För ett värdigt boendealternativ åt de hemlösa romerna i Malmö!


Gäst

#76 Re: Romer som är i Sverige har samma rätt som övriga att få leva värdigt. Du kan bara hålla käften.

2015-10-27 19:07


Gäst

#77

2015-10-27 19:21

Jag bryr mig o det ska va lika för alla o jag försöker hjälpa en del romer i thn c o dom har inget alss ingen mat!:(

Gäst

#78

2015-10-27 19:43

För att jag tror att det är rätt sak att göra.
Johan

#79

2015-10-27 22:38

Hoppas verkligen de körs bort och inte kommer tillbaka. De kan gott bo i sina egna länder.


Gäst

#80 Re: Re: Flytta då, ingen blir gladare än jag.

2015-10-27 22:40

#75: - Re: Flytta då, ingen blir gladare än jag. 

 Hoppas zigenarna kommer hem till dig en kväll.

Morningstar

#81

2015-10-27 22:48

Skicka hem dom till norra Indien. Det är därifrån zigenarna kommer ursprungligen. Där finns gott om plats att bygga sina kåkstäder som dom trivs så bra i. Klimatet är bättre ochdom kan skita i Ganges eller någon annan flod. Men i Sverige skall dom inte vara. Zigenare är ett ociviliserat pack och slödder. Innan repatrieringarna kan genomföras, så kan dom förslagsvis inhysas hos alla dessa gutmenschen som vurmar om packet. Visa nu att ni verkligen att ni är anti-rasister och öppna era hjärtan och hem. 


Gäst

#82 Re:

2015-10-27 23:11

#11: -  

 

Det är lätt för er att säga att dom ska visa solidaritet om ni på riktigt stod för er sak skulle ni gemensamt köpa en bit mark och fixa boende istället för att gnälla över folk som vill avhysa romer från sin mark. Ni tar inget ansvar och ni visar ingen solidaritet. Man är ingen god människa om man tvingar andra att leva efter ens moral speciellt när man själv inte gör det. Ni alla har säkert ett extra rum som kan husera ett par romer.  När det inte är ni som tvingas betala så är det väldigt lätt att kritisera andra.


Gäst

#83

2015-10-28 05:32

I dessa tider av avhumanisering av människor på flykt och av EU-migranter så måste vi stå upp för alla människors rätt att fly krig och fattigdom. Det är vår skyldighet att öppna våra gränser och välkomna dem.

Gäst

#84

2015-10-28 08:14

Det måste ordnas ett fungerande alternativ innan lägret stängs!

Gäst

#85

2015-10-28 09:46

är själv i samma sits.

Gäst

#86

2015-10-28 10:26

för att det är viktigt

Gäst

#87

2015-10-28 10:36


Jag trodde Sverige var ett fredligt land och alla kunde leva tillsammans tänk att Svenskar kan åka utomlands och det är helt ok Svenskar tar efter utländsk matlagning och det är helt ok Svenskar tar efter utländska seder och bruk och det är helt ok Svenskar åker till annat land och adopterar barn "Svenska män åker till ett annat land köper sig en fru" och det är helt ok
Men när det gäller att hjälpa utländare annat folkslag andra kulturer och ge dem ett boende och ett skydd i Sverige är svårt då skyndar "alla" Svenskar hissa Svenska flaggan och glömmer bort att alla härstammar från en annan del av landet eller värden ! Släkt Arvet går långt bak i generationers led samer romer valloner indianer ! Svenskar som flydde till USA under krigstider och fattiga tider i Sverige Norge Finland de tog sina möbler och packade det viktigaste i kofferten reste genom land och rike till frihet och rikedom den händelsen har den yngre generationen som växt upp nu glömt förträngt eller inte ens läst om i skolan.
Kommuner Politiker mm bör kunna ge dessa utländska flyktingar Svenska uteliggare ett boende i Sverige här som så många kvarter hus hyreshus stugor står tomma och ödelagda på grund av ingen Svensk vill bo i dessa boenden ! Men det borde väl vara bättre att ha ett tak över huvudet tillsammans med sin familj och under ordnade förhållanden än att ligga på gatan i kloaktunnlar under broar med ett sjul omkring sig om ens det. Vi Svenskar har bättre lagar om djurhållning än att ta vara på människan och vårt eget folkslag. Varför är Svenskar så rädda att hjälpa stötta och vårda vårt eget kött och blod släkt familj i detta århundrande ? ? ?

Gäst

#88

2015-10-28 11:01

Civilkurage

Gäst

#89

2015-10-28 11:06

Alla människor har lika värde, vi måste leva därefter!

Gäst

#90

2015-10-28 11:40

Sätt upp toaletter och avfalls container
Inhys them i tomma byggnader och kontrollera att de håller sig till eulagarna

Gäst

#91

2015-10-28 13:52

För att människor är människor och inte färgade byggklossar du sorterar i fack och lådor.

Gäst

#92

2015-10-28 14:34

Det är inhumant att behandla dessa människor på ett sådant sätt, och direkt skamligt när det handlar om ett historiskt mönster. Och det är minst lika oetiskt när det händer hemma i Sverige som i det hårt kritiserade Frankrike!
En av många. Ja dom flesta faktiskt.

#93

2015-10-28 18:33

Hoppsan det var nära att jag skrev under. Läste visst fel. Trodde att det var en petition FÖR avhysning.

 

 


Gäst

#94

2015-10-28 18:58

OPRE ROMA!!!

Gäst

#95

2015-10-28 21:09

Därför att det är en skam för demokratin att romerna hade det bättre i Ceaucescos diktatur än vad de har det i det demokratiska EU.

Gäst

#96

2015-10-30 08:30

Jag tycker att det svenska samhällets sätt att ta hand om boendefrågan är under all kritik. De har visat en handfallenhet o flathet utan like. I Malmö kunde man fr början dragit dit vatten o satt ut toaletter o soptunnor m regelbundna tömningar. Jag var en av dem som ringde kommunen flera ggr o krävde dessa åtgärder. Hemskt att tänka .... m det verkar vara ett led i planen att få tomten vid Industrigatan att se så jäklig ut snabbast möjligt f att få anledning avhysa människorna där!
Visa på ordentliga bostäder, uppställn.platser f husvagnar FÖRST, därefter kan lägret rivas på ett sätt så var o en får m sig sina tillhörigheter./ Ewa Lundgren

Gäst

#97

2015-10-31 20:37

För att jag tycker det är omänskligt att dessa personer ska tvingas flytta utan att veta vart.
Högerman

#98 Tack för namnen

2015-11-01 00:16

Tack,

Nu har vi era namn att lägga i lådan.

Högern.

meqborgare

#99 Re:

2015-11-01 00:22

#54: -  

 Lösningen är väl ändå att de ska komma hem och återförenas med sina familjer..


Gäst

#100

2015-11-01 10:56

Dessa människor är INTE mina fiender! Vi delar samma intressen vad gäller rätten till ett värdigt liv och social trygghet. Att avhysa och förbjuda tiggare handlar enbart om att avskärma sig och att göra livet bekvämare för icke tiggare. Det är inte människor som skall förbjudas, utan fattigdom!