Namnunderskrift mot förslaget om nedläggningen av bild och formgivning


Gäst

#1

2015-10-15 13:45

Därför att jag går i bild och jag vill ha kvar det för folk som vill gå med nästa år, året efter det och så vidare

Gäst

#2

2015-10-15 14:21

Varför ska allt som har med hantverk och konstnärlig verksamhet läggas ned och ersättas av media program? Skriv under allihopa annars är vi snart utan all kreativitet.
Estet elev

#3

2015-10-15 18:20

Att de ska skära ner så mycket på det kreativa skapandet? Förstår mig ej på hur folket som bestämmer tänker alltså! Jag blir så ledsen och arg på samma gång. Låt oss fortsätta skapa kultur, utan kultur skulle ej samhället hålla samman!


Gäst

#4

2015-10-15 18:23

Valmöjligheter ska finnas i vår fina stad Hudiksvall!! :) ❤

Gäst

#5

2015-10-16 05:40

Alla människor olika och har olika styrkor.
Estetiska linjerna har lika stor rätt att existera just av den anledningen!
Varför ska vi ta bort en sån viktig utbildning?
Ska inte den människoskaran som har en konstnärlig ådra ha möjlighet att utveckla den och ha DET som arbete i framtiden?
Däremot tycker jag att de bör införa nåt form av intagningsprov på alla estetämnen för att höja nivån, utbildningen och ryktet!
Så snälla.
Låt estetiska programmet vara kvar!
/fd estetelev som lever på sitt estetiska stora intresse idag, mycket tack vare gymnasiets estetprogram!
M.D

Gäst

#6

2015-10-16 08:36

Stöder mitt barnbarn som går på ett estetprogram. Jag tror att det behöver finnas valmöjligheter.

Gäst

#7

2015-10-16 08:51

Jag tycker det är viktigt att linjen finns kvar i Hudiksvall. Bra att ungdomarna inte behöver flytta hemifrån så tidigt.

Gäst

#8

2015-10-16 09:18

Hur kan man ens fundera på att ta bort en sådan utbildning? Vi behöver alla en dos av kultur för att må bra - världen blir bättre om det finns vackra konstverk omkring oss! Rör inte våra estetutbildningar för våra barn och ungdomar, det är där talangerna mognar! Satsa på dem i stället!!!

Gäst

#9

2015-10-16 11:49

Länge leve mångfalden i kulturen!

Gäst

#10

2015-10-16 18:45

Att lägga ner kreativa och humanistiska ämnen är helt fel väg att gå för den här regionen, tvärtom behövs det en förstärkning av detta. Det är tillräckligt illa att de humanistiska ämnena fått stryka på foten på Högskolan i Gävle. Nu tappar vi unga kreativa människor ännu tidigare, vilket är katastrofalt.

Gäst

#11

2015-10-17 13:32

En av de viktigaste "drivrutinerna" i mänskligt och samhälleligt liv är kultur. Att ta bort den görs bara av två typer av människor - diktatorer och obildade.
Achmed

#12 #12

2015-10-18 15:46

Esteter räddar liv!


Gäst

#13

2015-10-20 13:34

Bild och Form i Hudiksvall är unikt i regionen.
Lokaler, utrustning och kompetens bör bevaras.

Varför starta en ny inriktning som redan finns i Hudiksvall
Söderhamn och Ljusdal ?

Gäst

#14 Främja kreativiteten

2015-10-21 21:24

I min kommun har vi lagt ner ett unikt estetprogram med inriktning folkmusik. Det har tagit död på kreativiteten på vår skola.

Vågar ni riskera att ungdomar flyttar till andra kommuner för att utveckla kulturarv och kreativitet där, vilket dränerar Hudiksvalls kommun på konstuttryck från yngre generationer?

Konsekvensen av det blir att er skola utarmas på kreativa och konstnärliga ungdomar. Har ni råd med det inför framtiden?

/lärare och moster till en av era estet-elever