Ställ inte två svaga grupper mot varandra!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Ställ inte två svaga grupper mot varandra!.


Gäst

#1

2015-11-06 23:38

Nu räcker det, handikapprasismen får inte fortsätta.

Gäst

#2

2015-11-07 07:17

Kan inte tjatas tillräckligt om.
Alla Hr rätt tll Tt värdigt liv.

Gäst

#3

2015-11-07 09:47

Därför att de som behöver assistans inte ska bli åsidosatta för att sverige tar in flyktingar i landet. Lika gäller för allt annat såsom skola , äldrevård , sjukvård. Det är områden som reda. Är så eftersatta.
Det är sådana här åtgärder som ger näring åt bl.a rasismen.

Gäst

#4

2015-11-09 18:38

Mitt barn har assistans och han behöver sina assistenter för att kunna leva som alla andra

Gäst

#5

2015-11-10 15:44

Det är oetiskt och en mycket märklig inställning från de styrande. Todde att de var för de svaga i samhället. Ta från de rika och ge till de behövande. Jag kan betala högre skatt på alkohol, fastighet mm....Bankernas vinster kan beskattas. Det finns säkert fler exempel. Men ställ inte till det så att de svagaste ska betala kalaset.....

Gäst

#6

2015-11-10 19:23

För att det är direkt inhumant att skära i assistans kostnaderna av det skäll regeringen tänker göra.
Lienhe

#7 Samhällsekonomiska nyttan

2015-11-10 21:54

De etiska och moraliska skälen har redan kommenterats och jag komplettera med ett språk politikerna kanske förstår. Tack till nationalekonom Stefan de Wylder. Största delen av assistansersättningen går till löner. Av dem går en stor del tillbaka till staten i form av arbetsgivaravgiften. Assistansen skapar arbetstillfällen. Assistansen möjliggör att vissa assistansberättigade kan arbeta och därmed bidra till samhällsnyttan samt betala skatt. Assistansen möjliggör att anhörigvårdare istället kan gå tillbaka till eventuellt arbete och därmed också bidra genom skatt osv. Alla vinner på assistans!


Gäst

#8

2015-11-11 12:02

Jag känner en som har en son med en cp skada.

Gäst

#9

2015-11-11 20:22

Det är en rättighet att vara människa och att få kunna andas! Ättestupan är åter igen här.omänskligt!


Gäst

#10

2015-11-12 14:54

Vi kämpar för fullt med att vår dotter med Downs syndrom ska få bli en del av samhället. Så många människor runt om som ser hinder i stället för möjligheter. Vi hoppas att hennes tid med eller utan oss i framtiden blir bättre än den har varit i skolvärlden där vi föräldrar får jobba med skolans uppdrag. En skola för alla. Samhället är en plats för alla och där vi har sett och ser fortfarande att kommuner vill gömma undan elever i särskolan med brist på information till föräldrar om att barn med Downs syndrom har rätt att skrivas in i grundskolan… även om de inte uppnår målen. För det är många som inte når de mål som någon ställer upp men för den skull skrivs de inte in i särskolan per automatik. Ett värdigare liv för personer som redan har det svårt i och med många människors rädslor för det okända.

Gäst

#11

2015-12-05 15:59

Är det inte dags att hon börjar tänka efter lite innan hon öppnar munnen☺