upplystcykelbana

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition upplystcykelbana.

Gäst

2015-08-11 18:47

Ljus e bra för alla trafikanter!!!!!!

Gäst

#2 Kommunens cykelväg

2015-08-11 18:58

Kommunen kan också fortsätta ljuset och cykelvägen till Hammarlunda, gärna hela vägen till Harlösa. 

Gäst

2015-08-11 20:07

Vi kräver belysning på cykelbanan mellan Flyinge-Gårdstånga samt den nya cykelbanan mellan Gårdstånga fram till Gårdstånga Trafikplats för allas säkerhet när mörkret faller på.

Gäst

2015-08-11 20:22

Som förälder vill jag uppmuntra mina barn att själv ta sig till fotbollsträningen i Flyinge, men hur ska jag kunna motivera det när mörkret faller på och dom inte kan se vart dom cyklar. En upplyst gång- och cykelväg skulle knyta samman orterna på ett sätt som jag tror kommunen önskar.

Gäst

2015-08-11 20:37

Önskar belysning på sträckan fFyinge Gårdstånga

Gäst

2015-08-12 05:31

Upplyst GC (gång och cykel) väg är viktig och har prioriterats bort vid byggandet av busshållplatsen vid gårdstånga rondellen. Det bör även tas in utökad snöröjning samt plantering för vindskydd i planen.
Eftersom de förslag för kollektivtrafik som tagits fram av boende i bygden för att gynna s många dom möjligt ratats av ekonomiska skäl (busslinje genom småorterna som sedan går via Lundalänken för anknytning till flera stora knutpunkter och närhet till många av Lunds stora arbetsplatser) måste man göra åtgärder för att göra den befintliga lösningen så attraktiv dom möjligt för resenärer oavsett förutsättningar.
Vi vill ju att alla i bygden skall kunna åka kollektivt!

Gäst

2015-08-12 07:16

Önskar givetvis upplyst cykel och gångbana spec mellan flyinge och gårdstånga .Borde vara en självklarhet !!!

Gäst

2015-08-12 07:18

Det är viktigt att bygden följer med i utvecklingen. Byarna är i utvecklingsfas. MaxIV och ESS kommer att kräva av bygden, och om vill vi ha frukten av detta så måste vi hänga på redan nu. Ishockeyklubbarna i området börjar redan få förfrågningar från barn till utländska forskare. Cykelklubbarna behöver ljus. Skolbarn behöver ljus. Vuxna önskar trygghet!

Gäst

2015-08-12 21:11

För att min son bor i Gårdstånga och går i skolan i Flyinge.

Gäst

2015-08-13 09:01

Ja det behövs verkligen ljus på dessa sträcker

Gäst

2015-08-18 09:09

Alla måste skriva under, det är ju ett måste att ha belyst cykelbana