Behåll Ire Naturskola och dess verksamhet!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Behåll Ire Naturskola och dess verksamhet!.


Gäst

#76

2015-06-02 20:43

För att det är inte mer än rätt. Jätteviktig verksamhet för utbildning och barnens skull. Vi får inte glömma bort vår natur!
Nina

#77

2015-06-05 10:48

Detta är ren galenskap man blir ju heligt förbannad!! Ännu ett kortfattat beslut gjort av kommuen. Det MÅSTE finnas något annat att spara in på


Gäst

#78

2015-06-17 05:38

Minns Ire från när jag var liten och hur uppspelt man blev när läraren meddelade att vi skulle dit. Jag har även minne från själva Ire och hur häftigt det var att få en glimt in i Sveriges historia, uppleva en gnutta av hur det var förr. Med trevliga lärare/pedagoger som har ett genuint intresse för att lära ut. Stäng inte ner!!!

Gäst

#79

2015-07-19 09:26

I Sverige är det som om att allt som är kreativt ska läggas i mjölposa! Vart ska de unge hämta inspiration, ifall man lägger ner allt som kan inspirera till ett konstruktivt liv? Hur många pengar läggas det inte på alla de "kriminella" som vill ha sportsanlägg?!
Att undgå kriminalitet är inte bara att få de unge till att spendera sin tid, sådan att de inte har tid m kriminalitet - utan att jag ser det viktigare att man fyllar på kreativitet o ett positivt livssyn - ifall man bl.a. ska undgå att unge med "luftfyllda fodbolds huvuder" faller i kriminalitet. Vi måste fylla på med livssyn o insikt om världen omkring oss-!
Där gör IRE Naturskola i Karlshamn et rellavant o viktigt arbete!

Gäst

#80

2015-07-25 08:34

Det är av stor vikt att skolklasser kan studera naturen i en bra miljö.

Anonymous

#81

2015-09-08 18:25

Such places as the Naturskola Ire have to be saved for our generations and those to come. For my family & me this place is a magic one that everytime we travel to south of sverige has to be visited.
It is fundamental to keep such places, to remember other kinds, older kinds of living, connection to nature and its cycles, to show especially children how life in such an environment was going on.

Gäst

#82

2015-10-01 20:23

Det är viktigt för barn och vuxna att detta bevaras!!

Gäst

#83

2015-10-02 18:49

Saknar Ire naturskola som ett viktigt komplement till klassrummets undervisning!