Slopa vintertiden och ha sommartid året om

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Slopa vintertiden och ha sommartid året om.


Gäst

#1

2015-10-26 09:01

För ökad hälsa och minskat antal depressioner.

Gäst

#2 Normaltid

2015-12-28 06:05

Det finns ingen vintertid. Det heter normaltid och sommartid. Sommartiden infördes 1980. Vill ha normaltid hela tiden.


Gäst

#3

2016-11-06 19:32

För jag avskyr vintertiden, den funkar inte för mig.. Vill utnyttja dagens ljus året runt.. Vintertid är skit!! Så JA! till att införa sommartid året runt "hinder" som tidningarna skriver om går att lösa.. Regeringen skiter ju i andra EU-lagar, då kan vi göra som vi vill med denna fråga som faktiskt är något bra till skillnad från annat dom gjort.

Gäst

#4

2016-11-07 11:10

Jag vill ha sommartid året runt, så kvällarna är och förblir ljusare. Ljusare eftermiddagar/kvällar är gynnsamt för både den fysiska och mentala hälsan! Kan inte se något positivt alls med att ha kvar vinter(alltså normal)-tiden!
Sommartidshatare

#5 Re:

2018-02-20 22:16

#4: -  

Det ska inte vara sommartid året runt vad är det för muppar i EU och riksdagen som vill påtvinga Svenska folket sån dynga som sommartid varje år.Det ska vara Svensk normal standardtid som det var ända fram till de sista två åren 1978 och 1979, då var standardtiden rätt synkad så att vi följde Greenwichtid+1 året om .

Broder Sol

#6 Klart vi skall ha evig sommartid!

2019-03-27 12:10

Sedan snart 40 år har vi vant oss vid ljusare kvällar och eftermiddagar i Sverige. En skänk från ovan. Vem vill kasta bort en timme möjlig fritidsaktivitet per dag i dagsljus p g a att vintertidsförespråkarna gnäller! Blir normaltid verklighet kommer många undra varför de ljusa kvällarna plötsligt blev så korta. Gå inte på deras argument om sämre hälsa m m. Får vi en fast sommartid utan tidsomställningar två gånger per år kommer den s k negativa psykologiska effekten (om den överhuvudtaget finns) avta succesivt. Det är min fasta övertygelse!