#räddaöviksbarnsjukvård

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition #räddaöviksbarnsjukvård.


Gäst

#126

2015-09-14 08:07

Om vi ska ha en framtid i Örnsköldsviks kommun, så behövs en fungerande sjukvård för alla! Vem vill bo kvar/flytta hit om detta saknas?!

Gäst

#127

2015-09-14 13:41

För att mina systerdöttrar bor i övik och jag vill att dom ska ha ett bb i närheten när det blir dags och även barnsjukvård

Gäst

#128

2015-09-14 14:52

Jag vill inte att något ska dras in i Örnsköldsvik. Våra barn ska ha den bästa och snabbaste vård dom kan få. Det är för långt till Sundsvall och Umeå. Jag vill INTE att våra barn ska behöva dö. Det är faktiskt många sjukdomar som behöver snabb vård. Även BB ska vara kvar. Det är inte alla som har lätta förlossningar.

Gäst

#129

2015-09-14 15:19

Det är viktigt för alla barn och föräldrar att barsjukvården finns!

Gäst

#130

2015-09-14 20:11

har ett barn som föddes 3månader för tidigt.. vi mötte ambulansen på väg till stan (övik) och efter 20min på sjukhuset var hon född.. fick vi fara till umeå hade hon inte överlevt.. tror jag! mvh

Gäst

#131

2015-09-14 20:13

För att det är viktigt att ha kvar BB och Barnsjukvård i Ö-vik. Dels för säkerhet och trygghet för våra invånare men oxå för att kunna locka flera unga familjer som är på väg eller har bildat familj ska vilja bo i Ö-vik

Gäst

#132

2015-09-14 20:37

Jag har inte barn själv men jag var väl liten och beroende en gång i tiden och jag är tacksam för att jag fick snabb, kvalitativ och omtänksam vård när det behövdes. Jag låg många gånger på barnavdelningen och det har gett mig en bra grundkänsla för vår sjukvård. Nu behöver jag inte den vården längre men jag betalar för att den ska finnas för andra, inte bara för att vård skall finnas för mig.

Gäst

#133

2015-09-14 22:19

Detta är viktigt för att vilja bo i Ö-vik

Gäst

#134

2015-09-14 23:24

"Sparförslaget" att lägga ned är rent nonsens. Till att börja med kommer det att kosta extra under många år för att bygga nya lokaler i Sundsvall, komplettera med stafetter, och rekrytera ny personal. Efter det kommer det I ABSOLUT BÄSTA FALL kosta ungefär samma per år. Antagligen mer. Detta från erfarenheter i andra landsting som haft samma idé. Så.. sparförslag? Spara vaddå? Vilken tänkande människa som helst ser de praktiska problemen. Dessutom FINNS INTE några ekonomiska fördelar.

Gäst

#135

2015-09-15 06:42

Vem vill flytta till Övik, Bredbyn, Solberg ja alla områden runtom kring när de inte finns ett sjukhus som kan ta hand om VÅR framtid. Tragiskt.

Gäst

#136

2015-09-15 06:59

Jag värnar om alla barn som oftast
Är för små att göra din talan.

Gäst

#137

2015-09-15 08:15

För att barnsjukvården är viktig och behövs i övik

Gäst

#138

2015-09-15 19:44

Det är ödesdigert för kommunen att lägga när sjukvård och i detta fall den viktigaste; våra barns och kommande barns sjukvård. Jag har vänner som inte kommer att flytta till Örnsköldsvik om de stänger barnsjukvården. Övik blir återigen dövik.

Gäst

#139

2015-09-16 20:40

Anser att Barnavdelningen på Ö-viks sjukhus måste vara kvar i det långa perspektivet. Kommer att påverka både in och utflytning till vår region
Snabbt omhändertagande är prio ett när barn kommer till världen och likaså när barn blir sjuka. Föräldrar mår dåligt och det är inte så lätt att ta hand om andra syskon när avstånden blir långa.

Gäst

#140

2015-09-16 20:44

För barnen skull måste den vara kvar, en självklarhet.

Gäst

#141

2015-09-17 06:01

Förutom att förslaget är inhumant så har det ett symbolvärde. Tror vi på en ljus framtid för Örnsköldsvik eller inte?

Gäst

#142

2015-09-17 22:04

Det borde vara självklart att BB ska finnas kvar i Örnsköldsvik, det medför otroligt farliga risker för alla gravida samt deras barn att de ska behöva förflytta sig så långt i deras tillstånd (som höggravida). Skärpning politiker! Vill ni inte att Ö-viks borna ska våga skaffa barn & känna sig säkra. Ska dem bli tvungna att flytta för att känna den säkerheten?
Vi som har flyttat från Ö-vik & funderat på att flytta hem igen & skaffa familj kommer tänka om eller åtminstone tänka flera gånger innan vi överväger att flytta tillbaka & göra Örnsköldsvik större igen (mer innevånare) som hela samhället tjänar på.

Gäst

#143

2015-09-18 21:38

Jag vill att våra barn , ha rätt till att få komma till världen på ett tryggt sätt samt att våra barn har även rätt till att ha nära till sjukvård som är inriktad på barn!!!!!

Gäst

#144

2015-09-20 02:27

Därför att dagens sjukvård är på väg till ett bottennapp. Landstings formen bör vara kvar. Men det som bekymrar mig är VAD PRIORITERAS FÖRST ? VART TAR PENGARNA VÄGEN ? REGERINGEN TALAR BARA OM JOBB,,JOBB.NÄR DE INTE ENS KAN SKAPA EN BRA SOCIALT SYSTEM MED BRA RESURSER INOM VÅRD OCH OMSORG. SÅ MÄNNISKOR FÅR MÅ BRA I FÖRSTA HAND. DÅ KAN DE INTE SKAPA ARBETSTIŁLFÄLLEN HELLER. DET GÄLLER BÅDE ÖVIKS SJUKHUS OCH PSYKIATRIN.

1. SLUTA MED STAFETT LÄKARE OCH SKÖTERSKOR. DOM TJÄNAR BARA PENGAR PÅ DET,..

2. BARN OCH KVINNO SJUKVÅRDEN DKA VARA KVAR.
3. I STÄLLET FÖR DETTA DRIBBLANDE MED BÅDE PSYKISK OHÄLSA OCH ANNAN SJUKVÅRD. SE TILL ATT HA FASTA TJÄNSTER ,,,,JOURLÄKARE PÅ PPSYKIATRIN BÅDE KVÄLLAR OCH HELGER.

ÖKA PERSONALSTYRKAN PÅ GOLVET BÅDE FÖR BARN OCH KVINNOSJUKVÅRD,,,BB.
SOM DET ÄR NU DRIBBLAS PATIENTERNA OMKRING SOM BOLLAR HIT OCH DIT ,,,FÖR DÅ SLIPPER LÄKARANSVARET UNDAN.

4. SAMVERKAN ???? DET TALAS DET SÅ BRA OM PÅ ERA FINA MÖTEN. TA TUMMEN UR ARSLET OCH LYSSNA PÅ OSS "SÅ KALLADE PATIENTER".

PENGAR FINNS !!!! MEN HUR I HELA HÄRLIGHETEN PRIORITERAS DOM PÅ.

JAG HAR FÅTT NOG!!!!!

Gäst

#145

2015-09-20 08:39

Vill ha öviks BB och barnavdelning kvar!!

Gäst

#146

2015-09-22 05:33

Älska Övik!
Vet inte om vi hade flyttat hem till Övik om vi inte hade haft ett riktigt barnsjukhus. Personligen känns det som om vi kommer bojkotta barnfamiljer och de borde bojkotta oss! Örnsköldsviks stad har en stark tillväxt och det här är bara hur fel som helst! Det kommer att kosta mycket mer än vad det sparar i det långa loppet! Dessutom ökar levnadsstandarden för alla och vi kräver och har råd med mer av allt - framförallt inom hälsa och hälsoprodukter! Montera ner ett barnsjukhus går tvärt emot trenderna och utvecklingen i samhället! Måste vara det dummaste förslag landstinget kommit med!

Gäst

#147

2015-09-22 07:55

Vi behöver ett bra sjukhus med barnsjukvård och BB. Kan inte förstå att det i dagens läge skall läggas ner. Båda avdelningarna har funnits länge och såvitt jag förstår så föds det flera barn nu än för 40 - 100 år sedan, var det inga problem med ekonomin då.? Bättre att de ser över all administration osv, bl a i Härnösand.

Gäst

#148

2015-09-24 12:30

Det finns inte något annat alternativ! BB och barn sjukvården ska vara kvar i Ö-vik