Vi kräver en förändrad rovdjurspolitik nu!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi kräver en förändrad rovdjurspolitik nu!.


Gäst

#26

2015-09-03 08:49

Alla djur har rätt att leva även vargen. Speciellt Jägarförbundet men även LRF verkar ha helt tappat besinningen när det gäller att få bort vargen från vår fauna.

Gäst

#27

2015-09-03 08:52

Vi trenger alle dyr som er tilpasset vårt klima.. også ulv

Gäst

#28

2015-09-03 09:25

Jag värnar om vargen.

Gäst

#29

2015-09-03 13:27

Ser det som självklart att protestera mot denna horribla "skyddsjaktsansökan" som är direkt kriminell då den går emot alla regler och förordningar som finns för att skydda både tamdjur och ovärderliga rovdjur. Det finns bara en väg att gå om man vill gå lagligt tillväga och följa dom bestämmelser och regler som finns, det är att avslå denna skamliga "skyddsjakt"sansökan, allt annat är olagligt och ska följaktligen betraktas och dömas som kriminellt !

Gäst

#30

2015-09-03 13:34

SLUTA SLAKTA VÅRA ROVDJUR !!! NU !!!

Gäst

#31

2015-09-04 05:48

Anser att vargen har rätt att finnas i den svenska naturen, vi människor tränger undan och minskar hela tiden de olika rovdjursstammarna!

Gäst

#32

2015-09-04 08:47

Pga att jag värnar om alla djurs rätt att leva i frid o harmoni med naturen.

Gäst

#33

2015-09-05 13:28

Om ägarna på Moslstaberg har blivit erbjudna 150 000 kr till stängsel samt gratis arbetskraft att stängsla, är det någon som har kollat upp hur många hektar detta stängsel är till??? Svaret på denna fråga är 1 hektar som detta stängsel för 150,000:- är till för, och Molstaberg har 900 får på bete runt om i olika hagar, man har tackat nej till bidrag och betalat tillbaka redan utbetalda 150 000 kronor, helt riktigt. Orsaken är att det dels är helt otillräckligt, endast en tiondel av behovet, och att villkoren va helt orimliga och riskerade att sätta fårägaren i konkurs. Den vargförening som lovat hjälpa till med stängslingen, deras insats bestod av två personer, som utan tidigare erfarenhet skulle handgräva stolphål. Vilket med tanke på stängslets omfattning, 20 000 meter med stolpe på var 4:e meter = 5 000 stolpar, sågs som helt bortkastat.

Länsstyrelsen tillhandahöll en sk akutfålla, också riktigt. Den bestod av 400 meter nylonnät med strömtrådar. Varken länsveterinären, stängsel tillverkaren eller fåruppfödare rekomederar att nät av denna typ används till små lam, som det här va frågan om. 400 meter stängsel ger en hage på ett hektar (10 000 m2) det räcker till ungefär 60 får tillfälligt och 5-7 får permanent. Gården har som sagt 900 får. Vart skall resterande vara?


Gäst

#34

2015-09-06 15:20

Tycker att det var viktdigt att medverka . Bryr mig om DJUREN .

Gäst

#35

2015-09-07 07:43

Det är självklart viktigt med en förändrad syn på våra rovdjur. Man kan inte se dem som fiender, något som tycks vara alltför vanligt bland folk, för detta är fullständigt ologiskt och orealistiskt. Människan måste tänka ett steg längre och bortom det primitiva och instinktiva. Rovdjuren är en del av vår natur och har lika stor rätt som vi att existera. Det är VI som måste anpassa oss till DEM, inte tvärtom och detta behöver inte innebära något dåligt om vi bara hanterar det på rätt sätt. Därför är det på sin plats att förändra tankesättet.

Gäst

#36

2015-09-08 18:04

Innan man skaffar någon form av boskap, i det nu gällande fallet får, ser man till att det är bra staket ( viltstaket). Min undran är hur dessa föräldrar är lämpliga som föräldrar. 900 får det är mycket jobb. Min första tanke som före detta lärare är att dessa föräldrar,inte har någon som helst ansvars känsla. Skjuter de föräldrar djuren, kan valparna inte skaffa mat, de är inte färdiga att lämna sin flock förrän vid två års ålder. En bra ide var kanske att socialen gick in o omhändertog barnen från dessa barn familjer, som inte verkar ha tid att sköta sina får med bra viltstaket.

Gäst

#37

2015-09-09 08:53

Jag ger aldrig upp trots hot,trakasserier mm. bara så ni vet !!!
Mio Rak

Gäst

#38

2015-09-22 11:32

Vargen har en självklar rätt att leva i vårt land!Ta ställning för det vilda och vackra i vår natur!Ge livsrum och frihet åt vargen o stå emot jägares hatiska o förvirrade argument.Och gör allt du kan för att påverka halsstarriga politiker i rätt riktning!

Gäst

#39

2015-09-30 17:50

Det människan gör idag är att missbruka ekosystemet och modernatur!!Vi ska anpassa oss inte utrota för eget syfte!!

Gäst

#40

2015-10-22 19:33

Vargen är hotad och ska skyddas.