

#153

2015-12-15 22:13

Av humanitära skäl

Gäst

#154

2015-12-15 22:16

Det är ju fullständigt horribelt. Lägg ner Migrationsverket eller ersätt med en myndighet som kan hantera ärenden. Och ändra lagen till något mer människovärdigt seende.

 


Gäst

#155

2015-12-15 22:17

Det är väl inte de som har fått jobb och uppehållstillstånd som ska utvisas, framför allt inte av en anledning som de själva inte har del i. Det finns nog en hel del andra som ska utvisas istället. Migrationsverket borde med omedelbar verkan ta tillbaka det beslutet och be familjen om ursäkt och förklara att det blev helt fel!

Gäst

#156

2015-12-15 22:28

Omänskligt att utvisa Mehdi!

Gäst

#157

2015-12-15 22:29

Vi har fängelser och rättspsyk fulla av avskum som absolut inte ska vara kvar här i landet, trots detta utvisas de som faktiskt har gjort ett bra jobb med integrationen...hur fan tänker Migrationsverket mfl?

Gäst

#158

2015-12-15 22:37

Det är helt fel att utvisa en familj som är skötsam och arbetar. Dessutom är det en lag som borde ändras ang. lönen som har varit för låg och en fullständigt värdelös minister Morgan Johansson. Hoppas innerligt att man ändrar beslutet om utvisning.

Gäst

#159

2015-12-15 22:46

Nu får ni skärpa till er på Migrationsverket!!!!!!

Gäst

#160

2015-12-15 22:47

Vad är det för dumheter?
Hur stelbent får det vara?
Han fick ju rätt lön senare och den lilla löneskillnaden kan orimligen påverka beslutet.
En man som vill jobba/jobbar och sköter sig och sin familj ska bli utsatt för detta och utvisas medan en som gör brott får stanna och kosta oss skattebetalare massor av penga i fängelsekostnader m.m
Tänk om, gör rätt!!
Låt honom och familjen stanna!!

Gäst

#161

2015-12-15 22:50

För att han och hans familj inte ska behöva betala för någon annans fel! Han förtjänar att stanna i Sverige! Utvisa folk som inte sköter sig istället!!!!! Det här är under all kritik!

Gäst

#162

2015-12-15 22:52

byråkratin får aldrig segra över det sunda förnuftet!!! Det måste bli ett slut på idiotin!!! NU!!

Gäst

#163

2015-12-15 22:55

För att svenskt system är hemskt många gånger och drabbar fel människor, medan riktiga brottslingar ofta kommer undan lindrigt

Gäst

#164

2015-12-15 23:05

Vi bör inte utvisa människor som är bra för sverige. Som arbetar och tar sig in i den svenska gemenskapen.

Gäst

#165

2015-12-15 23:10

Det är hjärtlöst det man har beslutat. Sverige borde skämmas.

Gäst

#166

2015-12-15 23:26

Jag har ett städföretag där vi vid två tillfällen haft personal som blivit utvisade pga formalia som varken vi eller den anställde har kunnat förutse.

Gäst

#167

2015-12-15 23:27

Paragrafrytteri mötte jag även i mitt arbete. Man måste kunna begripa att lagar alltid är lite fyrkantiga och att man måste använda eget omdöme för att uppfylla lagens intention. Vilket i detta fall inte är att hitta varje liten möjlighet att utvisa människor utan att se till att de inte blir utnyttjade av samvetslösa arbetsgivare antar jag.

Gäst

#168

2015-12-15 23:35

För det är förjävligt att dom ska utvisas pga sådana löjliga lagar när andra får stanna som inte förtjänar att var kvar. Fy fan om dom får lämna landet!

Gäst

#169

2015-12-15 23:58

Det är fel att utvisa någon som arbetar bara för han tjäntat några hundra för lite.

Gäst

#170

2015-12-16 00:19

Jag skriver under för att protestera mot Migrationsverket önskan att avvisa en familj vars arbetsgivare gjort fel. Det är ju inte familjens fel! Vi måste var rädda om människor som slagit rot i vårt land och som gör allt för att det ska fungera.

Gäst

#171

2015-12-16 01:13

För att det är fel att utvisa familjen Mehdi!

Gäst

#172

2015-12-16 02:08

Migrationsverket har väldigt konstiga regler och tycker det måste ändra för ingen ska behöva gå igenom en sitvation som mehdi och hans familj. Oansätt vad en person tjänar ska igentligen inte spela en stor roll för så länge man jobbar och försöker försörja sin familj på rätt sätt ska kunna räknas och orättvist att en person ska bli utvisat bara föratt tjäna 180 kronor mindra är en väldigt sjukt anledning för en person som mehdi är just här I Sverige pågrund av krig och är i svår sitvation som migrationsverk borde ta handsynt till. Migrationsverket har ganska sjuka regler och borde inte ta hårda steg för personer som mehdi med familjer, jag tycker att migrationsverk har ett dåligt system att hantera saker med flyktingarna och borde undersöka personen och personens sitvation innan dom tar såna hårda beslut. Det är sjuk för migrationsverket tar inte hård beslut med personer som dom borde utvissa och istället tar hårdare beslut mot familjer och personer som mehdi vilket är väldigt orättvist. Verkar som migrationsverk gör inte sina läxor nogga, borde lära sig sitt jobb bättre och ändra på deras sjuka regler och borde undersöka personer och deras sitvationer bättre innan dom tar något beslut. Jag hoppas att min kommetar gör en litten skillnad för mehdi och hans familj och hoppas att mehdi inte blir utvissad och önskar mehdi och hans familj allt väll och lyck.
Med M.V.H-
Rohini Shridhar

Gäst

#173

2015-12-16 02:18

Det känns orättvist. Att utvisa för et har blivet fel från början.
Hazratqul
Gäst

#174 Låt inte en droppe av giftet förstöra en stor fat av honung!

2015-12-16 02:37

 Helt klart att vi som bor i Sverige måste visa respekt mot svenska lagar och regler och följa dem. Det måste göra alla. Härmed vill jag påpeka 4 fel som gör Migrationsverket:

1. Lagen avseende arbetstillstånd kräver att man måste tjäna minst 13500kr/månad. Jag vet att det finns tusentals flyktingar som fick uppehållstillstånd via arbete med uppfyllda just detta krav. Kollektivavtal är en extra försäkring för staten och det varierar varje år för varje bransch. Ett litet miss på vägen att få permanent uppehållstillstånd pga. ett sådant kollektivavtal bör inte spela större roll. Lagen bör inte vara som väder och ändra sig utifrån hur hårt blåser eller hur mycket stormar.

2. Det var inte Mehdi`s fel utan arbetsgivarens fel. Varför Mehdi och hans familj måste straffas pga. arbetsgivarens fel som ändrade sig och rättade till felet?

3. Migrationsverket borde bete sig som en snäll polis och varna arbetsgivaren och Mehdi om det upptäckta putte små fel i kollektivavtalet. Varför Migrationsverkets ledning, jurister och själva Migrationsminister har ingen koll på sin personal när vissa av dem beter sig som KGB och Stasi och vid minsta upptäckta fel börjar agera som fängelsevakter i stället en intelligent polis som påpekar små fel som måste rättas till innan det försent? Varför personalen på Migrationsverket  använder inte varningssystemet mot vissa flyktingar när de eller deras arbetsgivare inte uppfyller kraven för fullt? Migrationsverket bör se över sina rutiner och lära personalen att agera snällt och använda varningssystemet innan ska man komma med slutgiltiga beslut. Använd gärna Bilprovningens system som påpekar på små felen som ska rättas till och godkänner bilens skick trots de upptäckta små fel. Man inte heller behöver komma tillbaka till ny besiktning utan måste bara rätta till felet.  

4. En annan lag säger att en flykting får stanna i Sverige och ha permanent uppehållstillstånd om personen i fråga har bott i Sverige längre tid, har anpassat sig i det svenska samhället. Mehdi och hans familj har mer än 4 år bott i Sverige, de har aldrig brutit mot svenska lagar, dessutom Mehdi försörjer familjen, de betalar skatt. När Sverige tar emot tusentals flyktingar varför en som redan etablerat sig i Sverige ska utvisas? Låt inte en droppe av giftet förstora en stor fat av honung! Migrationsverkets beslut om utvisning av Mehdi och hans familj från Sverige är ett katastrofalt beslut, ett giftig droppe i en stor fat av honung! Ta fram lagen om arbetstillstånd och permanent uppehållstillstånd , rätta felet och låt Mehdi och hans familj stanna i Sverige!  


Gäst

#175

2015-12-16 03:52

Om du också tycker att det är fel att Mehdi inte får stanna för att han tjänat 180 kr för lite så skriv på! Om vi blir tillräckligt många som skriver under så kanske vi kan göra skillnad.