ISA - Opinionsbildning för en uppluckring av automatspelslagen


Gäst

#51

2015-10-12 02:39

Jag växte upp i arkadhallarna i Grekland. Därför älskar jag spel i alla dess former. Och jag önskar att alla barn ska få ta del av den arkad upplevelse jag själv fick uppleva :)

Gäst

#52

2015-10-15 13:09

Lagen är föråldrad och skapad på ett tänk man hade 1980. 35 år senare ska den bara väck!

Gäst

#53

2015-11-29 21:13

För att det är viktigt för mig!

Gäst

#54

2015-12-02 23:18

Jag tycker det galenskap. Hade så gärna sett fler Arkadhallar. Mina vänner lika så
TET_TWO

#55

2015-12-11 23:34

Har hört mina kompisar på jobbet som är födda 1969 vad roligt dom hade på 80-90-talets spelhallar!

Har endast vart på den som fanns på grönalund för många år sedan men då var man så pass liten så kommer inte ihåg hur det var! 

Har därför skrivit på denna för att kanske få uppleva en riktig spelhall!


Gäst

#56

2015-12-21 19:54

Jag tycker det löjlig att man måste ha tillstånd att spela tv spel. Tycker det ska va fritt för alla i olika åldrar.
Jkobo93

#57 Gamers freedom

2015-12-21 19:55

Jag tycker det löjlig att man måste ha tillstånd att spela tv spel. Tycker det ska va fritt för alla i olika åldrar.


Gäst

#58

2016-01-19 19:29

Jag skrev under denna petition för att jag ända sedan barnsben har varit en stor fantast av arkadspel, flipper spel och annat dylikt som fanns att tillgå på hamburgerbarer, glasscafer , vänthallar och Stenabåtar mm.
Dessutom har det alltid retat mig att alla dessa roliga spel helt byttes ut mot Jack Vegas maskiner mm som, i alla fall mina ögon snarare ökade brottsligheten och satte folk bokstavligen i skuld.
Jag tycker det är dags att uppmärksamma detta och att få trenden att vända, att införa arkadhallar igen och bevara dom för framtida generationer är för mig lika självklart som att vårda andra kulturskatter som teatrar, biografer mm. Och måste staten ha sin översikt över spelinrättningen.. ja så låt dom då få ha sin insikt och ett visst bestämmande över den. Självklart ska lagar och förordningar gälla, MEN den ska heller inte användas på så sätt att den missbrukar sin ställning eller hindrar individens rätt att utöva en verksamhet. Om vi inte uppmärksammar denna nedgående trend, kan flipperspel och arkadspel mm, bara var något vi drömde om någon gång för länge sedan. Tack för ordet.

John Andreason.


Gäst

#59

2016-01-27 07:50

Hur man man med rationella skäl ha en sådan lag. Man får ju spela på ATG. Arkad måste ju vara mindre beroendeframkallande .

Gäst

#60 Re:

2016-02-01 00:59

#24: -  

 Självklart. Det är helt absurt att arkadspel och pinball går under samma kategori som Vegas maskiner. :o

Hampus Man

#61

2016-02-01 10:06

Denna lag bör slopas.


Gäst

#62

2016-04-29 14:45

För att jag saknar den gamla goda tiden som liten parvel, då man kunde lira lite pinball/arkad på den lokala kiosken.

Gäst

#63

2016-05-06 21:20

Föråldrad lag som måste ändras, flipperkulturen måste enklare kunna visas till yngre generationer!

Gäst

#64

2016-05-08 20:26

Detta är en, till och med för våra beslutsfattare, ovanligt talanglös och missriktad lag som med omedelbar verkan bör ses över i avsikt att avskaffa.

Poker och spelmaskiner gör mig inget alls om dom försvinner, inklusive svenska spels "icke beroendeframkallande" dubbelmoralsmaskiner.

Däremot Flipper och Arkadspel är ett socialt och underhållande förströelsealternativ i den offentliga miljön, att tillämpa samma reglering för dessa som för hasardspel är rent barockt.

Heidi stopXwhispering

#65 Tv-spel gynnar gemenskap & föreningsbyggande!

2016-07-10 16:18

TV-spel, arkadspel och flipper är verkligen inte farligt för ungdomar, om något så gynnar det gemenskap och föreningsbyggande hos unga! Verkligen en förlegad och missvisad lag. Jag kom själv aldrig i kontakt med arkadspel eller flipper som ung (född 84) mest troligt pga denna lagen :( nu på äldre år har jag införskaffat mig privat både tv-spel och arkadmaskiner och utökat min vänskapskrets ofantligt sedan jag upptäckte hur många spelintresserade trevliga människor det finns i Sverige. TV-spel bidrar till gemenskap och är underhållning som man inte borde missgynna de unga och de som inte har plats att köpa en arkadmaskin själv! Alla borde få kunna spela! Släpp spelen fria! 


Gäst

#66

2016-07-20 17:46

Bott någonstans i 5 år utan att kunna träffa nytt folk, vill starta egen spelhall för flipper, arkad, fantasy, LAN & speltävlingar och långa spelkvällar i trevligt sällskap.

Gäst

#67

2016-08-13 15:03

Uråldrig lag som inte bör vara kvar