Bevara Grennaskolans Riksinternat

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bevara Grennaskolans Riksinternat.


Gäst

#26 Bästa utbildningen för mina barn.

2015-05-13 20:35

jag har haft två barn på Grennaskolan. Det är den bästa tid de haft. inte bara utbildningen utan internatboendet förberedde dem för framtida studier.

grennaskolan är unik. 


Gäst

#27

2015-05-13 20:52

Den bästa tiden under mina skolår var på Grennaskolans Riksinternat. Jag hoppas innerligt att detta beslut omprövas så kommande generationer får samma fantastiska upplevelse av hur bra en skola kan vara!

Gäst

#28

2015-05-13 21:03

Jag gick på Grännaskolan i tre år, fantastiska sådana. Vänner och kunskap för livet bär jag med mig därifrån, hoppas att fler får möjlighet i framtiden.

Gäst

#29

2015-05-13 21:16

Rädda svensk skola!!!

Gäst

#30

2015-05-13 21:51

Mina barnbarn, 2 st, är och en har varit elev på den här fantastiska skolan

Gäst

#31

2015-05-13 23:46

#31 För att kulturen på skolan undviker elitism bättre än andra svenska internat


Gäst

#32

2015-05-14 04:25

Detta är ju inte klokt.. Gick på Grennaskolan 3 år, har aldrig haft så bra som där 


Gäst

#33

2015-05-14 05:15

Grennaskolan Riksinternat is one of the main reasons I am the person I am today. My family moved to Nykoping when I was a young teenager when my father realised that the schools in Nykoping were not adequately fostering mine, nor my sisters, education. As a "good girl" in school, we were told to sit next to the load, disinterested students in the class room. This naturally made my parents worried; worried that my ambition was being used for the benefit of students who quite frankly didn't give a damn of doing well in school. My teacher in Nykoping called my fathers worries "Lyx Problem." This is when my father found Grennnaskolan. This is when we decided it was for the benefit of my Education, and therefore my future, to leave my family and find my education four hours away from home. And so I embarked on the most memorable five years of my life. Not only was I provided with an exceptional education but I was provided with life experience, friends and mentors that I still reflect upon and appreciate today. After graduating Grennaskolan in 2007, I went to law school in Stockholm and then I went to law school again in Los Angeles California. Today, I work for a law firm in LA, fighting for employees rights. I can say with one hundred percent certainty that my success in my education and career would not have happened had I not been given the opportunity to go to Grennaskolan. It is heartbreaking to learn of the recent developments at Grennaskolan and I hope more former students share their post school success here, because I know many of us feel the same way; that without Grenna, I most probably wouldn't be who I am today.

Gäst

#34

2015-05-14 06:02

Personligt engagemang.
Bevara Grennaskolans Riksinternat

#35

2015-05-14 06:38

Vem säger inte hela sanningen om Grennaskolans nedläggning Jönköpings högskola/kommun eller Grennaskolans styrelse?

Kommer det att finnas elevunderlag för att internationella  studenter skulle vilja läsa matte och engelska ( som det står att läsa i Jnytt) och  bekosta detta själva. Dessa ämnen är ju grundläggande i alla civiliserade samhällen. 

Är det så att vi inte pratar om vilka internationella studenter som helst utan om flyktingar som ska förberdas för högskolestudier? 

Vad vi vet är att det finns stora summor pengar att hämta i form av statliga bidrag för både boenden och utbildning för flyktingar. 

Att Grennaskolans Riksinternat läggs ner innebär en stor sorg för många. Inte bara för nuvarande elever och personal utan också för tidigare och kommande generationer elever. 

Det är tråkigt att regeringen har beslutat att inte ge riksinternaten statsbidrag men att flyktingverksamhetem får kosta till synes hur mycket som helst!! 

Har Grennaskolans styrelse "sålts" av inkomstmöjligheterna av flyktingverksamhet? 

Vi är troligen många som känner för Grennaskolan med ett annat hjärta än vad den nuvarande styrelsen verkar göra. 

 


Gäst

#36

2015-05-14 09:16

Anser att det är en skolform som måste få finnas kvar. När problem upptäcks får man ta itu med dem precis som civiliserade människor alltid bör göra. Det är skrämmande att tänka sig att vanliga skolor skulle hanteras likadant i händelse av problem på dem!

Gäst

#37

2015-05-14 09:38

Jag fick bara spendera ett år i grännaksolan men från min tid där har jag bara positiva erfarenheter. Det är och var en fantastisk skola med en mycket varm miljö och fin sammanhållning mellan alla elever. Ett land som Sverige behöver, särskilt i jämförelse med andra utvecklade länder, en skola som denna och att stänga den är ett steg i fel riktning.

Gäst

#38

2015-05-14 10:34

För att jag vill att våra vänner, barn och barnbarn skall ha möjligheten att välja att gå på samma skola som vi.

Gäst

#39

2015-05-14 10:45

Personliga erfarenheter med Internatskolor!

Gäst

#40

2015-05-14 11:12

Otroligt fin och bra skola!

Gäst

#41

2015-05-14 12:55

Sverige behöver skolor som Riksinternatet i Grenna där jag känner att lärarna bryr sig och ställer krav på eleverna. Det finns en stolthet hos oss alla som har gått där och dom som arbetar där. en stolthet vi tar med oss ut i livet!

Gäst

#42

2015-05-14 15:03

Jag skrev under darfor att det Finns ett behov av en internatskola I sverige. Inte alla har sin familj I sverige. Sedan har jag aven hort manga fina saker om Grennaskolan specifikt.


Gäst

#43

2015-05-14 17:53

Min son har gått där och vi var väldigt nöjda med skolan, blandningen av elever från Gränna med elever från andra länder samt elever från andra delar av Sverige.
Vi har bara gott att säga.

Gäst

#44 Crowdfunding

2015-05-14 19:39

Crowdfunding...


Gäst

#45

2015-05-14 19:49

Därför att skolan ska få finnas kvar! En fantastisk skola med fantastiska lärare som borde vara kvar!

Gäst

#46

2015-05-14 20:31

Dåligt beslut helt enkelt.
Derrin

#47 asså helt sjukt, skriv under för lucfers skull

2015-05-14 21:30

Skriv på för våran skull (går på ribba) men vill ha kvar grännaskolans verksamhet.

Gunilla
Gäst

#48

2015-05-14 21:50

As a former student (graduated 1982) I have only positive memories and I am still in contact with my classmates. The teachers and support staff was brilliant, so was the social life. I sent my son to this great school for him to have the same experience and be able to build network for life.

The School also enhances Grenna as a community and is part of Grennas culture. It would be a shame to see such an asset vanish.


Gäst

#49

2015-05-14 22:18

Självklart ska Grennaskolan få vara kvar!
Hur kan detta ens vara en fråga?!

Gäst

#50

2015-05-15 06:43

Finaste skolan i sverige skall stängas i jämlikhetens namn. Fegt av dåvarande regering. Skäms!