Medmänsklig flyktingpolitik

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Medmänsklig flyktingpolitik.

Ingvar

#1

2015-12-12 10:04

Jag tror att det blir väldigt svårt att få en majoritet bakom ett sådant förslag. Det är lite orealistiskt och det bygger på vänsterns revolutionsromantik. 

 

De flesta vill inte ha en flyktingpolitik som leder till kaos och ytterligare problem. Vänstern tror tydligen att det finns obegränsat av andras pengar men sanningen är nog den att de ökade kostnaderna som obegränsad flyktingmottagning kommer att kosta kommer att drabba de svagaste i samhället. Vänsteranhängarna själva brukar inte vilja ställa upp med några större belopp. De vill bara showa och vara generösa med andras pengar för att kunna påstå att de är goda.

 

Jag har märkt att många av dessa vänsteranhängare hycklar. De påstår att de vill vara helt osjälviska och att de i princip är beredda att ge bort allt av sitt överflöd men de fortsätter att leva gott på sina egna pengar. Om de kräver av alla andra att uppoffra sig så borde de ju börja själva först.

 

Jag tror att det är nödvändigt att föra en konstruktiv, genomtänkt och ansvarsfull flyktingpolitik. Om man inte gör det kommer SD att ta makten och då kommer deras värderingar att gälla. Vanliga människor vill inte ha en flyktingpolitik som bygger på sanslöst verklighetsfrånvänd analys. Det vill inte ha en flyktingpolitik som leder till kaos och inte gagnar någon. Inte ens de flyktingar som kommer hit vill ha en sådan politik. 

 

Det är bara den sanslöst naiva vänstern som propagerar för detta.

 

 

 

P

#2

2015-12-13 22:30

Helt otroligt att det finns så verklighetsfrånvända människor som er. Vill ni att Sverige ska bli ett u-land? Vill ni att svenskarna ska utrotas som etnisk folkgrupp?

Ni godhetsknarkare borde fan sinnesundersökas.

P

#3

2015-12-13 23:01

1. De allra flesta (95-98%) som kommer hit är inte riktiga flyktingar, utan ekonomiska migranter.

2. En sann human flyktingpolitik är att hjälpa så många som möjligt, och det gör man på plats i deras egna länder och i dess närområden.

Klipp:

https://youtu.be/TilNesHLIzQ

Inte för att jag tror att ni bryr er, men ändå.


Gäst

#4

2015-12-13 23:12

För mig är det självklart att hjälpa mina medmänniskor! Så enkelt är det. Annars kan jag inte leva med mig själv!

Gäst

#5 Re:

2015-12-14 04:26

#2: P -  

 Varför skulle svenskar utrotas som folkgrupp bara för att man hjälper människor som har det svårt undan krig och förtryck? Det var det dummaste jag har hört! Se det som att vi blir fler svenskar istället!

P

#6 Re: Re:

2015-12-14 18:39

#5: - Re:  

Blattarna och negrerna som väller in i vårt land är inte svenskar och kan heller aldrig bli. Det handlar om rasen. Svenskarna är en germansk folkgrupp.

Du är okunnig och naiv. Läs på och börja använd hjärnan.


Gäst

#7

2015-12-15 15:24

Låt Sverige vara en medmänskligt land och ta emot människor som flyr från ett fasansfullt krig!
t

#8 Re:

2015-12-15 19:07

#3: P -  

 Källa på det tack!!


Gäst

#9

2015-12-16 00:35

Därför att de är bara folket som har ngt förnuft kvar i skallen,byråkrater å politiker i detta land är ju totalt urblåsta i skallen, så de är bara folket som kan göra nåt åt detta sanslösa beslut , genom att göra detta med protestlistor mot såna här sjuka beslut för att hjälpa familjen att få stanna kvar.
Förbannade sjuka regler måste tas bort !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mohammed

#10

2015-12-16 09:49

Kan inte alla dessa jävla godhetsapostlar ta hem en massa sk flyktingar till sig istället för att kräva att andra skall göra det?! Ta ert eget ansvar och sätt igång med detta nu, men det är väl fan ingen risk.. jävla HYCKLARE!!! :p

P

#11

2015-12-16 19:07

Ett meddelande från "flyktingar":

http://ow.ly/VZkDk

With Open Gates: The forced collective suicide of European nations:

http://ow.ly/VZkIz

OBS! Länkarna är helt ofarliga. Den ena länken leder till den brittiska tidningen Daily Express och den andra leder till ett klipp på YouTube.