HJÄLP KENNETH ATT FÅ HJÄLP

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition HJÄLP KENNETH ATT FÅ HJÄLP.


Gäst

#51

2015-11-08 14:00

Jag ser detta som en självklarhet att Kenneth skall få all den hjälp som han behöver och hoppas vid Gud att alla som kan, hjälper honom så han kan återgå till sitt vardagliga liv och göra det som han tycker om att göra oxå. Alla dessa indragningar av assitans gör mig förbannad och rädd på samma gång, vi behöver byta strategi här i livet. Hjälp sjuka och gamla först innan vi tar hand om flyktingar och immigranter. Jag skäms för vårt kära fosterland, avgå regeringen och tillsätt yngre förhoppningsvis ny tänkande yngre kandidater tilldensamme. Det här får aldrig hända!!! :( all kärlek och värme till dig Kenneth med familj hoppas att det löser sig inom kort. Styrke kramar <3 <3
Robin Forslund

#52 Re:

2015-11-08 14:08

#26: -  

 Trist att höra att din syster har drabbats av den allvarliga sjukdomen Epilepsi, och jag vet av egen erfarenhet då en tidigare kompis lidit av samma skit hur den utspelar sig i olika miljöer och former. Hoppas att vi alla en dag kan hitta ett sätt att förvandla deras miljöer till någonting bättre dvs (dem sjuka). Styrke kramar till er oxå från mig. Hoppas att det blir bättre med tiden och att er assistans utökas så ni kan få all den hjälp som krävs för att Ellinore och personen i fråga (Kenneth) kan få all vård och omsorg som går att förfoga. Folk som inte ser allvaret i det här sköter inte sitt jobb och bör verkligen överväga om dom har valt rätt yrken? Aja nu vill jag runda av med och säga, mer kärlek åt sjuka och  äldre och inte så mycket till dom yngre. Tack för mig!  :)


Gäst

#53

2015-11-08 14:11

Självklart måste han få mer hjälp! Möter honom ofta då vi bor grannar och ser hans anfall, tycker så synd om honom. Att dra in på hans hjälp är skamligt, de ansvariga borde verkligen skämmas!

Gäst

#54

2015-11-08 19:44

självklart

Gäst

#55

2015-11-08 20:56

För att ingen skall behöva vara i den sits som Kenneth befinner sig i, behöver han hjälp så skall han få det till 100%. Alla har rätt till ett skäligt liv ung som gammal!

Gäst

#56 Beroende av hjälp

2015-11-08 21:03

Jag lekte med Kenneth många gånger som barn! Han var väl 5-7 år, och jag minns anfallen. Vart är Kenneth? Så låg han där -gång efter gång. Øgonen vändes- jag vart rädd. Maktlös och hjälplös- vi ropade på vuxna. Så kom han hem. Det var ett anfall. Så fortsatt väl livet för Kenneth, han kom tillbaka, levde sitt liv och vardag. Han blev hjälplös och maktlös på ett sätt. Och han har levt på, kämpat. Han han fått rätt behandling genom åren undrar jag? Från hans anfall i barndommen till nu. Diagnoser, medisiner och en fungerande vardag är det han behöver. Han behöver trygghet, stöd från hjälpapparater i samhället. Det är det han behöver. Jag önskan att Kennnet kan mästrar sin vardag. Jag hoppas att indragna hälsotjänster är försvarliga. Är dem det?


Gäst

#57

2015-11-08 21:11

Fortfarande hoppas jag att samhället ska bli mer humant o mänskligt ödmjukare! Många skulle må så mkt bättre av att "ta hand om å värna om varandra"

Gäst

#58

2015-11-08 22:58

för att vi måste visa att nu räcker det med att skära! inte nog med att dom skär! dom vrider runt kniven åkså!!

Gäst

#59

2015-11-09 16:18

Jag tycker Kenneth har rätt till ett människovärdigt liv.

Gäst

#60

2015-11-09 19:15

Jag hoppas att Kenneth får det medicinska stöd han behöver. Hoppas att denna petition ger honom allt han behöver! !

Gäst

#61

2015-11-10 03:09

Vart har den svenska välfärden tagit vägen egentligen som de så fint heter. Dessa beslutsamma människor önskar jag vore i samma situation och jag vet att de inte skulle acceptera att hjälpen tagits bort. Näe fy fan vilka idioter som gör dessa beslut

Gäst

#62

2015-11-10 03:23

För jävligt att ta bort hjälp när han har stort behov utav assistans. Har sett när han går här i Timrå och fått anfallen och måste säga att det inte ser roligtö alls när han

Gäst

#63

2015-11-10 05:46

För att jag tycker att han ska få den hjälp som han behöver

Gäst

#64

2015-11-10 13:23

Klart som tusan att alla människor ska kunna få chansen att leva ett normalt svenssonliv som möjligt utan att någon annan ska bestämma eller anpassa efter hur Dem anser vara "drägligt". Skriv under!!

Gäst

#65

2015-11-10 20:24

För att jag anser att det är självklart att han skall få den hjälp han behöver. Det borde inte5ens vara nödvändigt att skriva en petition om detta.

Gäst

#66

2015-11-11 09:41

Självklart att man skriver under:) blir så frustrerad o arg på sådant här, man kan fan inte dra in på sån här hjälp,alla ska ha ett så bra liv så möjligt, livskvalité ska gälla oss alla, defenetivt sjuka o gamla. Beslutsfattarna lever i en helt annan värld:(:(
Kari

#67

2015-11-12 00:56

Vart är sverige på väg det är ju så man skäms. Hoppas det löser sig.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-11-12 01:09



Gäst

#69

2015-11-13 08:46

Självklart ska grabben ha den hjälp han behöver inget snack om den saken

Gäst

#70

2015-11-13 09:54

En ung människa måste få komma ut! Han har två hundar som måste komma ut! Han måste få hjälp. Det är inte klokt att assistansen har tagit bort! Ge tillbaks assistansen till alla som behöver det! Med vänlig hälsning Lena Forsén!

Gäst

#71

2015-11-13 10:26

Givet hjälper man till, tänk själv hur det skulle kunnat vara själv i samma situation.

Gäst

#72

2015-11-13 11:03

Alla har rätt till den hjälp man behöver

Gäst

#73

2015-11-13 12:35

För att alla har rätt till ett liv och det går inte att låta de som styr ta bort allt för oss som behöver hjälp med detta.

Gäst

#74

2015-11-13 12:55

Vi måste hjälpa våra människor till ett drägligt liv !!

Gäst

#75

2015-11-13 13:50

Därför att jag ser det som självklart och viktigt att visa att kenneth behöver hjälp de e absurt att inte förstå hans situation självklart ska han ha det stöd han behöver.