Dansutbildningarna läggs ner på Kristinehamns folkhögskola


Gäst

#26

2015-10-26 09:52

Dans är ett stort ämne vår Kulturskola med ca 500 aktiva elever samt ca 150 elever på kö. Merparten av lärarna har själva varit danselever på vår skola. Hur ska vi i framtiden kunna uppmuntra våra elever till att söka vidare till högre utbildningar om man lägger skolorner liknande Kristinehamns folkhögskola!? Önskar er lycka till. Hängiven dansintresserad tvärflöjtspedagog

Gäst

#27

2015-10-26 09:54

Dans är ett stort ämne vår Kulturskola med ca 500 aktiva elever samt ca 150 elever på kö. Merparten av lärarna har själva varit danselever på vår skola. Hur ska vi i framtiden kunna uppmuntra våra elever till att söka vidare till högre utbildningar om man lägger skolorner liknande Kristinehamns folkhögskola!? Önskar er lycka till. Hängiven dansintresserad tvärflöjtspedagog



Gäst

#28

2015-10-27 08:17

Att lägga ner dans på kps låter inte genom tängt. Lärare som har mycket goda kunskap. Och elever som trivs 

vart ligger problemet. DAX ATT TÄNKA TILL EN GÅNG TILL. LÄGG INTE NER DANSUTBILDNIBGEN PÅ KPS..


Gäst

#29

2015-11-03 19:31

För att jag tycker det är ett stort misstag att lägga ner en så väl etablerad och bra utbildning

Gäst

#30

2016-04-20 04:17

För Dans är en viktig del av livet enligt mig och just danslinjen i Kristinehamn har hjälpt mig till vart jag är idag. Utan den hade jag inte kommit lika långt. Både som människa och dansare.

Gäst

#31

2016-04-20 11:24

Hela Kristenhamn betyder dans för mig. Det hade och har en stark dansprägel som det är sorgligt att höra ska avvecklas för annan prägel/verksamhet. Tiden på danslinjen och danshandledarlinjen gjorde skillnad i mitt liv. Utan den, ett annat, sämre liv!


Gäst

#32

2016-04-20 21:24

Dans är friskvård och medicin för kropp och själ. Ni får inte ta bort detta!!

Gäst

#33

2016-04-21 06:41

Jag gick 2 år på kps. Först danslinjen sedan danshandledarlinjen. DET VAR SÅ BRA!! Det är precis vad många behöver. Dansa utan betygspress.Att få utvecklas i en god miljö med andra som är där för samma sak. Dansen på KPS betyder mycket för mig och andra och bör verkligen inte tas bort. Dansen nedprioriteras för ofta och väljer KPS att avveckla utbildningarna blir det inte bara ett dåligt beslut för skolan men för hela staden Kristinehamn. Kristinehamn behöver dans. En utbildning som bringar liv i staden med dess elever. 

Ninni

#34

2016-04-21 06:50

Arbetar på Kulturskola och inser danslärarnas viktiga roll!


Gäst

#35

2016-04-21 14:03

Tycker det är jätte synd att danslinjerna ska läggas ner. Har själv gått där och tyckte det var en fantastiskt bra utbildning.

Gäst

#36

2016-05-11 17:55

Dans är ett bra uttryckssätt där man lär känna sig själv och andra individer, både i grupp och individuellt.
Bra för balans mellan kropp och själ.

Gäst

#37

2017-01-14 17:57

Otroligt tråkigt! 

Skulle verkligen önska den kunde finnas kvar då jag tänkt söka till utbildningen för att kunna utvecklas vidare inom dansen och ha erfarenhet/färdighet som krävs för högre utbildningar.