Barnen i fokus skapar framtidens skola!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Barnen i fokus skapar framtidens skola!.


Gäst

#101

2016-02-22 22:34

Tjänstemännen har inte lyssnat på forskare, pedagoger, elever och kommuninvånare.
Gör om och gör rätt!!!

Gäst

#102

2016-02-23 16:16

Lägg inte ner Svartöstadskolan! Det är VÄRDEFULLT för barnen att ha promenadavstånd till skolan! En liten trygg bra fungerande skola!

Gäst

#103

2016-02-24 09:19

Hittar inte de viktiga orden nu. Det här är bara så befängt.
Hjärnan stannar i halsgropen.

/Anna


Gäst

#104

2016-02-25 19:10

Närmiljön är viktig. Inte enbart för barnen utan för alla. Att lägga ned fungerande skolor i barnens närmiljö för att istället låta barnen bussas eller föräldrar skjutsar till andra delar av staden är helt fel tänkt.
Makt står mot maktlöshet. Politiker som förmodligen ville något med sitt engagemang tycks ha glömt bort varför de engagerade sig i politiken. Var det inte gräsrötterna man kämpade för? Det är den lilla människan, barnen som det nu gäller.
Låt mitt barnbarn få behålla sin skola i Svartöstaden, Luleå
Farmor

Gäst

#105

2016-02-26 21:24

Det finns inget forskningsresultat i världen!.....Som säger att stora skolor är bättre än små.....Tvärtom-resultat är däremot lego...

Gäst

#106

2016-03-22 18:36

Jag anser att samhället behöver behålla de mindre skolorna! De små skolorna är betydligt bättre för barnen än de stora skolor som planeras. Sammanslagna skolor är inte rätt väg för Luleå kommuns framtid.

Gäst

#107

2016-03-30 21:00

Barnen är vår framtid. Därmed måste skolfrågan tas mer på allvar. Detta förslag gör inte detta.
Ett beslut måste byggas på att barnen är i centrum, ses för olika individer men olika behov. Inte sätta ett mindre barn i en skolbuss med långa restider & vi ska inte tala om alla faror som finns på våra vägar, miljöpåverkan mm.
Vissa barn som vill men som inte ens hinner idrotta efter skolan pga pendling, ska vi inte motivera våra barn till idrott eller dylikt för att de ska må bra.
Detta förslag ser inte det enskilda barnet och dess behov. Alla barn är lika värda....

Gäst

#108

2016-03-30 21:11

Mindre skolor där varje enskild elev blir sedd med unika behov & förutsättningar, det tycker jag låter som Luleås framtida skola. 

Låt Sunderbyns skolor samt förskolor vara kvar som de är idag.

 


Gäst

#109

2016-04-04 10:34

För att skolfrågan i Luleå Kommun är ogenomtänkt och ingenting jag tror på överhuvudtaget! Låt folket vara med och bestämma!
E

#110 Re:

2016-04-04 10:38

#108: -  

 Håller med! Låt skolorna samt förskolorna i Sunderbyn vara kvar. Bygg en ny på kläppen istället för modulen. 

Och kombiskola är ingenting vi vill ha! Förskolebarn har ingenting att göra i skolmiljön, deras tid för den miljön kommer när dom är större och har hunnit mogna! 

E

#111

2016-04-04 10:45

Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att mindre skolor och förskolor är bättre än stora. 


Gäst

#112

2016-04-10 23:44

Skriv under så kommunmedborgarna får säga vad de tycker och inte de "folkvalda" som håller på att fullständigt nedmontera och centralisera skolorna!!!!!